Фондация „Бил и Мелинда Гейтс“ изкупи от борсата сриналите се акции на най-голямата пивоварна в САЩ „Анхайзер-Буш“, която малко преди това – при организирана кампания, бе доведена до сериозни финансови проблеми.
Информацията за сделката разпространи на 6 септември най-напред в. „Ню Йорк поуст“.
Там пише, че Бил Гейтс, изглежда, вярва, че въпреки огромните затруднения в момента, пред пивоварната има светло бъдеще, след като се е сдобил срещу само $95 милиона с 1,7 милиона акции на „Анхайзер-Буш“. „Анхайзер-Буш“ е производител на бирите „Будвайзер“ и нискокалоричната „Бъд лайт“.
Вестникът посочва, че базираната в Сиатъл благотворителна фондация на милиардера, която все още носи името и на бившата му съпруга, притежава активи, оценени на $69 милиарда. Сделката е особено любопитна на фона на случилото се с „Анхайзер-Буш“. Намиращата се в Сейнт Луис, Мисури пивоварна придоби през април печална известност, след като бе почти принудена да пусне реклама, сресана по изискванията на „модерния свят“. Макар компаниите в Америка да са привидно частни и независими от властта и господстващата идеология, на практика в момента те са подложени на огромен натиск да се подчинят на новия дневен ред. Онези, които откажат да го правят, са пресирани по всевъзможни канали – чрез улични акции, кампании за очерняния в социалните мрежи и чрез всекидневна антиреклама в превзетите мейнстрийм телевизии, радиостанции и вестници.
В началото на април „Анхайзер-Буш“ също се подчини на натиска и пусна реклама на „Бъд лайт“. Главно лице в нея бе транссексуалната джендър звезда Дилън Мълвейни.
Мълвейни е от новото поколение инфлуенсъри, които са известни само с това, че са известни. Роден мъж, в началото на 2022 година той заяви, че е решил вече да става жена. След което превърна смяната на пола си в шоу, което публикува всекидневно в Инстаграм и Тик-Ток, като отброява дните на своята женственост.
За отрицателно време Мълвейни събра 10 милиона последователи, което осребри чрез инфлуенсърски явни и прикрити реклами на различни продукти. Издания, близки до Републиканската партия на САЩ, вече писаха, че част от рекламните си договори Мълвейни получава по линия на либералите и любимата им форма на натиск към известни компании.
Дилън Мълвейни в първия ден на своята женственост
Самият той има друг сюжет за известността си. „Когато започна пандемията и останах без работа, си изтеглих приложението на Тик-Ток. Мислех си, че е само за деца. Реших все пак да пробвам облечен като жена с видео, озаглавено „Първият ми ден като момиче“. И профилът ми се взриви. Наистина не знам друго място в интернет като Тик-Ток, което може да тласне създател на съдържание да расте със скоростта на светлината. Някои други социални мрежи се придържат повече към съвършенството, прекомерното редактиране и безупречността. Мисля, че конкретно в Тик-Ток хората обичат суровия материал.“
Така през април той/тя се снима и в рекламното видео за „Бъд лайт“.
Очаквано, веднага след появата му, видеото бе посрещнато на нож от обичайните потребители на „Бъд лайт“ – мъже, които в най-честия случай са професионални спортисти, атлети, трениращи във фитнес зали, или състезаващи се в силови спортове. Цензурата не им позволи да излеят на воля възмущението си гласно в социалните мрежи, макар че и такива реакции не липсваха. Затова пък те се организираха в групи, които обявиха бойкот на бирата и спряха да я купуват.
Само за първите десет дни след като Мълвейни цъфна с „Бъд лайт“ в ръка, продажбите на това пиво се сринаха с 47%. Те не са се възстановили и до момента. Същото се случи и с акциите на компанията производител, чиято стойност падна с повече от 9%. Изглежда малко, но загубите се изчисляват на около $30 млрд. За борсовите среди това е катастрофален срив. В такива случаи притежателите на подобни „опасни“ акции бързат да се освободят от тях. С което цената им пада още повече и накрая това може да доведе дори до фалит на фирмата.
Именно в този момент на сериозни проблеми се появява фондация „Бил и Мелинда Гейтс“ и изкупува всички налични акции. При сделка, зад която стои такова уважавано име от „политбюрото“ на либерал-глобализма, акциите изведнъж започват да се покачват и стават търсени. Но налични вече няма. Бил Гейтс ги е изкупил до последната.
Фондация „Бил и Мелинда Гейтс“ описва себе си като благотворителна. Практиката показва, че тя печели парите си след организирани акции като тази с „Бъд лайт“
Интересен е още един детайл, който намеква, че цялата случка с „Бъд лайт“ е била добре подготвена и отработена предварително. Малко преди да се появи злополучната реклама с празнуващия женствеността си Дилън Мълвейни, Бил Гейтс, пак чрез любимата фондация, купи акции за $90,37 млн. от конкурента на „Бъд лайт“ – нидерландската пивоварна „Хайнекен“. Всички класации я посочват като втората предпочитана от същия кръг лица – професионални атлети и трениращи любители в зали. Данните след април сочат, че действително интересът на възмутените потребители на „Бъд лайт“ се е насочил именно към „Хайнекен“, чиито акции към края на април поскъпнаха.
Наблюдатели очакват скоро „Бъд лайт“ да възстанови рекламната си стратегия, насочена към основната група свои потребители, историята с Дилън Мълвейни да бъде забравена, бирата отново да се превърне в най-търсена на пазара. А Бил Гейтс да се обзаведе с още някой милиард на вълната на цялата тази добре разиграна кампания.