Няма измъкване: Тол камерите вече вързани с КАТ
Тол камерите вече са свързани със системата на КАТ и служителите на реда виждат нарушителите. Това заявиха за „Телеграф“ от пътната агенция, собственик на камерите, чиято основна цел е да следят за електронни винетки и тол такси, но скоро ще засичат и средна скорост от камера до камера.
„И в момента данни за скоростта на автомобилите се изпращат към МВР. Те дават информация за движението на автомобили и потенциалните нарушения на скоростта“, казаха от агенцията.
Оттам обясниха, че единственото, което остава, за да могат камерите да се използват за административни наказания, е да бъдат сертифицирани от Българския институт по метрология. Проектът вече е на етап замервания и изпитвания на камерите от експерти на БИМ. Информацията бе потвърдена и от МВР.
Според експерти за разлика от радарите на КАТ системата за средна скорост не засича скоростта на движение на автомобилите, а я калкулира. Това става чрез съпоставяне на времевите моменти, в които дадено МПС е снимано от две последователни камери в даден пътен участък.
Например, ако две камери са разположени на 50 км една от друга, а ограничението на скоростта в участъка е 140 км/ч, то електронен фиш ще получат собствениците на всички автомобили, преминали разстоянието за по-малко от 21 минути и 25 секунди. За да заработи системата, е необходимо и изменение на Закона за движението по пътищата, където към момента не е предвидено КАТ да може да глобява по данни от устройства на други институции. Предстои гласуване на второ четене.
Електронният фиш пък ще бъде преработен и вече ще включва две локации и часове на извършване на нарушението – преминаването край първата и край втората камера.
90 процента от българските шофьори,ако попаднат в центъра на Букурещ или Истанбул с автомобил няма да могат да се приберат до родните си места, независимо колко глоби ще натрупат.
Шофирането е отговорност, опит и самоконтрол само когато знаеш правилникът за движение наизуст.Една голяма част от шофьорите управляват определен вид и марки автомобили без да имат нужните качества,знания и опит за да се качват точно на такъв тип автомобили.Това си е самата истина.През 90 години,когато се отвориха границите ,ако тръгнеш по пътя от България до Германия и спираш на всяко пътно произшествие което видиш (а те бяха много повярвайте ми)се чуваше само българска,румънска и сръбска реч,просто защото хората от тези държави не бяха готови да слязат от ладата,жигулито или трабанта и да се качат на западен автомобил и най-важното да го шофират по техните пътища.
Самоконтролът,знанията и опитът са най-важните качества в един шофьор,а глобите играят важна роля само тогава когато тези качества ги има.
Сега „Юнион Ивкони”, ”Етап” и другите автобусни превозвачи ще получават по поне 10 глоби на курс...