Внимание: Оставаме без пари, ако послушаме тези "банкови служители"
Зачестяват опитите да източат банковите сметки на доверчиви граждани чрез обаждане по телефона. При тези фишинг атаки получавате обаждане от мним "банков служител", който се идентифицира с фалшиво име и звучаща достоверно длъжност.
Той най-често ви сигнализира за съмнително плащане с карта или иска потвърждение на несъществуващ изходящ превод през вашето мобилно или онлайн банкиране.
Не се подвеждайте, предупреждават от една от най-големите банки в страната в специално разработен от нея сайт, чиято цел е да помогне на хората да не станат жертва на измамници. Крайната цел на злосторниците е да ви извадят от равновесие и в състояние на паника след множество въпроси да получат достъп до вашите пари.
Вариация на този сценарий е в хода на разговора да ви предложат да си купите нов продукт "застраховка срещу киберизмами" или да инсталирате "приложения за защита" на мобилните устройства.
Има няколко причини при сегашното развитие на онлайн кореспонденцията - имейл, SMS и онлайн съобщения, измамниците да се обърнат отново към телефона, като средство за манипулация, уточнява "Труд". Първо, да се сдобият с телефонен номер и три имена на потенциална жертва е много лесно. Второ, защото предизвикването на емоции чрез глас е по-достоверно. И трето, защото измамниците знаят, че трудно могат да бъдат открити. Проследяването на телефони изисква специални технически средства, а това законово е разрешено само на държавни органи.
Измамниците лесно могат да се сдобият с някои лични данни - трите имена и телефона ви. Само си припомнете на колко места при регистрация в онлайн сайтове за издаване на карти, за отстъпки в магазини и т. н. сте давали своя телефон и три имена. Освен това има и специализирани софтуери за шпионаж в интернет, които позволяват свалянето на текстови съобщения, снимки, имейли, видеоклипове, списъци с контакти на потребителя и др.
Експертите на банката дават и някои препоръки. Всеки път, когато някой ви се обади и създаде огромно чувство за тревога, принуждавайки ви да направите нещо, бъдете изключително подозрителни. Дори първоначално телефонното обаждане да ви звучи правдоподобно, ако вътрешно изпитвате и минимален дискомфорт и съмнение, че се касае за измама, просто затворете телефона.
Не следвайте линкове, изпратени чрез имейл или през социални медии
Никога не казвайте пароли и номера на банкови карти Може сами да позвъните на банката
Не следвайте линкове, получени в електронната поща, които изискват от вас да въведете лична информация за банковите ви карти и сметки. Никоя банка не изисква при никакви обстоятелства от своите клиенти предоставянето на лични данни или данни за сметки, номера и ПИН-кодове на карти, потребителски имена, пароли за достъп до дигитални канали и друга чувствителна информация посредством електронна поща, SMS съобщения или телефон.
Ако някой иска такава информация, това е сигурен белег, че това е престъпник, посочват експерти по киберсигурност. Ако някой ви се обади и се представи за служител на банка, може да се уверите, че не ви лъже като отидете на официалния є уебсайт, вземете от там номера на Контактния център за клиенти и сами се обадете. Никога не се доверявайте на идентификацията на обаждащия се.
Бъдете нащрек, отговаряйки на задаваните въпроси, съветват експертите. Не позволявайте на обаждащия се да поеме временен контрол върху мобилното устройство или компютъра ви.
Не инсталирайте приложения и не следвайте линкове, изпратени чрез SMS, имейл, съобщения през социални медии или през други онлайн платформи. Това е начинът да се зарази вашето устройство със зловреден софтуер, категорични са експертите.
Добави Коментар