С 40 млн. лв. от Плана за възстановяване развиват Индустриалната зона край ж. к. „Меден рудник“
Община Бургас кандидатства за близо 40 млн. лв. по Плана за възстановяване и устойчивост за развитие на Индустриалния парк край ж. к. „Меден рудник“. Така започва реализацията на Фаза 2, за която Димитър Николов и екипът му започнаха да говорят веднага след разработването на проекта преди повече от 5 години. Кметът сега е внесъл докладна записка в местния парламент, с която иска одобрението на общинските съветници за старт на процедурата.
В Индустриалната зона край ж. к. „Меден рудник“ вече има закупени 7 терена от компании и за да се развиват инвестициите, е необходима тази инфраструктура. Администрацията използва всички възможни начини външни средства да влязат в Бургас, а тепърва предстои и стартирането на проекта за изграждане на втора пътна връзка между най-големия комплекс и центъра на града, с която терените в индустриалната зона ще станат не само по-достъпни, но и по-атрактивни за бъдещи инвестиции.
Ако Общинският съвет на 30 ноември одобри предложението на кмета, в настоящия проект за Фаза 2 се предвижда едновременно прокарване на всички необходими комуникационни връзки, както и електрозахранваща и ВиК инфраструктура, за да не се разкопава по няколко пъти теренът и индустриалната зона да влезе в експлоатация възможно най-скоро.
Уточняваме, че Община Бургас, в партньорство с „Индустриален и логистичен парк – Бургас“ АД и „Овергаз Мрежи“ АД, кандидатства с проектното предложение „Инвестиции в развитието на Индустриален парк – Бургас. Кандидат и водещ бенефициент по процедурата е „Индустриален и логистичен парк – Бургас“ АД, а Община Бургас е партньор.
Проектът включва изграждане на довеждащата инфраструктура до парка и изгрждане на вътрешна инфраструктура на „Индустриален парк – Фаза 2“. Територията, обект на интервенция, е разположена в Промишлена зона „Юг- Запад“. Довеждащата до парка инфраструктура се изпълнява от Община Бургас и ще бъде реконструирана улица "Търговска". „Овергаз Мрежи“ АД изграждат довеждаща газова инфраструктура, която включва изграждане на разпределителни газопроводи, газопроводни отклонения и съоръжения по бул. „Чаталджа“ за захранване с природен газ на „Индустриален и логистичен парк - Бургас" (ПЗ „Юг-Запад“).
Община Бургас работи по обособяване на тази територия като индустриален парк съвместно с Национална компания индустриални зони ЕАД още от началото на 2017 година, след като бе изградена изцяло инфраструктурата във Фаза 1 на Индустриалния парк и капацитетът ѝ започна да се изчерпва. Така в капитала на „Индустриален и логистичен парк – Бургас“ АД бяха внесени имоти общинска и държавна собственост, находящи се във ПЗ „Юг- Запад“.
Терените в зоната са стратегически ситуирани в близост до международния път за Турция, в непосредствена близост до пристанище Бургас, директна връзка с Международно летище и АМ „Тракия“. Разработен бе проект за Изменение на Подробния устройствен план на ПЗ „Юг-Запад“, засягащ внесените в капитала на дружеството имоти, които се урегулираха и отредиха за „производствени, складови и обслужващи дейности“. Впоследствие се изработи и технически инвестиционен проект за изграждане на вътрешната инфраструктура на парка.
Паралелно с проектирането се обследваха възможностите за финансиране изграждането на вътрешната инфраструктура. Такава възможност дава Националният план за възстановяване и устойчивост. Компонент 3 „Интелигентна индустрия“.
Условията за кандидатстване предвиждат безвъзмездно финансиране на 80% от разходите за изграждане на инфраструктурата, като останалите 20% се осигуряват от кандидата и партньорите в зависимост от тяхното участие. По предварителни разчети общата стойност за изграждане на довеждащата и вътрешната инфраструктура е 39 962 188 лева. От тях за изграждане на вътрешната инфраструктура са необходими 33 396 456 лева, за довеждащата (инфраструктурата по ул. „Търговска“) - 6 565 732, от които 5 796 643,00 лв за изграждане на улицата и 769 089 за газопреносната мрежа.
При одобряване на проектното предложение Индустриален и логистичен парк- Бургас АД следва да осигури 20% съфинансиране за изграждане на вътрешната инфраструктура, на стойност 6 680 хил. лева, като се предвижда те да бъдат осигурени от наличните средства на дружеството по банкови сметки от услугите, които ще предоставя на собствениците чрез изграждането на инфраструктурата и от вземанията от продажба на имотите.
Община Бургас, като партньор по проекта за изграждане на довеждащата инфраструктура „следва да осигури 20 % съфинансиране на стойност 1 159 328 лева. Овергаз Мрежи АД участват със 20% съфинансиране за изграждане на газопреносната мрежа.
Условията за кандидатстване изискват решение на Общинския съвет във връзка с кандидатстването по проекта, от една страна като орган на местно самоуправление, а от друга като орган, упражняващ правата на Общината в търговските дружества с общинско участие в капитала. Такова решение до този момент не бе взето поради липса на конституиран Общински съвет.
"Защо се трият коментари когато става въпрос за милиони. " - защото така е в ЕС. ЕС изтриха информацията, че сградата на ЕП в Страсбург (за 1 милиард евро по цени 2000г) е построена без тэрг.
Трябва да се направят едни мотели и паркинзи, където защитаваните от ЕС слаби малцинства и полове да извършват високотехнологичните си действия.