Идва ли краят на олинклузива в морските курорти? Имало храна за всички, които искат да се угояват
Олинклузива го има в България повече от 60 години и ще продължи да го има, защото услугата работи в полза на хотелиерите. Подходяща е за големите семейства, в които всеки иска нещо различно. Като застанат пред шведската маса, на която има всичко, не може да мрънкат. Това каза в „Денят започва“ по БНТ директорът на Институт за анализ и оценка на туризма проф. Румен Драганов.
Има легени с храна, от които може да вземаш, ако искаш да се угояваш, пошегува се той.
Заради поскъпването на храните обаче от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация във Варна твърдят, че хотелиери не предлагат ол инклузив в офертите за следващата година. Други експерти в бранша пък казват, че за да сме конкурентни на туристическия пазар, трябва да предлагат ол инклузив.
"Има общо неразбиране какво е олинклузив и какъв е смисълът от него. В Турция например има много хотели, които предпочитат олинклузив стратегията, защото те се намират насред нищото. Те построиха хотели някъде си, където няма населено място наоколо. В тези затворени комплекси няма къде да излезете, за да се нахраните“, коментира професорът.
„Няма какво наблизо да се види като забележителност и затова услугата им е съсредоточена върху задържането на туристите изцяло в комплекса. Гърция отхвърли на повечето места олинклузива, защото гърците ценят своите таверни и заявиха, че искат да запазят местната икономика с тях“, добави той.
„Нашите черноморски комплекси са създадени на база олинклузив, наричахме го пълен пансион, защото нямаше къде да се хранят гостите извън хотела. Те притичваха, когато вали дъжд, до мястото, където можеха да се нахранят гостите на няколко хотела", заяви проф. Драганов.
"В жестока конкурентна борба сме в туризма. Който е по-добър и който умее, печели посетители. Конкуренцията е съотношението цена-качество трябва да бъде много добро и рекламата да върви от уста на уста. Посетители да препоръчват на свои близки и познати мястото", каза още той.