Илон Мъск все пак се нуждае от старите медии, които толкова недолюбва
Социалната медийна платформа, наречена Twitter, беше чудно място, където журналистите можеха да се правят на знаменитости, а знаменитостите - на журналисти. Един вид борса, в която интелектуалният капитал може да се разменя за социален капитал и обратното – репортерите със синя отметка за верификация в социалната мрежа можеха да станат готини и популярни; Гари Линекер (легендарен английски футболист – бел. прев.) можеше да се разглежда като виден политически коментатор.
В ребрандираната платформа на Илон Мъск, сега именувана Х, този свят се разпада бързо, пише колумнистката на Financial Times Джъмайма Кели. Сините отметки вече не се печелят от компанията, когато тя счита акаунта ви за такъв „от обществен интерес“, а се купуват от всеки, който поиска. И не само, че тези платени акаунти са подсилени от алгоритмите на платформата за по-голяма видимост и по-голям брой думи за техните публикации, но те вече могат да изберат да позволяват само на други „верифицирани“ потребители да отговарят.
Може би ще кажете, че е за добро. „Сините отметки“ – както унизително бяха наричани хората със старите верифицирани акаунти и включващи не само журналисти и футболисти, но и учени, политици и други обществени фигури – имаха твърде голямо влияние. Техните добродетелно сигнализиране и морален пиедестал бяха вредни; техният уютен консенсус се нуждаеше от пробиване.
Въпреки че самата аз имах един от тези стари верифицирани акаунти, пише авторката, изпитвам известна симпатия към това мнение. Но необузданата дезинформация, която избуя след последните ужаси в Близкия изток, показва колко по-лоша е новата версия на платформата на Мъск.
Разжалването на старата гвардия на Twitter не беше заявената цел на промените на Мъск. Вместо това той уж се опитваше да направи платформата „най-точният източник на информация за света“. Но чрез усилване на гласовете на всеки, който иска да плати 8 долара (на месец - бел. прев.), той заглушава гласовете на тези, които не искат – включително много от онези, които работят за това, което той нарича „стари медии“.
Мъск води явна война срещу „старите медии“ от известно време. „Вестниците просто съобщават за това, което са прочели вчера в X“, написа 52-годишният мултимилиардер в края на септември. „Вече не чета много тази медийна пропаганда“, пише той в друга публикация. „Просто получавайте моите новини от X – много по-незабавни, с истински експерти по темата от световна класа и тонове хумор.“ Той също така реши да премахне заглавията от новинарските линкове, твърдейки, че това ще „подобри значително естетиката“ и предложи: „Най-доброто нещо е да публикувате съдържание в дълга форма на тази платформа.“
Добави Коментар