Ресторантьори срещу Денков: Премиерът не разбира от туризъм, или знае колкото Зарица
Ресторантьорите скочиха срещу премиера Николай Денков заради позицията му, че няма причина намаленото ДДС да остане в сила.
Твърдението на министър-председателя доказа, че разбира от туризъм по-малко и от нищо неразбиращата от туризъм министърка на туризма Зарица Динкова, пише в позиция на Българска асоциация на заведенията (БАЗ), публикувана на сайта. Позицията е по повод телевизионно интервю на премира, в което той заявява, че не вижда основание намалената ставка на ДДС за ресторантьорите да остане в сила. По думите му броят на туристите у нас е "голям" и няма предпоставка 9-те процента данък да продължат да действат, заявиха от бранша.
Справка с последната нормална предпандемична година - 2019, показва спад от близо 250 000 чужденци, посетили страната ни с цел почивка през юли, твърдят от БАЗ. Данните за юни също показваха спад и август едва ли ще обърне тази тенденция. Всъщност броят на туристите наистина определя до голяма степен ставката на ДДС за ресторантьори и хотелиери. Колкото повече са те, толкова по-благоприятни трябва да са условията за бранша. Иначе в Гърция, например, нямаше да има диференцирано ДДС.
Официалните данни сочат, че след намалената ставка на ДДС, средствата влезли в държавния бюджет от преки и косвени данъци в ресторантьорския бранш са се увеличили, а не са намалели. В 24 държави от Европейския съюз ставките за ДДС в секторите хотелиерство и ресторантьорство са диференцирани, пишат още от асоциацията.
В Гърция стандартната ставка за ДДС е 24 процента. Прилагат се и две намалени ставки. С 13 на сто се облагат храните, водоснабдяването, пътническия транспорт и хотелиерските услуги. С 6 на сто се облагат лекарствата, помощните средства за инвалидите, книгите, вестниците и списанията и билетите за театри и концерти. Ресторантите се облагат с 24 на сто, но при определени случаи е възможно да се ползва временно намалена ставка.
В Италия обикновената ДДС ставка е 22 на сто. Предвидени са намаления за конкретни стоки и услуги - 4 на сто се облагат хранителни стоки, напитки и селскостопански продукти; с 5 на сто - някои храни, а с 10 на сто - доставка на електроенергия и газ за битови нужди, лекарства и дейности за възстановяване на сградния фонд за специфични стоки и услугил
10 умрели картофа за 13 лв. ... да преброих ги :)))
Пица 4 сирена с 4 сирена, които се виждаха за 30 лв.
Сега съм в Гърция за седмица ... хем е по-хубава храната, хем е по-евтино, хем порциите са добри.
Сметка в Далян Чайка ,Созопол за 4ма 200лв+
Сметка в Петрос Таверна, Парга, Гърция за 4ма - 80 евро за 8 ястия.
Живея на морето 7мо лято поред и само мрънкат от бранша ,че нямало качествени туристи.
Ами така е като искат да маймуни с трици да ловят.
Да им вдигат ддс-то и това е, няма основание да са с преференции.
2 Никъде го няма това всяка вечер да си на ресторант. Нормално е един два пъти в месеца.
3 В цената на крайния продукт не влиза само суровината , а много други разходи понякога по-големи от суровината. Пример :колко струват един куп тухли и един куп желязо и колко струва един апартамент .
Явно не си излизал скоро от вас. Картофите са 4-5 лв. така че не говори тъпотии.
Аман от галфони дето само дрънкат наизуст колкото да хейтят нещо или някого. Нито съм от ресторантьорите нито подкрепям да им държат намалено ддс-то ама такива като теб само лаете и създавате омраза с неверни информации.
ДДС за ресторантьорите 25%
Цените във всичко ресотанти да се намалят с минимум 50 %
Те така или иначе изравниха цените си с европейските, повече не виждам как може да надуват.
Суровите картофи са на цна 2 лв за килограм, изпържените от ресторант излизат на 35-40 лв килото, моля някой да обясни къде им е разхода за изпържването на едно кило картофи, да оправдаят разликата от 33 лева!
А защо е изписано така ами заради руснаците
Довиждане и весело посрещане на руснаци
Там хората са постигнали качество във всеки етап от предлагането. Нашите смятат отлично ДДС 9 и 22 %, но дали са чували за качество?
Ние уж също отделяме пари да се рекламиране но как така една реклама не съм видял???
Явно се рекламираме само по чекмеджетата. Милиони левове се отпускат всяка година за реклама. Къде е тази реклама и защо свободните медии в България не питат къде отиват парите???
Както и прокуратурата за какво ни е щом не си върши работата???