Вече има директна жп връзка между Пристанище Бургас и гара "Владимир Павлов"
Преминаването на товарни композиции от бургаското пристанище към вътрешните жп връзки на страната вече е значително улеснено. Това каза заместник-министърът на транспорта и съобщенията Бисер Минчев по време на откриването на рехабилитираната жп линия между Пристанище Бургас и гара "Владимир Павлов".
Заместник-министър Минчев обясни, че това е добра новина за всички превозвачи, които използват комбиниран транспорт и ще им спести време и ресурси. „Днешната инвестиция от близо 5 млн. лева има голяма полза за бизнеса и за товарите, които пътуват по море и с железница“, изтъкна Бисер Минчев.
Той допълни, че в унисон с разрастващата се икономика в Европейския съюз, товарните железопътни превози в България също търпят своето развитие и инвестициите в тази посока са от особена важност.
Проект „Рехабилитация на железопътен коловоз от стрелка № 103 (Пристанище Бургас) до стрелка № 20 (гара Владимир Павлов)“ се финансира от Кохезионния фонд на ЕС и ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020. Стойността на договора за строителство е 4 978 974 лева.
Напълно изоставиха ж.п. линията до Поморие, която можеше да стане прекрасно "надземно метро" за бърза връзка с летище, кв. Сарафово, Поморие ...
Напълно изоставени са ж.п. линиите , които са обслужвали промишлената зона около кабелния завод, завода Спартак, Камбана , шоколадовата фабрика и т.н.!
Парадокса е, че някои от тези линии "изскачат дори и из под основите на околни сгради, след това пресичат улицата "Одрин" , дори стоят съоръженията на прелезите и след това изчезват от другата страна , я в гъсталаци някакви, я в някакви асфалтирани дворове !Но колите прилежно подскачат по изоставените релси!
Там ако започне някакво "рехабилитиране" на тези изоставени линии ще бъде голяма работа и думите на този зам.министър може и да се окажат смислени, но първо трябва да се извърши рехабилитация на цялата ни държавна администрация !
"Изграждането на рехабилитираната ж.п. линия струва..."
Нещо като :
"Построяването на ремонтирания дом струва ..."
Поне си мълчете, че става дума за 2,5 (два и половина ) километра ж.п. линия и то "рехабилитация" т.е. подмяна на някои траверси, релси и основно подложен чакъл !
Падат се по 2 милиона на километър, за толкова пари всяко чакълче на ръка трябва да сте го носили!
Но тя, мярката вече е изтървана отдавна !
Нали с гордост открихме и "Северния обход" на Бургас , който ни излезе по 18 милиона на километър и никой от журналистите не забеляза това!?
Да не говорим за други държавни контролни инстанции!
Впрочем тази връзка си съществуваше и продължаваше чак до днешният яхт-клуб, до фара....
После разни конгресни зали и складове-кръчми я затриха до към главния вход на пристанището и сега свършили голяма работа -възстановили два коловоза до гарата Вл.Павлов!
По-младите не помнят и това всичко е за промиване на техните мозъци!
Да го духат бедните,нали?