Три предложения на "Български възход" в Созопол, които няма да откриете в нито една друга програма
Предизборната кампания навлезе в заключителната си фаза, а в Созопол приятно впечатление прави появата на един нов играч – „Български възход“.
Почетният консул на Република Южна Корея Йосиф Спиридонов, който е водач на листата и кандидат-кмет влезе в политиката, за да промени посоката на развитие на общината, защото, както сам казва – "Созопол губи духа си и е на път да се превърне във втори Слънчев бряг."
„Български възход“ имат интересни идеи, които не са част от никоя друга програма.
Някои от тях са иновативни и изглежда са изпреварили времето си, други са прагматични, а трети – връщат Созопол към корените му. (ВИЖТЕ ПОВЕЧЕ В НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)
„Наистина вярвам, че хората ще ни припознаят. Нямаме никакви зависимости! Можем с открито лице да застанем пред избирателите си и да ги гледаме в очите. Мисля, че е време да загърбим партийните и лични пристрастия и да управляваме Созопол в интерес на гражданите“, категоричен е Йосиф Спиридонов, в чиято почтеност едва ли някой в Созопол има съмнение.
Флагман.бг представи част от тях, а днес ще прочетете за още четири от приоритетите на "Български възход".
Три от тях няма да откриете в нито една листа - визията за рибарския кей, философията за транспортната схема и празниците Аполония.
Както писахме "Български възход" имат интересна концепция за остров Свети Кирик, както и за възстановяване на дюните на Алепу.
Рибарският кей
Община Созопол да си върне рибарския кей в Стария град, да премахне паркинга и да го отвори като място като място за рекреация и фестивали.
За изпълнението на тази цел ще работят „Български възход“ още от първия си ден в местния парламент.
В момента съоръжението се стопанисва от дружество, което е еднолична собственост на Министерството на земеделието. Идеята на „Български възход“ и Йосиф Спиридонов е отварянето на тази зона към Стария град.
„Атмосферата на Созопол се губи, затваряйки една от най-хубавите части в Стария град. Ще се борим да си върнем собствеността. Знам, че това е възможно. Ще използвам контактите си и идеите, които имаме, за да убедим държавата, че трябва да възстанови пристанището и зоната около него на Созопол. Ние ще го поискаме и се надяваме на разбиране в интерес на българските граждани “, категоричен е Йосиф Спиридонов.
Остров Свети Иван
Приоритет на Йосиф Спиридонов и „Български възход“ ще е и Свети Иван – най-големият български остров, който има потенциал да се превърне в топ забележителност.
Нужна е ясна концепция и план за управление, с който да се иска партньорство с държавата за управлението на острова, категорични са от „Български възход“.
Плановете на „Български възход“ са от една страна да развие поклонническия туризъм – там бяха открити мощите на Свети Йоан, а от друга – да се направи сцена за изкуства и отвори музей с артефактите, открити на Свети Иван.
На острова има и скални зайци, които са уникални за България. Те подарени от австрийския император на Созопол и повече от век се развъждат на острова, където са открили идеалния си хабитат.
Йосиф Спиридонов и „Български възход“ имат прагматична визия за остров Свети Кирик, където виждат не хипотетичното изграждане на "Лувър", а Рибарско училище. (ВИЖТЕ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)
Аполония
"Български възход" и Йосиф Спиридонов предлагат изцяло нова концепция за празниците на изкуството „Аполония“, които са емблематични за Созопол.
На първо място връщане към класическия формат – в дните от 10 до 22 септември, както е било дълги години.
В момента празниците се организират от външна фондация, която получава финансова помощ от общината. Промоутърите са избрали да ги провеждат в активната част на лятото, а визията на Йосиф Спиридонов е те да са през септември, за да удължат сезона – с мисия към бизнеса и туризма в Созопол, а не към печалбата на организаторите.
„Идеята ми може и да не се хареса на някого, но на първо място поставям интересите на Созопол. Смятам, че Общината има капацитет и възможности, за да организира „Аполония“. Не правя сметка на парите, които печели фондацията, но съм изчислил колко губи общината. Отпуска се общинска субсидия от 50 хил.лева, след това се дават консумативи за още толкова – дава им се амфитеатъра, осветление, озвучаване, други зали за концертите. Общината е предоставила на тази фондация възможност да търгува с тротоарното право - от палатките на търговците пред сцената не влиза нито лев в бюджета. Губят се и приходите от билети, които не са малко. Музикантите, артистите и участниците ни са прекрасни, те са на световно ниво, но за съжаление са лошо платени в България. Общите разходи за изпълнителите са от порядъка на 50-60 хил.лева. Подчертавам, че не смятам колко печели въпросната фондация, а изчислявам колко губи Общината, а това са 500-600 хил.лева на година, с които може всяка година да правим по една хубава спортна площадка и парк в някое село“, каза пред Флагман.бг Йосиф Спиридонов.
Созопол е предоставил марката „Аполония“ на външна фирма, която не мисли стратегически, а гледа единствено собствената си печалба, недоволен е той.
Йосиф Спиридонов си спомня романтичните години на „Аполония“, когато творци от цялата страна се събираха през септември в Созопол и даваха друга атмосфера на курорта.
Транспортната схема
Иновативно е предложението на „Български възход“ за транспортната схема на града. Те предлагат да се изгради буферен паркинг в кв. „Мисари“, откъдето туристите да се извозват до Стария град с електрически шатъл или голф колички с билета от паркинга.
„В Европа има много подобни примери на градчета, които не са по-красиви от Созопол. Дори напротив! Може да приложим този опит и съм сигурен, че ще е успешен“, категоричен е Йосиф Спиридонов.
Йосиф Спиридонов и съветниците от „Български възход“ имат различна визия за новата автогара. Според тях тя не трябва да е в Стария град, защото той се задушава, а в кв. "Мисари", където има отредени 8134 кв.м. и са минали всички процедури – до „Лидл“.
От „Български възход“ ще настояват за възстановяването на градския транспорт в Созопол. Има много възможности Общината да кандидатства по програми за електрически автобуси и да осигури адекватна връзка между кварталите.
„Созопол не върви в добра посока. Това се опитваме да променим. Заставаме с чисти помисли и ясни идеи за развитието на общината. Заради това слоганът на нашата кампанията е – „Созопол – любов и съдба““, завърши Йосиф Спиридонов.