Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Защо сме най-нещастната нация в ЕС

За поредна година сме на опашката в това проучване
Ключови думи: Новини, Флагман, нещастие, Бургас

Българите са най-нещастната нация в Европейския съюз. Австрия, Полша и Румъния пък се нареждат в топ 3 на най-щастливите нации. Това показва ново проучване на Европейския съюз, което се провежда всяка година от "Евростат".

Скалата за оценки върви от 0, което е абсолютно неудовлетворение от живота в страната, до 10, което показва, че нещата няма как да са по-добре. Проверява се също и колко оптимистично настроени са хората за бъдещото.

България е единствената страна от 27-те в Европейския съюз, чиито граждани са дали оценка по-малко от 6 върху цялостното си задоволство от живота. Германците, които живеят в държавата с най-силна икономика в Съюза, също не са доволни от живота в страната си. През 2021 година те са дали оценка от 7.1, като сега оценяват живота си на 6.5. 

Проучване на института "Рейнголд" показва, че 20% от населението на Германия се чувстват претоварени и тревожни, а други 9% са обзети от апатия.

Германия също така страда от икономическа стагнация, заедно с безпокойство, свързано с войната в Украйна, както и от безпрецедентен ръст на имиграцията и се управлява от сравнително непопулярно правителство. Австрия заема челно място в класацията за най-щастливите нации. Не за първи път хората там дават оценка 8 на нивото на щастие.

Румъния и Полша, от друга страна, са сред държавите, които традиционно се смятат за по-бедни. Затова изследването посочва, че парите не са най- големият критерий за щастие. Там факторите за щастие в тези страни са възраст, образователна степен и семейни отношения. Изследването показва още, че най-щастливи са домакинствата, в които има дете. Най-нещастни са тези, които живеят сами. Това обаче е характерно за Европа, докато изследвания от други континенти показва обратната тенденция.

82
Коментара по темата
82.
Някой
12.12.2023 00:22:52
Това изследване е меко казано абсолютна глупост Щастието е лично чувство И всеки го разбира по свой начин Потвърждение за това е че богатите германци са посочени като най нещастните заедно с нас ??? Което означава че финансовото благополучие не е критерия за щастие .А колкото до "щастливите " скандинавци от финландия поставени на първо место по щастие??? Тази щастлива нация заема от години първите места по самоубийства в световните класации.
81.
Защо ли?
11.12.2023 16:43:13
Защото българите са загубили вяра и не се борят, а живуркат на ръба на оцеляването. Всеки сам си гледа интереса не го интересува че имало там някаква България, по важното е да не изтърве промоцията фонда или гранта. Не му пука че ще финансира с преките и косвени данъци войни и тероризъм, които убиват и него. Решенията дали ще съществува изобщо се вземат вече и от такива четвърторазрядни марионетки като Зеленски. В едно друго време хората се подкрепяха, издаваха вестници, пишеха стихове за да събудят желанието за българска държава, отделяха всичките си средства за да има България и накрая дадоха и живота си. Днес населението е като контролиран страхлив и тъпкан 30 години наред планктон в костовашка лаборатория с периодично подхвърляне на примамка, която стига само за някои и тези някои мачкат останалите в казана.
80.
ми то е ясно бре
11.12.2023 16:01:36
Щото сме тъпи,злобни, завистливи,интриганти и си го заслужаваме....!!!!
79.
Фекрет Стораро
11.12.2023 14:00:42
Единиствения проблем на България според мен е, че преди си бяхме самодостатъчни, сега не сме. Продадохме всичко, спряхме всичко, учителите и докторите знаят по-малко от един средно интелигентен човек, дето знае как се ползва интернет. Частните крият данъци и използват хората, ама на 3-ти март ще са на Шипка с Българското знаме за стори или снимка за социалните.
78.
Иван
11.12.2023 07:42:18
"Защо сме най-нещастната нация в ЕС" - защото сме в ЕС!
77.
Елит
10.12.2023 21:37:51
На българите непрекъснато им се обяснява, че са нискокачествени, че са грешка на историята, че културата им не същества. И това се доказва не просто на българите, а на децата им - че нашият културен проект не се е състоял, и че е просто една досадна грешка на Историята. Така двете Българии живеят не паралелно, а перпендикулярно и в точката на допир всеки заинтересован с минимални технологични умения може да предизвика тежък конфликт. Днес най-голямото предизвикателство за нас все пак произтича от изострящия се конфликт между САЩ и Русия. И двете страни вече се готвят за война. Русия промени военната си доктрина през последните три месеца и това е изключително събитие, но в България никой не го забеляза. При това положение българското политическо и културно гето, в каквото се превърнахме, от двете си половинки ще трябва да взима нови съдбоносни решения. Боя се, че няма кой да ги взима.
- Какви решения?
- Решения, касаещи общата съдба на България. Притеснява ме усещането, че държавното ръководство в България е неспособно и неготово да взима решения. Тоест - усещането че няма никой вкъщи. Механизмът на действие на българската държава е за уреждане на балдъзи, за подялба на бюджетни пари, на европейски пари - а близо до нас огнищата се разпалват. Продължавам да се надявам, че този конфликт ще се размине, но по-вероятно е да не се размине. Ние нямаме нищо друго, освен държавност, а не сме готови да поемем рисковете и отговорност да я запазим. Все ни се иска да питаме някой n-ски посланик какво да правим. Трябва да оставим посланиците на мира, да разговаряме със себе си и с хората - тъй като започва голямата зима на Балканите. Вярвам, че има отговорни българи, които ще свършат нещо полезно за държавността, рискувайки собствения си, личния си интерес.
76.
Властта е винаги за Себе си
10.12.2023 21:17:41
Разпада се социо-политическата система, защото това, което в България наричаме демокрация, е първо дефектно и второ - дисфункционално. Българският политически модел е в жестока криза, отвъд всяка възможност за поправка. ((Да, превръщането на България в глобално евро-сметище беше просто цената, която субектът на властта тогава беше съгласен охотно да заплати, за да постигне целите си - ((защото Властта е винаги в името на Себе си.)) ((Тя е такава реалност, която не вижда причини за себе си извън себе си. Особен тип реалност - тези, които я притежават, могат да си мислят каквото си искат, но самата Власт като реалност е винаги при себе си и се разширява.)) ((Това е разбиване на големия обществен интерес, разрушаване на обществото, заради интереса на някаква частна съсловна група.))
75.
Изтекъл срок на годност
10.12.2023 21:16:13
В йерархичните структури преобладава организирането “отвън” и “отгоре” – тях нечия външна или върховна воля ги структурира и контролира по еднопосочната връзка “заповедизпълнение”. В йерархизираните конкуренцията е по-силна от сътрудничеството и по-деструктивна, отколкото конструктивна.
Затова тези структури са главно от Нютонов тип, приличат на машини, в тях - както подчертахме - хората са болтчета, а външната среда се възприема като постоянна.
74.
Управляем хаос
10.12.2023 21:11:40
Българина се мрази, не се уважава - това са настройки на освободен роб. Географски сме разположени в зона в която или биваш стрит на прах, или ставаш диамант.
73.
Ние сме прост и
10.12.2023 20:54:41
Малък,но мързелив народ, склонен към предателство
72.
с.Труд
10.12.2023 20:34:55
Защото БОКО мафиота открадна 16 милиарда евра и ги изнесе в ЛИВАН,Турция и ОАЕ да храни арабите и турците
71.
Защото сме глупав народ,
10.12.2023 18:47:50
инертна бездушна маса живееща на автопилот. И като не разбират света около тях и не знаят как да получат каквото искат от живота, хората стават нещастни. Ако изобщо са осъзнали какво искат от живота, повечето и това не знаят.
70.
Yasser Halifat
10.12.2023 17:41:29
Когато пристигнат големите вълни от бежанци , когато ЕС започне да се разпада , когато климата стане по горещ от преди , когато ... тогава ще ни ощастливи Щастието и нас. Сещай се кога ...
69.
Неофеодални анархокапиталисти
10.12.2023 17:19:24
... времената се връщат в една отминала епоха на феодализъм, в България демокрацията е само обещана и е нарисувана на стената. Българската политическа система е профеодална, силно обвързана със всякакви родово, племенно, кръвосмесителни, кланови и съсловни зависимости. ((Режими от рода на нашия политически режим не могат дори да бъдат реформирани.))
В България е прието, като се явиш на сцената, да се обявиш за реформатор, но всички усилия на всички реформатори не са достатъчни да се реформира тази система. Тази българска политическа система може да бъде само демонтирана, и то много внимателно, за да не се срути и да затисне всички. Това са режими от периферен пиратско-компрадорски тип. Те могат да живеят дълго, ((а могат и да се срутят изведнъж и някак неочаквано.))
68.
От 67
10.12.2023 17:18:14
Маркет прейс имах предвид!
67.
До 66
10.12.2023 17:17:01
Ейййй много си прост! Във Фейсбук,човек достига бързо и лесно до потенциален клиент!За това има и Малкет плейс там :) Така,малоумнико,за да дойде нещо до теб тъпанарино,трябва да го пратя с куриер,куриерските фирми олигофренино,са свързани с НАП!До тук ясно ли е? Така,на края на финансовата година тъпако,се пуска данъчна декларация в НАП и си плащам данъците,които са с 5% по високи,ако отворя фирма! И ако можеш да ми дадеш една логична причина,защо трябва да имам магазин и персонал за нещо,което мога да върша сам от дома си,ще те призная! А да,може би защото си мислиш,че всички българи са тъпи,марзеливи,лоени топки като теб! Шибек неграмотен!
66.
*********
10.12.2023 16:53:38
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
65.
До 52
10.12.2023 16:38:24
Не знам къде видя тази логика, но очевидно доказваш думите ми… красотата която е вътре в теб се проявява и отвън, вероятно никога няма да го разбереш… и да, мислите и възприятията ни определят действителността ни… дерзай злобар и не кълни, защото се връща ;-)
64.
До 62
10.12.2023 16:32:27
“Англичанина” хахаха Ама вие,не спирате да доказвате,това което пиша!Малки ,злобни хорица! И най малко ти,или другия коментиращ,можеш да ми обясняваш каквото и да е! Въпросът от заглавието “Защо сме,най нещастната нация в ЕС”
Ми вие двамата сте отговора човече,злобата,ненавистта,комплексарщината са главната причина,за това!
63.
До 59
10.12.2023 16:26:17
Не,дойдох да си правя зъбите,запазих си полет миналата година ;) Всъщност съм кранист,но и чистач да бях,какво от това :)
62.
До 58
10.12.2023 16:25:23
Опитваме се да му обясним на "англичанина", че никой не е по-голям от другите в собствено му село. Народна поговорка. Ама явно от много учене, елементарни неща не знае.
61.
от Стария Несебър
10.12.2023 16:25:10
до 56 Кафемашината на североизточния бряг беше разбита през последната нощ. Очаквах родната Полиция да прегледа записите от камерите ми (близо са), но глас в пустиня.
60.
До 53
10.12.2023 16:23:41
Те да гласуват не ходят.После всички са им виновни,само не и те! Най лесното “политиците виновни” “системата виновна”
59.
До 56
10.12.2023 16:21:28
Дойде в Бургас да се похвалиш, колко си "богат" с 100-200 лири, които ти остават като цепиш пенито в Лидъл от намаленията след 8 часът... И, че вече гледаш на българите като низшестоящи и те вече са под теб, ти си под пакитата... Ама те англичаните уважават повече пакитата , а ти винаги ще си боклук, защото се унижаваш , да им чистиш... знаеш какво.
58.
Основен проблем:
10.12.2023 16:21:00
Двама българи се събират, за да направят нещо лошо на трети.
57.
До 51
10.12.2023 16:19:37
Сериозно? Ама точно това описвах,индивиди като теб!Малки,дребни,злобни душици.Комплексари!
56.
До 54
10.12.2023 16:12:50
Хахаха Всъщност не са центове,а пенита ;) Така,какво означава пълни и не пълни данъци? Хахаха Виж сега,то ясно,че си някакъв злобен комплексар,но въобще,ама въобще нямаш идея нито от данъци,нито от осигуровки,нито от нищо!И между другото,за 16г. кафе машина на улицата,не съм виждал хахах Така,на бързо да ти обясня разликата между,самонает и нает.От гледна точка на процента данък,няма разлика! Данъците при самонаети и наети са 20% и 30% зависи от работата която работиш :) А между другото,в момента съм в Бургас,можеш да ми кажеш в очите какъв педал съм!
Няма човек който да си запазва полет година преди това,освен ако не е малоумен или по малоумен от теб!
55.
Иван
10.12.2023 16:09:06
Защото имаме крадливи!!! политици за това....
54.
46
10.12.2023 16:02:44
Не се прави на луд, не лъжи наглецо английски. Никой от вас там не плаща пълните данъци. Всички работите като самонаети и мамите системата за да не плащате. Данъците там не са малки и ще ви оберат до шушка, няма да ви останат центове за кафемашината на улицата. Няма да можете да си платите стаичката в която сте се наблъскали по 4 въшльовци. Не лъжи и за билетите. Запазвате ги година преди полета за по евтино. И дири да си плащаш данъците тшв тях ке влизат зъбите. Застраховките там са много големи а вие сте въшльовци, не можете да ги плащате. Нищо не е безплатно. Шибаната ви Маргарет Тачър още го е казала. Лъжлив инглийски педал
53.
До 51
10.12.2023 16:00:59
ма не ве не са глупави прости са. И не съм англичаина. Все на далаверка е. Колко трябва да си тъп че на обява за 40лв някой да ти пише давам 10лв. Кат хората не са глупаци що работят за жълти стотинки и мразят всеки дето взима повече? Що само злобеят и вместо да се образоват и да си вдигнат цената на труда стоят и чакат някой да им дадял пари щото някой им е длъжен понеже се родили. Завършват нещо и до там - по нататък никакво развитие в професията. Който се развива има клиенти има и пари. Който не му се работи и само мрънка като теб - седи и псува. Жалка картинка. И тук може да се изкарват пари и на запад. Само че тук няма да получиш същото качество на услугите каквото на запад. Ако не е така защо всички не карат Great Wall а всеки драпа за ауди бмв порще или някаква друга западна марка? Аре чакам отговори или поради умения за такива - минуси хахах
52.
До 37
10.12.2023 15:52:46
Според твоята логика, некрасивите хора, без университетско образование, без бизнеси или престижни платени професии, не заслужават нормален живот, така ли?
„Умен, красив и успял”, моли се да е все така, че окажеш ли се на земята, яко ще те боли дупето.
Не сме щастливи заради ежедневните проблеми, ниските доходи, големите разходи и отношението на индивиди като този/тебе към обществото.
51.
42, 46
10.12.2023 15:49:49
Скрий се бе английски педал. Шибан злобен, нагъл, лицемерен, подъл педераст, точно ти си примера за нещастен български боклук та макари в Англия, макар и да не си знаеш ридината. Защо обвиняваш хората в коментар 21че не искали да ти купуват тъпотиите и били проверявали колко струват, дали са ментета и т н. Защо ги обиждаш за това бе лайно неграмотно ! Били дребнави, злобни. Е как няма да проверяват бе боклук, знаеш ли колко са лъгани от такова като теб. Англичаните да не би да ти купуват измамите без да гледат ? Да еба и боклука ти долен мръсен. Не обиждай хората, не са глупаци, ще ва и инглийските вече измамници
50.
:(
10.12.2023 15:49:18
еми нормално е да сме най-нещастно защото жените ни са най-големите материални курви в цяла европа
49.
До Флагман
10.12.2023 15:48:32
Това е много лесен въпрос,а отговора се крие в коментарите ;)
48.
До 45
10.12.2023 15:46:15
Ебе объркал се човрка, може и нарочно, да е писал за "Фердинандова" вместо "Богориди", че и там направиха от глям булевард селска улица... като "демокрация". Я виж каква велоалея са направили за цганите да стигат до кметството без да ги глобяват, ама я тръгни по Александровска с колелото, чакат хиените българите да ги глобяват. Ама за ектората им велоалея до бюрото МУ ще направят.
47.
До 45
10.12.2023 15:39:24
Хахаха, май ти не си излизал от къщи.
Йоанчо я ремонтира, ама след ремонта никой не поддържаше каналите за изтичане на вода и почнаха да се местят плочките. После тоя реши, че вместо да оправя всички улици в центъра на Бургас, може да извлече едни бързи и много пари от тоя ремонт... като "Демокрация", като всеки капитален ремонт.
Взе излез от къщи да видиш как е съспиан града, пристанището.
46.
До 30
10.12.2023 15:35:08
Абсолютен нещастен,завистлив,олигофрен,би написал коментар като твоя! Дал си си много точна оценка,на края на коментара ти! Единственото вярно,от цялата написана тъпня! Сега,да те разочаровам малко,коментара ти е за Англия,така,че говоря за Англия! Дрехи - много по евтини от България,храна-много по евтина от България! Аз лично не познавам хора работещи на 12ч. най вероятно има,но аз не познавам такива,за прословутите зъби,ами и тук ще те разочаровам,зъби някой да си направи в България,или е много спешно,или не е осигурен в Англия! Няма друга причина.При положение,че в Англия е безплатно,няма логика да изсипеш 1000лв за транспорт ;) Жилища си купуваме,да :) Едва ли някой идва у вас и ти казва “Ганьо,виж аз мога а ти не” не знам защо се пениш толкова :) А за копуването на английските…дрън дрън.Ами не са Английски,Японски са ;) А самия ти малоумен коментар,е показателен за синдрома на дребния,злобен,комплексиран човечец!
45.
hehe
10.12.2023 15:31:59
43, май не си от Бугас, друга е улицата, а ремонтът й е от Йоан още.
44.
До 43
10.12.2023 15:30:54
Така е, но иначи сме екологични, наши хора работят в Екологията, от саксиите вода прускат да охлаждат.
Не ми се мисли като се махнат тея обирджии какви кражби ще излезнат, правнужите на внуците ще плащат кредитите теглени от тея.
43.
Дааа
10.12.2023 15:23:17
Ами ето ярък пример.... Погледнете снимката към статията. Какво виждаме... ул. "Фердинандова-обновена" слежремонта. Едно дърво няма... пек, изпича им мозъците на хората. Проблеми със токоподаването... Сумати заведения изпищяха. Някой в затвора за калпаво проектиране и изпълнение? Не. На запад тея фирми поне повече няма да се докоснат до клавиатура и оризова хартия от дела за некадърност.
Сив град, сиви улици. Видими резултати.
42.
От 21 до 27
10.12.2023 15:22:23
Ето,ти си типичния пример,за малък,злобен човечец хахах Зъбите слава на Бог,не е нужно да си ги правя,здрави са :) И само,как да го кажа,че да не падна на нивото ти…олигофрен,би си помислил,че е по евтино да дадеш 500-1000лв. (Зависи от месеца) за да дойдеш и да си направиш зъб в България! Между другото,брекетите на дедето ми са безплатни,в България колко хиляди лева струват?
41.
Всичко е до самовнушение
10.12.2023 15:19:09
Някой може да се рита в топките и да крещи, че не му е добре а друг може да си чеше кура и да му е забавно. Цинично е знам, но не забравяйте, че интереса клати феса, ако искаш да си като бит мелез живей като такъв. Ако имаш няколко мозъчни клетки ще започне да ти се обръща вълната.
40.
О...йе
10.12.2023 14:57:33
Морето от крадци
тук няма брегове,
морето от крадци
-безбрежно е море.
Морето от крадци
тук цял е океан,
а Ганьо цървулан
е първи капитан !
39.
Българопитеци
10.12.2023 14:02:27
Защото в България живеят уродлива нация.
38.
до 26
10.12.2023 13:39:10
Ганьо да,но Пеньо не е!
37.
Пффф
10.12.2023 13:33:34
Аз пък съм супер щастлив и хората около мен са щастливи! Дължи се на факта, че сме умни, красиви и успели! Само некадърните, нискообразованите и грозните са нещастни, така и трябва да бъде!
36.
32
10.12.2023 13:24:26
Абе стига копирва глупости бе идиот ! Грам понятие си нямал а толкова драсканици, тъпотии пействал тук. Феодализъм ! На май..ти пу.. невежа. При феодализма НЯМА частна собственост бе дебил неземен. Частната собственост е само при КАПИТАЛИЗМА и ФАШИЗМА което си е едно и също. При феодализма собствеността е на Господ и с нея се разполага църквата и царя само тъпанар такъв. Не лъжи хората като си дебил и теб са те излъгали зашото си невеж
35.
Стефан Бургаски
10.12.2023 13:23:23
Защото народа едвам свързва двата края ... Политиците живеят в някаква заблуда, че всичко "връзва" и "цъфти", но така ли е в действителност? Една държава, в която няма производство - няма как да има икономически растеж. И нали знаете - пристанището е огледалото на икономиката на седна страна... Погледнете Бургаското пристанище ...
34.
Ти си Европа
10.12.2023 13:22:28
... броят на българите с тревожно депресивни и панически разстройства расте, а възрастовата граница на пациентите пада. Оказва се, че ((над един милион българи имат психични проблеми)), като най-честите заболявания са тревожните разстройства и депресия.
Потърсихме за коментар психотерапевта А Заркова, от която научихме и много интересни неща, които вярваме, ще бъдат полезни на всеки един от вас.
На какво според Вас се дължи влошеното психическо здраве на българите, имайки предвид последните данни за все по-нарастващия брой психични разстройства в обществото?
Аз не знам дали има увеличаване на засегнатите от психични разстройства, или защото присъствието на психологията днес, за разлика от преди например 30 години, ги прави по-забележими. Според мен първопричината за влошеното психично здраве следва да се търси в семейството. Пиер Дако, белгийски психотерапевт, в една от книгите си казва: („Семейството – змийското гнездо“.) Напълно съм съгласна, защото и работата ми с клиентите го потвърждава. ((В семейството съществуват най-безумните, смазващи и унищожаващи човешкото същество (табута, отношения, забрани и ограничения.)) Свидетел съм на човешки истории, в които, ((все „за доброто” на детето)) всъщност са се проявявали всякакви (алгоритми на садизъм и омраза), някои от тях скрити под маската на прекалена, задушаваща или изсмукваща „грижа“. ((Липсата на истинска обич и приемане, на адекватна грижаса причината.)) Следствието са психичните разстройства по-късно, ((които просто показват къде и в какво точно човек е осакатен, (отключени от някакви епигенетични фактори.))
От какво най-често страдат българите?
(Можем да кажем, че всеки страда първо от себе си) – имам предвид онези ((дефицити и деформации)) в личността – на всички нива – емоционално-психично, когнитивно, социално, поведенческо) – които носим от ранния си опит. Там има събития и преживявания, които са довели ((до потискане на цели аспекти от личността на човешкото същество)) и са го превърнали от родено с целия му потенциал да бъде здраво, естествено и щастливо в невротичен човек, ((а понякога и с по-тежки поражения.)) Това е основата на психичните разстройства в зряла възраст, които ще се проявят – форми на депресия, от кръга на тревожните разстройства – паническо, обсесивно-компулсивно разстройство, генерализирана тревожност, фобии, зависимости – към храна, хазарт, алкохол, психоактивни вещества и др. За съжаление това, което се нарича възпитание, е по-скоро ((дресура на човешкото същество)), в която здравият и функционален израз на чувствата е или забранен, или непознат, или деформиран. Аз мисля, че под многото „трябва“, „длъжен си“, под многото предразсъдъци, безумни ограничения и емоционални изнудвания, човек усеща потребността да бъде ОСВОБОДЕН.
33.
Географията е съдба
10.12.2023 13:19:09
Политикогеографското, или геополитическото, положение на България играе най-голяма роля в развитието и съществуването й. ((В политикогеографското й разположение се крие нейното предопределение.)) Трябва обаче дебело да се подчертае, че наред с предимствата и ползите, които то носи, крие и много рискове, злини и опасности. То е главната основа на силата на българската държава, но и нейната слабост. Непознаването на нашите политико-географски и геополитически позиции от държавниците и интелигенцията и, изобщо, тяхното географско невежество, е допринесло немалко за нещастията и катастрофите сполетели България. Географската неграмотност на нашите политици доведе до съдбоносните грешки, в резултат от които загубихме Беломорието, Южна Добруджа и Западните покрайнини. Има една гениална мисъл на Наполеон Бонапарт: Географията е съдба.
Проф. Иван БАТАКЛИЕВ, 1937
32.
Средновековието римейк
10.12.2023 13:17:56
((България е феодално съсловно общество, в което скоро няма да може да се живее.)) То е разделено между няколко съсловия и кланове и клики, ((които се съобразяват единствено и само по между си.)) ((Никой не обръща внимание на обикновения българин, който е изчезващ вид.)) България повярва на своето червено дворянство, което се провали исторически. Някои от тях успяха с куфарите и с имотите си, успяха да се транскрибират и превърнат в собственици на някакви извън български структури. У нас при този неуспешен капитализъм , който се развива, може да има само „термидор“. Или нещо българско. Аз не държа непременно диктатора да говори с френски акцент. ((В България няма място за истинско позитивно творческо развитие на обществените отношения.)) ((Третата световна война е започнала и България ефективно се готви за нея.))
31.
4та национална катастрофа
10.12.2023 13:16:41
Хората на новия ден са децата на хората от стария ден. ((Нямаше нов елит, който да изтласка стария. В България нямаше трето съсловие, което да унищожи първото и второто, та ако ще и с гилотина. У нас просто елитът вътрешно се преобразува, изтласка напред децата си и се оказа, че това е успешно само за тях.)) В провинцията степента на приемственост е около 60-70 процента. В София е между 50 и 60 процента. Но в малките градчета в провинцията като събереш градските големци и направиш списък и след това отвориш списъка на ЦК на БКП, ще видиш 50 процента съвпадение на фамилии, които в момента държат властни политически, икономически и културни позиции в града и в окръга. Например Овчаров, или Бобоковите… Децата на секретариата и на ЦК на БКП, в най-лошия случай децата на окръжните комитети – сега е тяхното време. Това е положението – обществото в България беше и е йерархично. (Сега дори е по-лошо, защото вертикалните лифтове са напълно блокирани.)В България стана не смяна на елита, а възпроизводство на елита. )(((Родителите на днешния елит отстъпиха назад, върнаха се в селските си вили и пуснаха напред децата си), които вече бяха получили съответното образование. Десетилетия преди 10 ноември 1989 г. в България се въведе системата на (езиковите) гимназии. Имаше и училище за особено надарени деца. Т. е. новият български елит след падането на Живков беше вече отдавна подготвен да заеме нови социални функции. Българската специфика е, че не един елит си е отишъл, а че родителите на сегашния елит са в Чужбина и са изпратили във властните позиции на политиката, държавното управление, икономиката и културата своите деца. Ето точно тези деца бяха успешно издирвани от „Отворено общество“. Просто съвпаднаха две неща – крачката назад на родителите, които дадоха тласък на децата си под лозунга „Това време е наше“. Българският политически продължител на „Отворено общество“ е именно кръгът „Капитал“. Разпада се политическата система, защото това, което в България наричаме демокрация, е първо дефектно и второ - дисфункционално. Българският политически модел е в жестока криза, отвъд всяка възможност за поправка. ((Да, но превръщането на България в глобално евро-сметище беше просто цената, която субектът на властта тогава беше съгласен охотно да заплати, за да постигне целите си - защото Властта е винаги в името на Себе си.)) ((Тя е такава реалност, която не вижда причини за себе си извън себе си. Особен тип реалност - тези, които я притежават, могат да си мислят каквото си искат, но самата Власт като реалност е винаги при себе си и се разширява.)) ((Това е разбиване на големия обществен интерес, разрушаване на обществото, заради интереса на някаква частна съсловна група.)) Това, образно казано, е интересът на червея за сметка на ябълката. Много добре помня как преди години, разговаряйки с представителите на това съсловие, те не криеха своята злобна, саркастична омраза към всички останали: „Народецът ли? Ха, ха, ха..." Да , това са две Българии, две култури, които живеят на една и съща територия, но те просто си пречат. За сега те не успяват да намерят някакъв приемлив мотив за съвместно съществуване. Дори в едно кастово общество, каквото е индийското, кастите наистина не се допират, но имат механизми за общо съществуване. А нашите два свята просто не намират начин да живеят на едно и също място. ((Едната, малката група, аз наричам българяни. Те присъстват в българската територия с правата и морала, прилягащи фактически на агресор.)) Това е малко хищно племе, което е завладяло своята територия и няма никакво намерение да преживява в някакви компромисни форми с другите - арийци срещу дравиди, конкистадори срещу маи, османлии срещу гяури и пр. Тоест, имаме отношение между агресор и подчинените нему. Това са неприкрити форми на антагонизъм с невъзможност за каквато и да е търпимост извън условието ((за абсолютно и безусловно подчинение от страна на покорения етнос.)) ((България е феодално съсловно общество, в което скоро няма да може да се живее.))
30.
!!! ВНИМАНИЕ !!!
10.12.2023 13:15:53
Българина избягал като бежанец в Англия или където и да е в Европа защото тук не получавал заслуженото и са го крали капиталистите там работил по лесно, не по 12 часа вече а нормално и печелил много повече като си дойде в България голям баровец става. Всички тук сме му мишки, дребнави, пазарящи се на които им е скъпо на хорицата и не искали да му купуват марковите инглийски неща. Бедни сме били, лоши хора. А той беше същия, затова и избяга педераса му английски вече, със синята английска кръв. А идва тук да си купува апартаменти, да се прави на баровец, да си прави зъбите о прическите за по евтино. Аааах подлецо .... английски вече..ааах... Е ми, това сме си българите, боклуци
29.
Българина е тежко травмиран човек
10.12.2023 13:13:46
Защото структурата на неговата психика е предразположена към негативното, към саморазрушение. Деформиран, отчужден, не вярва в доброто. Структурата на обществото в което живее е огледално отражение на колективното съзнание, и липсата на осъзнаване на индивидуалните вътрешни динамики. Страхът от непознатото е много силен. Стратегията му за самосъхранение в крайна сметка го води до задънена улица, колкото повече се опитва да се опази, толкова повече се погубва - на всички фронтове. За да може да не деградира преждевременно, човек трябва да има готовността на детето да възприема, за да може да расте и да се развива.
28.
ХХ
10.12.2023 13:07:02
Мат'ряла е кофти, за това. Той им го каза оня мафиот, те па се обидиха. Само вижте малоумните коментари по-долу и сами ще се убедите.
27.
До 21
10.12.2023 13:04:29
Продай го в Англия бе англичанина, защо гърбиш българите, те са бедни да не вземат колкото теб в англия. Ти защо идваш тук да си правиш зъбите и да се правиш на баровец по коментарите бе, защо не се правиш там в Англия ? Не вървиш там нали ?
26.
До 21
10.12.2023 13:03:39
Брат до болка си прав. Ганьо е невероятно злобно и глупаво същество.
25.
Аз
10.12.2023 12:58:38
Ми кво няма да са нещастни ,в най-добрия град за живеене масово взимат 1000лв заплати
24.
Xxx
10.12.2023 12:54:05
И най характерната ни черта,всички са ни виновни хаха Коментарите долу са показателни!
23.
!!!!!!!!!!!!
10.12.2023 12:53:13
Не данъците ви са виновни, те въобще не са високи и много ! Парите ви са малко които получавате. Капиталиста, частника ви ги краде. Обира ви труда, не ви плаща. Никакви данъци не плащате гурливци. 150лв месечно средно плащате, нищо не е. Там влизат пенсии, детски, здравни, за безработица, всичко. По 20лв месечно плащате за един данък само. 240 годишно за пенсия примерно, или за здраве. Нищо не плащате защото нямате, частника ви ги е окрал предварително гурльовци. За сравнение в Германия плащат до 45 ,% от заплатата. Скандинавците пък още повече. Но и получават повече, капиталиста не ги краде толкова колкото българския
22.
Мда
10.12.2023 12:51:38
Защото, фейсбука е.а мамата на хората, грозни се взеха за хубави, бедни за богати, глупави за умни...и като се погледнат в огледалото там реалността е безпощадна, шизофрения взе връХ
21.
Xxx
10.12.2023 12:51:02
Защото сме,гадни злобари,малки хора,супер дребнави! Давам пример,живея и в Бургас и в Брайтън (Англия) Тук ако реша да продам нещо във Фейсбук,най малко 7-8 човека ще ми пишат,дали познавам парите,дали съм луд и т.н Започват да проверяват сайтове,къде колко струва!Един ми даде като пример,цена в Amazon САЩ.Ако пък евтино,значи било менте хаха В Англия,никой няма да ти пише,или купува или не! Дребнави,гадни,малки хорица!
20.
ГРИНГО ПАК БЕСНЕЕ В СЪДА
10.12.2023 12:46:56
Щото образованието е на много ниско ниво
19.
Ето го 18
10.12.2023 12:43:30
Ето го на тъпира ! Аз написах ли ви че българина е най прост, казах ви ги вече нали, по долу . Прооост, гледа тънко да мине, да не плати а после се чуди тъпака защо няма за пенсии, детски, инфраструктура, здравни, компенсации за безработица и т.н . Ами как да има дебила като не му се плащат данъци, от къде. Мааам ви тъпа...
18.
Хахаха
10.12.2023 12:38:59
Най нещасъни защото плащаме данъци по няколко различни начина за едно и също нещо и насреща нищо.
17.
!!!!!!!!!!!!
10.12.2023 12:37:36
Българина и в чужбина да е е подлец, измамник, боклук. Затова дори навън българина с българин не дружи, избягва се, страни. Доолна, подла сган, където и да отиде, ще лъже, мами, краде, гледа тънко да мине, да завлече
16.
паткан
10.12.2023 12:36:28
Ние сме в Европа, но не и ЕС.
Това тъпите брюкскелски бюрократи трябва добре да разберат.
ЕС е съюз на корпоративно зависимите държави. Ес старателно ни набутва в робство.
15.
!!! ЗАЩОТО !!!
10.12.2023 12:33:19
Защото сме и най простата, най продажната, най мръсната, престъпна, подла нация в света ! Затова и станахме най капиталистическата колония на планетата. България е най капиталистическата страна в света, всичко е заграбено ЧАСТНО и всеки частник, капиталист, гърби ли гърби, убива, трови, мачка както фашистите дори не са го правили. Навсякъде по света има държавна конкуренция която да сваля цените, само в България няма. Монопол на капитализма, на фашизма
14.
Защото сме най-обвързани с кремъл
10.12.2023 12:24:49
Научно доказано
13.
оффф...
10.12.2023 12:12:11
Защото всеки път когато някой иска да направи нещо полезно, търсим начин да го изкараме далавераджия, използвач, злодей.

Защото всеки българин е доволен когато другият българин страда.

Защото ние не искаме престъпникът да се поправи, ние искаме да използваме това, че е престъпник като оправдание да бъдем садистични и да причиняваме страдание.

Защото не искаме да възпитаваме децата си, а вместо това да ги нашамарим, защото ни мързи да търсим решения.

Защото не гласуваме за хора, които имат опит в решаването на конкретни проблеми, а гласуваме за хора, които да направят мръсно на онези, които не харесваме.

Защото сме отмъстителни и кръвожадни.

Защото не искаме да вземаме решения в живота ни, които ни правят , а такива, които "трябва".

Защото предпочитаме безсмислени дейности, понеже са измислени традиции и въображаема чест, а не дейности, които водят РЕЗУЛТАТ.

Защото, когато някой се справя по-добре от нас, ние не вземаме пример от него, а го осмиваме, че бил негър, че бил гей, че бил сатанисти, че нямал бил история, че говорел смешно, че бил гърбав
12.
BG
10.12.2023 12:06:11
Може да ни е трудно, но българина в сравнение с другите е доста положителен и корав психически. Докарайте в България някой американски, френски или японски да живее с 200 лева пенсия, няма да изкара и 1 месец тук, по цял ден ще реве и накрая ще скочи от някой блок.
11.
Кую
10.12.2023 12:05:17
Със самоизбрали се 240 илитерати и тъпани около тях, нама как да е иначе.
10.
С такова управление?
10.12.2023 12:01:48
Аз се чудя с такива управляващи как няма да е щастлив човека? Работят постоянно за благото на народа, не се карат помежду си кой да вземе кокала, не си губят времето с такива неща. По всички важни въпроси ни питат. Дори и референдум имаше. Образованието ни е 6. Здравеопазване да искаш! Финансите са с най-добрия министър.
9.
много ясно
10.12.2023 12:01:09
При "трима българи - чета с предател", как да е щастлив нашенеца ??
8.
me
10.12.2023 11:52:42
Защото ни управляват най-щастливвите хора от Сглобката.
7.
ами
10.12.2023 11:45:44
След като Геп са ни ограбили и построили най смъртноносните пътища и т. н. магистрали кви да сме
6.
stud glad mizeriq
10.12.2023 11:43:37
За да се чувстваш нещастен, трябва някога да си бил щастлив. Ако цял живот си недоволен и мизерстваш, просто свикваш с тва и спира да ти прави впечатление нещастието, и се превръща в нормалото ти състояние. Тук сме така. Никога не сме живяли добре спрямо европейските стандарти. Няма как да ти липсва нещо, което никога не си имал.
5.
Щастливец
10.12.2023 11:39:17
От както емигрирах вече не съм нещастен.
4.
Ttt
10.12.2023 11:38:16
До номер 1 най точния коментар писан до сега адмирации!!!
3.
Истината
10.12.2023 11:34:58
Флагман,,, хубаво е да уточните че за Пореден път сме Най Нещастните,, няма да изброявам причините,, те са стотици,, дори децата в 1 клас знаят защо
2.
Бс
10.12.2023 11:34:56
Защото управляващите са алчни и корумпирани. Елате в Бургас и ще разберете. Една независима чужда одитна комисия ще изкара всичко на бял свят.
1.
*********
10.12.2023 11:33:40
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
  Добави Коментар
Кметът на Минерални бани остава под домашен арест От прокуратурата коментираха, че разследването продължава, като е възможно и повдигането на нови обвинения Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути Тя е била оборудвана с шест бойни глави: всяка от тях оборудвана с шест суббоеприпаса
Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли Има нужда от облекчаване на режима по отношение на предоставяните документи Русия превзе още територия в Източна Украйна Селото е разположено на 12 км северно от Курахово 
"Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам" Това сподели холивудска звезда, разказвайки перипетиите си Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово Движението ще бъде ограничено за 3 часа
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024 Надпреварата се провежда за първи път Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства
Модерната суперхрана Просото се превърна в последен писък на модата по здравословното хранене Затварят два участъка от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас Спазвайте временната организация, която ще бъде въведена в района и използвайте обходни маршрути
Филм за героизма и успеха на Цанко Цанков във водите на Тихия океан може да гледате на 8 декември Зрителите ще видят всичко запомнящо се от самия маратон и трудностите, през които премина Цанков Лоша новина за пушачите – цигарите поскъпват сериозно Министерството на финансите изтегли напред графика за увеличаване на акциза