Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Няма измъкване: Тол камерите вече вързани с КАТ

Ключови думи: тол система, кат, скорост, снимка, камера

Тол камерите вече са свързани със системата на КАТ и служителите на реда виждат нарушителите. Това заявиха за „Телеграф“ от пътната агенция, собственик на камерите, чиято основна цел е да следят за електронни винетки и тол такси, но скоро ще засичат и средна скорост от камера до камера.

„И в момента данни за скоростта на автомобилите се изпращат към МВР. Те дават информация за движението на автомобили и потенциалните нарушения на скоростта“, казаха от агенцията.

Оттам обясниха, че единственото, което остава, за да могат камерите да се използват за административни наказания, е да бъдат сертифицирани от Българския институт по метрология. Проектът вече е на етап замервания и изпитвания на камерите от експерти на БИМ. Информацията бе потвърдена и от МВР.

Според експерти за разлика от радарите на КАТ системата за средна скорост не засича скоростта на движение на автомобилите, а я калкулира. Това става чрез съпоставяне на времевите моменти, в които дадено МПС е снимано от две последователни камери в даден пътен участък.

Например, ако две камери са разположени на 50 км една от друга, а ограничението на скоростта в участъка е 140 км/ч, то електронен фиш ще получат собствениците на всички автомобили, преминали разстоянието за по-малко от 21 минути и 25 секунди. За да заработи системата, е необходимо и изменение на Закона за движението по пътищата, където към момента не е предвидено КАТ да може да глобява по данни от устройства на други институции. Предстои гласуване на второ четене.

Електронният фиш пък ще бъде преработен и вече ще включва две локации и часове на извършване на нарушението – преминаването край първата и край втората камера.

17
Коментара по темата
17.
Чингис хан
01.12.2023 17:59:46
Идиоти , сър
16.
Джигита
01.12.2023 09:01:53
Имам голям пикап и съм решил да го карам с десет двадесет километра под ограничението. Такива тапи ще направя че и тези шматки дето се влачат едвам едвам по пътищата да полудеят. С тези мерки катастрофите няма да намалеят.
15.
Ще стане
30.11.2023 18:40:43
Ама друг път. Как ще им слагат стикер за проверка всеки път? Това е като онази глупост, че мерели тегло.
14.
geopit
30.11.2023 13:30:16
А колите с чужда регистрация ще ги глобяват ли?
13.
Робеспиер Хампарцумянов
29.11.2023 19:51:04
Пак незаконни далавери на сглобката да гепи някой и друг милион от джоба на матряла. Време е да изметем и тоя боклук
12.
До 11
29.11.2023 17:05:56
Камерите не тряб2 да се пипат изобщо! Какво ще им проверяват, дали не записват друг номер, като мине кола ли??? Само софтуера и да се измери точното разстояние на отсечките между камерите, които ще снимат.
11.
Туй откога?
29.11.2023 16:02:34
Бая време ще мине,за да се внедри.Всички тия камери от тол системата трябва да бъдат демонтирани,да преминат през специализираната лаборатория за прецизни настройки на софтуер,тествани една по една,пренастроени и лицензирани и обратно монтирани,до края на следващото лято едва ли.
10.
Ха ха
29.11.2023 15:28:17
Да го лапате състезателчета! В меден рудник, Коджакафалията е писта!
9.
Йонко Евреина
29.11.2023 15:25:41
По-специално по магистралите, пък и по другите пътища- няма места за почивка и нужда, нито едно асфалтово покритие не е с високи стандарти. Направо не разбирам, как ще се експлоатират и поддържат камерите, като знам, как пътните полицаи позиционират техниката.
8.
⁷8⁷8
29.11.2023 13:12:22
Aма противозаконно оотнети автомобили локализират само на хора от т.нар. елит . Жалбите в съда не в побликаций в соц. мрежи.
7.
Не ги мисли Юнион
29.11.2023 12:45:25
Може да си менкат номерата на рейсовете по магистралата. Влиза в първата камера N през втората излиза M.
6.
Га га га гааааа
29.11.2023 12:42:56
След като си разбихме образованието в училищата и шофьорските курсове станаха една проформа,Ганьо си остава прост и затова няма как да бъде и добър шофьор.Санкциите и глобите няма как да ограмотят един човек да стане шофьор,който да познава правилника за движение,да го спазва и да може да трупа опит като такъв.Особенно в големите градове се вижда,че е пълно с неможещи и неграмотни хора които управляват автомобили.Санкциите и глобите няма да променят статистиката,защото не е достатъчно само това.Трябва и пълен контрол над фирмите които провеждат шофьорски курсове,както и десетократно по-голям контрол над изпитите за шофьорски книжки.
90 процента от българските шофьори,ако попаднат в центъра на Букурещ или Истанбул с автомобил няма да могат да се приберат до родните си места, независимо колко глоби ще натрупат.
Шофирането е отговорност, опит и самоконтрол само когато знаеш правилникът за движение наизуст.Една голяма част от шофьорите управляват определен вид и марки автомобили без да имат нужните качества,знания и опит за да се качват точно на такъв тип автомобили.Това си е самата истина.През 90 години,когато се отвориха границите ,ако тръгнеш по пътя от България до Германия и спираш на всяко пътно произшествие което видиш (а те бяха много повярвайте ми)се чуваше само българска,румънска и сръбска реч,просто защото хората от тези държави не бяха готови да слязат от ладата,жигулито или трабанта и да се качат на западен автомобил и най-важното да го шофират по техните пътища.
Самоконтролът,знанията и опитът са най-важните качества в един шофьор,а глобите играят важна роля само тогава когато тези качества ги има.
5.
...
29.11.2023 12:08:25
Супер! Остава само по една паркинг бариера на всеки изход от магистралата, където който има издадена глоба, да я плати, за да излезе от магистралата. Всички ще карат със 130!
4.
Кольо тракториста
29.11.2023 11:54:34
Отдавна трябваше да стане. Но как ще ги накарат да платят след това? Събираемост няма.
3.
Бойкот на ОЛХ
29.11.2023 11:36:28
Браво, това трябваше отдавна да се приложи.
Сега „Юнион Ивкони”, ”Етап” и другите автобусни превозвачи ще получават по поне 10 глоби на курс...
2.
До 2
29.11.2023 11:11:21
На "Ганьо", ако ГВА му даде разрешение за управление на самолет по вторият начин, ще имаме и най-висока смъртност при самолетни катастрофи, така че приказката я знаеш, нали? От инструктора, до КАТ всички са по-виновни за това положение от "Ганьо"!
1.
Браво
29.11.2023 11:07:05
Ганьо заслужава всяка глоба която получи. Най-висока ПТП смърност в ЕС!
  Добави Коментар
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично Редовните физически упражнения също  подобрят качеството на интимния живот 5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса Ето кои са те 
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак? Дали астрологичните прилики са рецепта за вечна любов или вещаят катастрофа Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е Ето я нейната рецепта
Владимир Путин с извънредно обръщение Говори към руския народ, но и не само Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа Пластичен хирург съветва да си набавяме много вода, докато отслабваме
Ще се шокирате какво се твърди за него Животът му е като от филм След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова Бездомникът Генчо ръгал 30 пъти с нож жената и я изнасилвал
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета МФ иска да принуди и по-малките фирми да се регистрират по ДДС "Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но... Грандът "Анкара" продължава напред в Чалъндж къп
Дъщеря й възражда най-големите й хитове 25 години след смъртта на певицата Румяна, песента „Kолко те обичам“ ще звучи с нов аранжимент Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали Софи Маринова ще кара нов скъпарски Мерцедес