Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

В домовата книга вече ще се вписват кучетата и наемателите

Ключови думи: домова книга, куче, наемател, месечна такса

Утвърдени са нови образци на задължителните документи по Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС). Те са разработени във връзка с промените в нормативния акт, които са в сила от 29 септември т.г., съобщиха от МРРБ. На интернет страницата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството гражданите могат да намерят новите образци на Примерен правилник за вътрешния ред в етажната собственост, Декларация за вписване на данни и за промяна на обстоятелства на данни в книгата на етажната собственост, Книга на етажната собственост, Споразумение за създаване на сдружение на собствениците и Ежемесечен отчет за приходите и разходите на етажна собственост.

Документите са публикувани в меню „Жилищна политика“, раздел „Етажна собственост“. За улеснение на потребителите в секцията е поместен и актуализираният закон. Напълно нови документи са Декларацията за вписване на данни и за промяна на обстоятелства в книгата на етажната собственост и Ежемесечният отчет за приходите и разходите на етажната собственост.

В Декларацията за вписване на данни и за промяна на обстоятелства в книгата на етажната собственост задължително ще се описва отношението на живущите в даден апартамент – дали са собственици, ползватели или обитатели. Освен данните за местонахождение, площ, идеални части и предназначение, ще се описват и притежаваните или взети за отглеждане животни в обекта, които се извеждат на обществени места, като за кучета ще се посочва и номерът на ветеринарномедицинския паспорт.

Декларацията се подава до управителния съвет или управителя, като това може да бъде направено и електронно. Такава задължително трябва да бъде подавана от всеки собственик или ползвател в 15-дневен срок от придобиване на правото на собственост, ползване или след встъпване в друго правоотношение, което допуска пребиваване на трети лица, както и при промяна на обстоятелствата. Данните от подадената декларация се вписват от управителя или председателя на управителния съвет в книгата на етажната собственост, която също може да бъде електронна. Затова в нея ще се вписва и адрес на електронна поща за уведомяване на собственика или ползвателя, ако разполага с такава.

Право на достъп до данните в книгата на етажната собственост имат управителният съвет (управителят), контролният съвет (контрольорът), собственикът – за неговите данни, както и органите на министерствата на вътрешните работи и на регионалното развитие и благоустройството, общинската или районната администрация и Българската агенция по безопасност на храните при спазване на разпоредбите за защита на личните данни.

За улеснение на гражданите е разработен и публикуван за първи път образец на Ежемесечен отчет за приходите и разходите на етажна собственост. В него освен задължителните и традиционни приходи/разходи от вноски за управление и поддържане на общите части на етажната собственост, ще се вписват и приходите от усвояване на средства от държавния или европейски бюджет, получените безвъзмездна помощ и субсидии, приходи от ВЕИ инсталации, приходи от наем на рекламни или технически съоръжения и др.

В разходите са залегнали възнагражденията на управителния и контролен съвет на блока, реципрочно домоуправителя и контрольора, касиера, както и разходи за възнаграждение на професионален управител-търговец, когато блокът се управлява от специализирана фирма. Отчетът за приходите и разходите с посочени месец и година, за които е съставен, се поставя от управителя или председателя на управителния съвет на видно място на входа на сградата, така че всички собственици, обитатели или ползватели да могат да се запознаят с него, като при поискване го предоставят на хартиен или електронен носител.

Промените в ЗУЕС са в изпълнение на реформа „Улесняване и повишаване ефективността на инвестиции“, залегнала в Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България.

1
Коментара по темата
1.
Работа, работа, работа...
07.12.2023 04:47:57
Че те наемателите и досега трябваше да се вписват. За кучетата трябва да си има отделен регистър. Аве, какво стана с 1000-та зоополицаите, които Бойко назначи през първото си премиерстване? Или изхарчиха милионите, а работа - нъцки?
  Добави Коментар
Диво животно се разхожда пред БНБ Лисица броди из столицата Урсула фон дер Лайен е болна от... Тежка пневмония
Почина бележит писател Отиде си Дейвид Лодж 78-годишна жена бе пометена от автомобил В Пазарджик
Отиде си Димитър Манов, президентът изрази съболезнования на близките на големия хореограф Напусна ни всеотдаен преподавател и творец със забележителна дарба, коментира за него Румен Радев Шок за Новак Джокович Падна от 293-ия в АТП
Радост за пенсионерите в... Кипър Без венчавки до Йордановден Духовете на мъртвите обикалят през Мръсните дни, изключения се правят за гурбетчии или военни пред мисия
Най-обичаната и вкусна яхния, кой не е ял Класическа рецепта, която сме приготвяли десетки пъти и пак ще ги приготвяме - пиле с грах и моркови Затвориха Босфора, издирват брат и сестра, паднали в морето преди месец Не се съобщава докога ще бъде забранено преминаването на кораби през пролива
Сложи си силикон Направих операцията в Турция при един страхотен лекар, при когото се оперират още много българки, разказа Дени от Игри на волята Пиян тийнейджър удари дъното След доклад на случая в Районната прокуратура - Пловдив, срещу младежа е започнато бързо производство по чл. 325, ал. 1 от Наказателния кодекс