McDonalds вече няма да подарява играчки към детското си меню
Ключови думи:
детското меню, Happy Meal, McDonalds, Barbie, България, Сан Франсиско, франчайз, Burger King, Taco Bell, нездравословните храни, играчка
Защо диамантите са толкова скъпи? Защото не можеш да ги намериш в кварталното магазинче.
Почти със същата стойност бяха и играчките от детското меню Happy Meal на веригата за бързо хранене McDonalds в средата на 90-те години, когато американският консуматорски дух все още плахо навлизаше на българския пазар. Или поне за децата. Някои от нас все още пазят кукла балерина от лимитираната серия Barbie на Mattel Inc.
Петнадесет години и 32 ресторанта по-късно тези играчки се обезцениха дори и в България, макар и все още да са основна причина за популярността на детското меню. Би било трудно да се оспори фактът, че точно играчката е движещата сила за предпочитанието на много хлапета(и възрастни) към него.
Скоро обаче играчката в Happy Meal ще има точно определена цена, или поне в Сан Франсиско, съобщава специализираното издание за реклама и маркетинг AdAge. Всеки родител сам ще решава дали да заплати значителната сума от 10 цента за награда към пакетчето с бургер, напитка и картофки (съдържанието на хартиената торбичка е различно в зависимост от пазара).
Новата цена на играчката е наложена със закон като част от кампанията за борба със затлъстяването сред децата и важи за всички франчайз вериги за бързо хранене, включително Burger King и Taco Bell. Той забранява на всички еквиваленти на Happy Meal в Сан Франсиско да подаряват играчка, освен ако не съдържат по-малко от 600 калории, не включват плодове и зеленчуци и не предлагат напитка с ниско съдържание на захар и мазнини. По този начин общината ще се стреми да възпитава по-здравословни хранителни навици сред децата.
Както AdAge информира, процентът на затлъстелите американски граждани във възрастовата група 2-19 е около 17, което е приблизително 12.5 млн. души. По данни на "Центъра за контрол и предотвратяване на заболяванията" това ниво е с почти 3 пъти повече, отколкото през 1980г.
Наскоро McDonalds, над които се упражнява натиск от години насам, започнаха да предлагат обезмаслено мляко в напитките си, както и ябълки в карамелов сос като част от менюто, с което се стремят да намалят калориите в детските храни с поне 20%. Според регулаторните органи обаче, това далеч не е достатъчно.
Закони, които да забранят практиката за подаряване на играчка към продуктите за бързо хранене, които са предназначени за деца, но не отговарят на определени хранителни стандарти, тепърва ще бъдат приети в Мичиган и Ню Йорк.
Надали обаче 10-те цента за играчка, ще са достатъчни, за да накарат децата да се откажат от Happy Meal и нездравословните храни като цяло. Въпреки всичко, подобни законови промени са стъпка напред към по-здравословен начин на живот. Опитите за подобни кампании в България досега са лимитирани до издаване на наредба за задължителни порции плодове и зеленчуци в училищата, както и препоръки за 4 хранения с полезна храна на ден Добави Коментар