Огромен скандал с А1: Прекрати едностранно договорите на десетки бизнеси в Бургас и страната
Над 3000 клиенти на мобилния оператор А1 получиха предизвестие от час и половина за това, че едностранно, от страна на А1, договорите им се прекратяват. Скандалът е огромен, засегнати са основно фирмени клиенти, а сред хората, които вчера са били „попарени” има знакови лица от бизнеса в Бургас и страната. Сред тях е и финансовият директор на „Трансстрой Бургас” АД - Нина Мигарова, която разказа пред Флагман случилото се вчера.
В 16:34 ч. вчера тя получава СМС със следното съдържание: „А1 Ви информира, че на основание приложимите общи условия, считано от 26.10.2023 г. преустановяваме предоставянето на услугите по Договор №..../2021 г. За получаване на специална оферта се свържете с нашия представител на тел. 0882 20 40 69 или посетете А1 магазин”.
С други думи - фирменият договор, обслужващ около 3000 служители в „Трансстрой Бургас” АД - компанията, която е вторият най-голям работодател в областта, се прекратява едностранно без посочена адекватна причина. И всички хора в рамките на час и половина остават без достъп до мобилния си телефон.
„Нямаш време за реакция, това е неадекватно поведение. В 18 ч. всички телефони бяха блокирани. Посетих офис на А1 в мола и разбрах, че не съм само аз - десетки хора се бяха наредили на опашка да чакат да бъдат обслужени от единственото гише, което работеше. Звъняхме на посочения в СМС-а номер - никаква реакция; звъняхме на *88. От там получихме арогантно отношение и никакво обяснение по отношение на причините за едностранното прекратяване на договора с на практика нулево предизвестие”, разказа Нина Мигарова пред Флагман.
Тя допълни, че в крайна сметка мениджър на офиса в мола все пак се е появил и е говорил с хората за кратко. Обяснил, че от фирмата предлагали преференциални условия за вече бивши абонати. Единственият човек пък, който можело да даде по-подробна информация, била във Варна. „И мениджърът ни обърна гръб, и си излезе най-спокойно от офиса. С мен имаше майки с деца, имаше хора, чиито близки са болни и нямат връзка с тях, имаше и една жена, чийто син е в Израел и не може да се свърже с него. Това е недопустимо”, казва още Мигарова, която вече е започнала да пише жалби както до ръководството на мобилния оператор, така и към омбудсмана и към Комисията за защита на потребителите (КЗП).
Историята не приключва до тук. За прекратения с над 3000 човека договор от А1 действително предлагали сключване на нов договор. Предложили две оферти - едната за 21 лв. с ДДС и неограничен интернет и минути, втората за 9.50 лв. на месец. Уловката е, че за стартиране на договора трябвало да се платят по 15 лв. Или иначе казано: За да си възстанови досегашните телефонни номера „Трансстрой Бургас” АД, се налага да се заплати сумата от 45 000 лв.
Това съвсем не е единствената фирма в Бургас, която е засегната от едностранното прекратяване на договори от А1. Всъщност „жертвите” са доста повече и на този етап не изглежда, че има какво да бъде направено по случая, освен да се сключи въпросният нов договор. От компанията отказват да дадат адекватно обяснение за решението да прекратят по такъв начин договори с дългосрочни клиенти.
Флагман предоставя на А1 право на отговор, за да се изясни създалата се ситуация.
Добави Коментар