Силни и красноречиви сме само, когато сме анонимни. Защо?!
В неделя почитахме паметта на всички, които са загинали при катастрофи. 20 ноември е дата, на която по целия свят палят свещи и се прекланят пред тези, които са си отишли по този нелеп начин. Националното движение – Червена пътека също организира шествие със свещи в Бургас и покани всички бургазлии, съпричастни към болката на тези, които са загубили близките си на пътя. На пътя застраховани няма. Един миг невнимание струва за едни цяла вечност, пропита от болка, а другите просто вече ги няма.
В неделя очаквахме стотици бургазлии да се съберат в 10.30 часа пред съда и да кажат „Не на убийците на пътя!”.
Уви! Имаше не повече от 50 души, основно роднини и приятели на загинали на пътя и останалите бяхме журналисти. В неделя в 10.30 часа Бургас спеше. Защо?! Във форумите под статиите на Бесове.бг за кървави катастрофи пишат стотици. Анонимно изказват какви ли не мнения! Активността на анонимния читател е огромна. Защитават шофьорите, плюят шофьорите, защитават пешеходците, плюят пешеходците... така до следващата тежка катастрофа.
И четейки тези форуми, си мисля, че хората тук имат самосъзнание. Но може би се бъркам. Имат такова, само, когато са скрити като мишки в дупките си. Когато трябва да излязат и изразят публично мнението си, трудно им се струва. По-лесно е да подремнеш до късно в неделния ден, отколкото да се занимаваш с някакво си шествие. Точно по тази причина децата ни ще продължат да мрат като мравки по улиците. Безмълвно.
А аз като пешеходка, ще прибягвам невротично по пешеходните пътеки, защото не знам дали в приближаващата кола не се крие поредния убиец на пътя, втренчен в брояча на зеления светофар по-надолу.
Явно не си ме разбрала правилно- аз не се заяждам. Защо всеки, който не е на мнението на болшинството, трябва да се заяжда? Просто давам гледната точка на един от недошлите, срещу които е текстът на авторката. Глупостите за майчиния инстинкт дори няма да ги коментирам, защото не разбрах какво общо има с ПТП-тата и дали делим жертвите на възрастов признак.
Ако беше дошла в неделя щеше да видиш , че беше спряно движението не на Ботева, а до Гарата. А на Ботева ще бъде спряно на 04.12 в 12:00ч. Може да дойдеш ако искаш!
Освен това на шествието и други неща се правеха. И тези неща със сигурност са останали в съзнанието на хората, покрай които сме минали, също и на тези , които са минали покрай съда и гарата. Но ти това няма как да го знаеш, защото от компа е по-лесно... Нали? А ако беше разбрала, че това го правим и за твоите деца, защото по писането ми става ясно, че или още нямаш или още ти го няма майчиния инстинкт, просто нямаше да пишеш като един хейтър... Просто не се заяждай с малкото хора, които искат нещо да променят! Ако преди 20 години хората бяха започнали с такива инициативи, сега нямаше да има толкова жертви!
А случайно да знаеш, че същите тези хора от шествието, вчера бяхме в Парланента? Но сигурно и това е нищо за теб...
Обаче да видим дали може да си направите изводите? Затова трябва да се мисли, когато се слагат маркировки и се правят пътища...
1. Хората слизат от автобуса и би било редно до спирката да има пешеходна пътека, както е на запад
2. На пешеходната пътека, която е по-настрани , много добре всички знаят, че там е някакъв абсурд да им се спре и затова и я отсвирват пешеходците
3. Направи ли Ви впечатление с каква скорост се движат автомобилите, в населеното място и даже и през пешеходната пътека, където дори са длъжни да намалят?
4. Широките улици предрасполагат шофьорите към по-високи скорости, затова и там задължително трябва да има пешеходна пътек тип "зебра" с ограничители на скоростта! За подлез или надлез не може да се говори, защото се вижда, че това е жилищна зона . От двете страни има жилищни сгради. А и подлезите и надлезите в България все още не са пригодени за придвижване на трудно подвижни хора, инвалиди и майки с колички.
Имам чувството , че пешеходците вече се държат така защото получават от всякъде ограничения. Проблема се е натрупал с годините и за съжаление в населените места се дават все по-малко възможности на пешеходците, нещо, което в другите държави от двадесетина години започнаха да го променят. Тук все още хората, отговарящи за това мислят като тези на запад, обаче от 50-те години... Там хората правят всевъзможни спънки за използване на автомобилите в населените места, а тук продължават да прават всичко за удобството им. Стана така, че тези, които са създали градовете още преди да се появят автомобилите, вече са изтикани настрани и имат все по-малки възможности за придвижване, защото дори и тротоарите вече са заети от автомобили на доста места. Достатъчно е само да се поучим от грешките, кото са допускали на запад през 50-те - 60-те години и които вече се поправят през последните двадестетина години... Там от година на година дават все повече възможности за пешеходците и все по-малко за автомобилите в населените места. Трафика все повече го изкарват извън градовете и автомобилите се използват основно за предвижване между населените места. Изготвят се такива транспортни схеми, че хората им е по-бързо, лесно и удобно да използват градския транспорт, от колкото личния автомобил.
Започнат ли управляващите населените места да мислят по този начин и ще престанат и ПТП-тата в градовете и селата.
А докато това стане, поне бъдете търпеливи с пешеходците! И се опитайте да ги разберете! Все пак прекалено малко свобода имат, за разлика от автомобилите...
Апропо, адмирации към екипа на сайта за гражданските им позиции и смелост, те останаха ЕДИНСТВЕНИТЕ ЖУРНАЛИСТИ в района, които са без наколенки пред герберастите.
p.s. сега този най-вероятно ще го изтриете :)))
Ей я тъжната действителност.