Строежът на магистралата между Варна и Бургас започва през 2025 г.
Строежът на магистрала “Черно море”, която да свърже Варна с Бургас, може да започне през 2025 г. Това каза регионалният министър Андрей Цеков в отговор на въпрос на депутатката Константина Петрова. Дотогава на основата на сегашния идеен проект, който в момента се съгласува с екоминистерството, ще има готов технически проект, ще е ясно трасето и какви средства са необходими за отчуждавания и строеж. Най-вероятно е аутобанът да се финансира от държавния бюджет, гласи отговорът на министъра.
Обществената поръчка за изготвянето на идеен проект бе обявена преди близо три години, но готовият не е показван публично досега. В същото време от кореспонденцията между пътната агенция и Министерството на околната среда и водите се вижда, че първоначалната идея откъде точно ще минава тази магистрала, значително се е видоизменила. Всъщност са изготвени не един, а 7 проекта, но басейнова дирекция “Черно море”, общините, през чиято територия ще минава магистралата, и самото екоминистерство са направили толкова много възражения, че от седемте са останали само два, които не се различават съществено помежду си.
На първо място, е изоставена идеята магистралата да тръгва от Аспаруховия мост във Варна, както се е смятало през 80-те години на миналия век, когато е изграждан мостът. Началната точка на “Черно море” ще е на двайсетина километра преди влизане в морската ни столица по магистрала “Хемус”, около малкото село Слънчево, където ще се прави пътен възел.
Оттам магистралата се спуска на юг, но много малка част от трасето ѝ е разположена непосредствено до морския бряг – чак при Обзор. След това “Черно море” отново тръгва на запад от сегашния път, като на някои места върви на около 40 и дори 50 километра от морския бряг. Накрая свършва не точно в бургаския квартал “Сарафово”, както се предвиждаше, а в отдалеченото на около 30 км от града село Ветрен, покрай което ще се прави пътен възел с магистрала “Тракия”.
Всички тези промени са били направени, за да се избегнат многобройните защитени територии и защитени зони по “Натура 2000”. Независимо от това екоминистерството е възразило, че в двата останали варианта, които се считат за най-приемливи, отново има минаване през 11 защитени зони по “Натура” и през една защитена територия - Побити камъни, в която има природна забележителност.
Другите забележки са, че минава близо до пристанището за горива в Белослав, което се счита за обект с висок рисков потенциал, съобщи 24часа.
Тази процедура не е Оценка за въздействие върху околната среда, а предварително съгласуване и пътната агенция ще трябва да изпълни куп изисквания. Част от тях са например да представи предварително информация откъде ще минават строителните материали и временните пътища за техниката, къде ще бъде струпана изкопаната земна маса и др.
То сегашния скоростен път до Сл бряг е с ограничение 70 щото е незаконен няма акт 16, че магистрала през Дюлино ще правят. Ще крадат поне 200 години от нея докато я построят.
Тоя проект когато е правен Изгрев го нямаше а село Ветрен беше на една туба бензин от центъра на Бургас.
Тея в правителството са толкова бавни че изкарали на бай Тошо плановете за магистрала.
Много просто племе
Тя тая магистрала ще стане 130-140 километра като я гледам колко заобикаля.
Малоумни управляващи идеята е да се ходи по-лесно по курортите лятото.
Ако я направят през тези забравени села лятото ще е същият ад с тези задръствания.
Тя ще е с повече виадукти от Хемус...!!!
То един прав участък няма...!!!
Че и под стената на язовир Порой...
Браво... на "проектантите"...
По добре пуснете ферибот до Варна...!!!
Поне ще се движи направо...!!!
Не мога да повярвам, че някой е получил пари за такава глупост...!!!
По сегашният път е 110км а по бъдещата магистрала се удължава на 200.
Колкото по-дълга, толкова по-скъпа значи повече чекмеджета.
Демокрацията не може нищо да създаде !
Ни магистрала, ни атомна централа, ни деца.
Демокрацията е не действащ строй.
Този проект ще се обжалва от разни НПОта в следващите 7 години, независимо от къде ще минава !