Пътища в Бургаско ще се ремонтират на двойни цени спрямо прогнозните, твърдят от ИТН
„Има такъв народ“ (ИТН) алармира за двойно оскъпени основни ремонти на пътни участъци в Бургаска област. Декларация от името на парламентарната група изчете депутатът Гроздан Караджов, който бе регионален министър в правителството на Кирил Петков.
Той обяви по отношение на „Продължаваме промяната“ (ПП): „Преди една година тази партия яростно громеше пътната мафия и големите фирми, които строяха и ремонтираха пътищата (...). Днес същата тази партия и излъчените от нея хора в МРРБ и АПИ охотно дават нови и нови поръчки на същите тези фирми при това, уважаеми колеги, не на каква да е, а на двойна цена. Справка – последните приключени поръчки за основен ремонт на участъци по първокласните пътища в Бургаска област. Макар че процедурата по този ЗОП е започнала още през април 2022 г., едва в края на август тази година, в тихия отпускарски месец, конкурсната комисия набързо е разгледала цялата документация и то само в рамките на няколко дни. И каква изненада, уважаеми госпожи и господа народни представители – точно ръководството, назначено от честните и почтените от „Продължаваме промяната“, е приело двойно по-високи цени от прогнозните, които ние записахме навремето, когато ИТН управляваше този сектор. Така за рехабилитацията на 34 км по пътя от Старо Оряхово до Гьольовица (вероятно има предвид село Гюльовца) при управлението на Промяната вече ще платим 70 милиона вместо едва 37.5, колкото беше при нас. За 31 км от Гьольовица до Каблешково класираната от Промяната оферта е 70 милиона отново при прогнозна цена 34.7 милиона. Вместо 72 милиона общо за двата участъка, уважаеми колеги от Промяната, сега ще платиме 140 милиона лева без ДДС. Т.е. вместо по 1 милион на километър, каквато беше пазарната цена, получена и направена от АПИ и оставена от нас, сега благодарение на „Продължаваме промяната“ ще плащаме двойно. Уви, при управлението на Промяната ще се борим с корупцията, но само на думи.“
Гроздан Караджов обвини ПП, че пътните ремонти у нас ще се правят от същите осем фирми, които са ги правели и при ГЕРБ, заради заложените условия в обществените поръчки.
Резултатът от тримесечното управление на сегашната власт в пътния сектор бил "хаос и корупция".
Нали искате двойни заплати?