В Йемен ще ядат много по-скъп хляб заради простотията с отвличането на Galaxy Leader
Тодор Георгиев е бивш зам.-кмет на Бургас и дългогодишен консултант по управление на кораби. Потърсихме го за коментар на ситуацията с отвличането преди дни на кораба Galaxy Leader от йеменските хути. Оказа се, че в екипажа има и двама българи – капитана и старши помощник-капитана.
- Г-н Георгиев, какъв е оптимистичният сценарий за отвлечения от йеменските хути кораб с българи на борда? Как може да се излезе от тази криза?
- Първо, нека да уточня, че корабът Galaxy Leader е собственост на Ray Car Carriers – компания, регистрирана на остров Ман, но с оперативни офиси в Гърция и Сингапур. Притежава общо 52 кораба за превоз на автомобили. Няма информация да има замесени еврейски капитали. Корабът е на дългогодишен чартър на NYK Line, Япония, топ 5 в света.
- Говори се, обаче, и за еврейско участие.
- Нямам идея откъде тръгна тази приказка за еврейско участие и еврейски капитали в компанията. Аз гърците ги познавам, познавам и „чорбаджията“. Първата информация, която видях, бе от един руски сайт. Там за първи път се спомена за някакъв евреин, който не съм чувал никога - как той бил собственик на кораба. А тук говорим не за един, а за 52 еднотипнни кораба. Но тази лакърдия я пуснаха нарочно руснаците, защото са забъркани в цялата история. При всяко положение.
- Руснаците?
- Естествено. Колкото повече има смут в света, толкова по-добре е за тях при тази ситуация.
- Какво следва да се направи по случая с Galaxy Leader?
- Писаха някъде, че японците водят преговорите. Но при всички положения става въпрос за пари. Спирането на сомалийските пиратски атаки напоследък охлаби режима на конвои, армгард и задължителна застраховка, но кой да знае, че ще стане такава работата и ще се намесят и йеменците. Аз, например, винаги вземам въоръжена охрана; правим си и застраховката, която е kidnapping&ransom с опция за тероризъм. Това струва 50-60 хиляди долара за 4-5 дена преминаване на Аденския пролив, но, както пише на корабите – safety first (безопасността на първо място).
- Това не е ли голям разход?
- Голям разход е. А ако сложим и конвой, стига до 80-85 хиляди долара на преминаване, но в края на краищата това се калкулира в навлото.
- И с колко процента вдига стойността на превоза?
- Примерно, при мен корабите са 55 хиляди тона. И това прави 2 долара на тон карго.
- Което не е много.
- Не е и малко. Корабът е едно голямо парче салам, от което всеки реже. И накрая за корабособственика остава крайчето. Колко ще бъде това крайче – зависи. Така че икономията на разход си е икономия на разход.
- И в случая е преценено, че тази икономия може да се направи?
- Да. Специално тези кораби разчитат на високите бордове, което ги прави недостъпни за пиратски набези на сомалийци. В случая обаче нападението бе по въздух. Е, ако бяха наели поне охрана, щеше да е интересно - напоследък са едни палавници от морската пехота на Малайзия и Филипините, много добре обучени и с много леки пръсти на спусъка. Цял ден зяпат нетърпеливо морето от палубата от мерак да гръмнат по някого. Те получават 1000 долара на преминаване – за четири дена, което за тях никак не е малко. И си гледат много съвестно работата. Тогава нямаше да ги атакуват. Най-лошото е, че корабът няма застраховка. Сега да видим кой ще се бръкне да плати. Защото за екипажа по-малко от 10 милиона няма да искат. Поне такива слухове има в нашите среди. А за кораба не знам колко ще искат.
- А тези политически искания, които са обявени, доколко са релевантни?
- Вижте, арабите винаги обявяват политически искания и в момента, в който се договорят за парите, спират с тях. Това ви го казвам от опит. Винаги е така – политическите искания са параван за много пари. Аз също съм бил медиатор към West of England P&I Club. Ходил съм и в Сомалия и знам как стоят нещата. Те заявяват - искаме да освободите този или онзи, и като се разберем за 4 млн. долара, казват „добре, плащайте“.
- И според Вас сега кой води преговорите?
- Според мен, ако искат да освободят екипажа навреме, трябва да оставят преговорите да се водят от P&I клубовете (Protection and indemnity clubs). Те са основно в Лондон. Това са застрахователи и отговарят и за „гражданска отговорност“. Те си имат адвокатски кантори, посредници, които водят преговорите за това, което трябва да се плати.
- И въпреки че корабът не е застрахован, според Вас те трябва да бъдат наети?
- Да, защото те са специализирани в тази работа. Имат хора с авторитет по места. Давам ви пример: аз като преговарях със сомалийците, имаше един местен вожд, който бе с авторитет и който водеше преговорите. Аз само му давах параметрите.
- А каква е ситуацията в Йемен?
- Там със сигурност също има такива хора. Впрочем в Йемен се разтоварва много зърно. Има една сингапурска компания, която от Черно море кара и руско, и украинско, и аржентинско, и австралийско зърно за изхранването на Йемен. Те сега много плачат, защото вдигнаха рязко застраховките за Йемен, т.е. йеменци ще ядат много по-скъп хляб, отколкото досега, заради тази простотия на техните военни. Това ще стане със сигурност.
- А политиците следва ли да намесят в преговорите?
- Винаги нещата стават по-лесно с местни хора и със специалисти по преговори, отколкото с политици. С политици няма да се получи – корабът ще си стои там и ще изгние. А на екипажа им стискам палци.
- Вашата прогноза: кога ще се стигне до развръзка и каква ще е тя?
- За екипажа - в рамките на 45 дена.
- Това е много време.
- За кораба – не мога да ви кажа. Всичко зависи от парите и споразумението за парите.
- Т.е. екипажът може би ще бъде пуснат, а корабът ще остане?
- Да, точно така. Това е най-вероятната прогноза, която мога да направя на този етап.
ЛИЦЕМЕРИЕТО НА СОРОСОИДНИЯТ ЗАПАД МИНАВА ВСЯКАКВИ ГРАНИЦИ!
Дано екипажът бъде освободен скоро.
А не за откуп.С цел откуп,се отвличат кораби,под товар.
Освен това,не знам какъв опит има господина,и с кого е преговарял,но сигурно е наясно,че дори и да се стигне до освобождаване на екипажа, предвид позициите на двамата наши сънародници,те ще бъдат освободени последни. Също така, сигурно е наясно,че застрахователите, изплащат средства,при щети свързани с товара,и при инциденти или смърт на член от екипажа. А т. нар. похитители, ясно и точно дадоха да се разбере,че нямат намерение да вредят на никой от моряците. Единственият,но най-съществен проблем е, че всичко може да се проточи повече от 45 дни.
Тва българинът е много тъпо животно!
Дай му микрофон и му слушай резила!
Божеее прибери си вересиите боже, мърсят живота!
-----
Дали има значим бизнес без еврейски капитали? Най-малкото поне акции ще имат щом бизнеса е печеливш
НАЙ-могъщата служба на ИЗРАЕЛ се казва TEVEL на иврит ГАЛАКТИКА,Макрокосмос,Вселена (GALAXY)
TEVEL е служба която се занимава с мащабни Глобални Финансови операции,глобални машенаци,инфраструктурни проекти,Глобални транспортни е газови коридори(TANAP),межд.банкови операции
TEVEL(Galaxy) служи за свръзка със база данни на партньорски служби и межд.банкови и финонсови операции
Па данни на руски службиTEVELзаедна с още едня израелска служба TZOMET стоят по ВИСОКО от службата Мосад(която се занимавя повече с воення и държавна охранителна дейност)
Докато 2те служби Тевел и Цомет действат задкулисно тихо на ФИНАНСОВИЯ фронт налагайки геополитичуски и геоикономически планове и стратегии
ТЕВЕЛ и ЦОМЕТ щабквартирите им са в Канари Враф-Лондон сити EBRD London(Лондон глобална Финансовя стoлица на света) и РИМ Италия в някво Palazzo
В чужбина Израелските клужби и ПОДопеченете ем финансови органзации използват
сгради Бизнесцентрове
или МОЛове с кодово име"GALAXY"
Във бизнес центрове и МОЛове влизат много купувачи и така" не бие на очи" и НЕ прави впечатление кой влиза и излиза там (идеално прикритие)
Посолството на Израел в София се намира в бизнес център "Галакси" и по нищо не личи че кипи дипломатическа дейност
Пентагонът засега отказва да коментира, но признава, че не може да установи "какво точно е станало с въоръжение за половин милиард долара".
Това че се водят на разни италианци,норвежци,гърци,малтийци е офшорки е за да не се знае кой е на върха
Имаше 1 либийски УЖ кораб (БАДР)дето 1 гербаджии го арестуваха,оказа се че БАДР е на едни "дебели" израелци които са в борда на директорите на Гръцката Корабна камара където са всички едри гръцки корабасобсгвенеци
Всички големи Гръцки корабни магнати са членове на Гръцко-Израелскя търговскя камара и ползват кредити от водещи банки собктвеност на израелци
И последно National Bank Grece е собкгвуност на Ротшилдс
НАЙ-влиятелни гръцки властови клан Мицотакис който управлява Гърция са потомци на Венициански банкери и корабо собственици
Мицотакис са от о-в КРИТ(300 год под Мевицианска управление ,от там са минавали търговските кораби от Истанбул за Венеция)
А ве дърт комуняга в ерата на интернет НЕ са научетте че номерата от СОЦа и ДС с евтини маниполации НЕ минават
Оказва се че ЕВРЕЙНа Абрахам Унгар е СПОНСОР на ВВМУ "Н.Вапцаров"
и е ШЕФ шапка на адмирал Боян Медникаров шеф на ВВМУ който е церемониал мастър на Масонска ложа"Боян Абаджиев" 053 ОРИЕНТ Варна
Еврейна масон 33-та най-висока степен а адмиряла от ВВМУ няква КАЛФА мишка с нисша степен
В тая варненска ложа член бил и смужлия псевдо патреот бос на Възраждане К.Кюпейкин който май ката адмерял май е ШЕКЕЛов(Шекел-национална вялутя Израел)
Лошото е че хората, които нямат познания в сферата вярват на такива.
И недей послъгва за еврейчето собственик на кораба, и о чудо най голям спонсор на Висшето ни военно-морско училище! Лично началникът на училището потвърди връзката!
Корабът бе превзет не от пирати а от оборудвани и тренирани командоси !
Няма охранители които да спрат така обучен десант. Още повече, че имат и подкрепа от въздуха.
"Експерт" с кръчмарски приказки.
Хусите всеки ден обстрелват Израел с ракети, дронове и т.н..
Хусите от години живеят във война в която удържаха напъните на международна коалиция срещу тях.
Той тръгнал да ги сравнява със сомалийските банди.
Доказал компетентността си бил - ами дано е бил по-добър в нещо , но се съмнявам. За високата сграда в морската градина - там настаняват компетентни хора от този тип.