Ford губи по $36 000 за всяка нова електрическа кола
Ford обяви, че ще намали инвестициите си в електрически превозни средства след трудното трето тримесечие, в което компанията е изчислила, че губи около 36 000 долара за всяко продадено електрическо превозно средство през периода.
Ford призна, че неговото подразделение Model e, което се фокусира върху електрическите превозни средства и бъдещата мобилност, е отчело загуба от 1.3 милиарда долара между юли и септември 2023 година.
Автомобилният производител казва, че тези значителни загуби могат да се дължат на „продължаващите инвестиции в електрически превозни средства от следващо поколение и предизвикателната динамика на пазара“.
Интересното е, че продажбите на електрически превозни средства са се увеличили през третото тримесечие, като през този период са продадени 20 962 автомобила. Продажбите на Mustang Mach-E са нараснали с 42.5% до 14 824 единици.
За съжаление продажбите на F-150 Lightning рязко спаднаха. Ford наскоро намали производството на своя електрически пикап, но не каза защо. Най-вероятната причина е ниското търсене на модела.
„Ford е в състояние да балансира производството на дизелови, хибридни и електрически превозни средства, за да отговори на темпото на приемане на електрически превозни средства по начин, по който другите не могат. Това очевидно е добре за клиентите, които получават продуктите, които искат, и е добре и за нас, защото дисциплинираното разпределение на капитала и липсата на преследване на мащаба на всяка цена увеличава рентабилността и паричния поток“, каза финансовият директор на компанията Джон Лоулър.
Добави Коментар