Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Засича ли вече Тол системата средна скорост…

Ключови думи: тол система, скорост, новини, Флагман

Тол системата следи продажбите, трафика, задръстванията по граничните пунктове, натоварването на осите на всяко моторно превозно средство (МПС) и от скоро заснема и превишената скорост. Как се развива системата. Пред сайта ФАКТИ.БГ говори Георги Темелков, директор на Националното тол управление.

- Г-н Темелков, камерите на Националното тол управление вече са сертифицирани и могат да бъдат използвани за контрол на скоростта. Какво означава това? Ще засичат ли вече на принципа скорост-време, за да се отчете превишена скорост, ако между двете камери се кара по-бързо?
- Не, все още камерите не са сертифицирани. Агенция „Пътна инфраструктура“ и Национално тол управление в партньорство и тясно сътрудничество с Министерството на вътрешните работи и Българския институт по метрология към Министерство на икономиката работят по разработването и внедряването на система за секционен контрол на средната скорост. Целта е да бъде подобрена пътната безопасност и да се намали броят на пътнотранспортните произшествия чрез точно измерване на средната скорост по различни отсечки на пътната мрежа и санкциониране на нарушителите от МВР. Проектът е в процес на разработка.

- След колко време системата ще заработи нормално?
- В момента се провеждат замервания и изпитвания като част от процедурата за сертификация на системата от Българския институт по метрология. По този начин системата ще отговаря на всички законови и технически изисквания, за да бъде осигурен надежден и ефективен контрол на движението. За успешното внедряване на системата за секционен контрол на средната скорост са необходими и изменения в законодателството, за да се улесни правоприлагането и ефективното използване на данните от системата. Тези промени ще прецизират правомощията на МВР при използване на данни от системата и възможността за налагане на санкции при установени нарушения.

- Националното тол управление с колко камери разполага?
- Електронната система за събиране на пътни такси има 295 стационарни контролни точки и 50 мобилни контролни точки. Към момента системата регистрира единствено нарушения, свързани със заплащането на пътни такси.

- Как става връзката с МВР, за да могат те да упражняват контрол и да налагат глоби? Вече работи ли връзката с МВР, или ще заработи скоро?
- И в момента данни за скоростта на пътните превозни средства, преминаващи през стационарните контролни точки на електронната система за събиране на пътни такси, се изпращат към МВР. Предоставените данни дават информация за движението на пътните превозни средства и потенциалните нарушения на скоростта, но е невъзможно налагането на глоби за нарушения от МВР, защото няма сертификация от Българския институт по метрология.

- Какви са приходите от пътни такси от 1 януари 2023 г. до момента? Изпълнява ли се заложеният приходен план?
- Приходите от пътни такси до момента са около 708 млн. лева. Приблизително 249 млн. лева от тях са от е-винетки, а от тол над 434 млн. лева. От контролната дейност на системата приходите са над 23 млн. лева. Приходите са в съответствие с годишните ни прогнози, като има увеличение в сравнение с предходната година. Общите приходи от тол и винетки се очаква да достигнат до около 808 млн. лв. до края на 2023 г.

12
Коментара по темата
12.
Граждани
25.10.2024 09:42:30
Няма проблеми, големият флекс е на батерии, ще се погрижим за камерите :)
11.
НИКИ
13.07.2024 13:33:36
Пускайте ги и колкото по скоро толкова по добре. А за всички недоволни е време да разберат, че законите не са врати в полето и като не искат да ги спазват доброволно, ще ги спазват доброзорно ;)
10.
Дизел
17.12.2023 14:34:30
Фашиска държава
9.
Румен Игнатов
17.12.2023 01:41:41
Всевъзможни начини как да изгърбите хората за пари да се пълни хазната че да има какво да се краде пари за камери,тоолулети има а за нови пътища и качественни бои за маркировка няма извършват се честични ремонти по главните пътища с некачествен асвалт и на всичко отгоре колкото се може по на тънко да бъде положен маркировките са като в Индия нищо общо с ЕС. Фълшиви бои и не качественни след месец маркировката е на 50 процента изтрита и докога така не се ли наядохте кърлежи
8.
Някой
14.12.2023 00:09:42
ПедАли нещастни!!!
За камери и простотии харчите пари ,а за пътища ???
7.
до 5
13.12.2023 21:27:43
духаите го вие от странджата, вие сте селяци, на вас коли и път не ви трябва, но поне оправете пътя за несебър и слънчев бряг
6.
Повечето
12.12.2023 16:02:22
Спират до контейнерите,да засичат където трябва!
5.
Шофьор
12.12.2023 06:51:14
Пътната безопасност ще се подобри не с камерите с адекватни знаци не на главен път 50 че и 30 заради крайпътни кръчми а да се махнат като в Европа в страни от пътя .О Бургас за Ветрен 80 на джимбо 60 има пасарелки липсва една мрежа в средата и край на опитите за пресичане ,а на новия път за Българово ,който леши вилното селище от достъп и още по смотаното кръстовище ще трябва и пункт за ковчези и ограничение 10 за съболезнования .На компютър шофьор и път не стават унищожихте господа инджинери града сега и край него.
4.
Наблюдател
12.12.2023 00:17:45
Целта е да се смучат още милиончета... Подържането на такъв софтуер е много скъпо... Познайте кой ще го плати... Мисля, че Франция обмисляше спирането на тези камери, именно поради тази причина.
3.
Нека!
11.12.2023 19:23:30
И средна скорост да се мери, и превишена да се санкционира, НО ПРЕДИ ТОВА ОПРАВЕТЕ ЗНАЦИТЕ! Оправете маркировките! Не може да сложат 50 км в час само за хранилка! Безобразно е това! Вземете платете на консултанти да дойдат да ви оправят маркировка, знаци и всичко!
2.
Kilara
11.12.2023 10:47:20
За това л гласувах за боко за да не мога да си карам сега бмв то с 200
1.
Шофьор
11.12.2023 10:42:17
Интересува ме, дали ще отразява дупките по пътищата и ще бъдат ли налагани санкции на собсвеника на пътя?
  Добави Коментар
Защо сексът „по приятелски“ носи усложнения - 10 правила Ако сте „само за единия секс“, трябва да сте убедени, че никоя от двете страни няма да се влюби Ад на кръстовище в София заради пиян моторист Инцидентът е станал на кръстовищата на булевардите "Александър Стамболийски" и "Вардар"
18 знака, че женската ви енергия е блокирана Сравнявате се с мъжете 3 зодии, които ще направят голям скок в кариерата си тази пролет Дали сте сред тях
Няма такъв пухкав кекс с ябълка и моркови, става за нула време С ябълки, моркови и малко лимонада стават ето такива вкусотии - пухкав кекс с ябълка и моркови Клюкарстването било полезно, твърди учен Суийт обяснява, че клюкарстването е дълбоко вкоренено в социалната ни природа и има сложни психологически корени
Мариан Бачев уволни ключов шеф в културата Заповедта е издадена две седмици преди ресорният зам.-министър Тодор Чобанов да коментира пред ситуацията с НИНКН Проф. Рачев: Давайте към планината и морето, там агнешкото е по-вкусно! Във вторник може да има гръмотевични бури, но може да гръмне, може и да не гръмне
Путин смълча света, издаде грандиозния си план Президентът на Руската федерация подчерта, че Русия и Китай имат "големи планове - интересни, амбициозни и грандиозни" Няма да повярвате какво ще прави Ще пише роман
Превъртяха футбола През 2011 г. Бодьо/Глимт удря дъното – изпада във финансов колапс, играе във втора дивизия и функционира с условия, характерни за аматьорския футбол, а днес са на полуфинал в ЕКТ Мозъкът започва да работи с пълна сила между 60 и 80-годишна възраст Върхът на интелектуалната активност на човек е около 70 години, когато мозъкът започне да работи с пълна сила