Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Туристка алармира, че ни цакат с тази такса

Ключови думи: Новини, Флагман, екскурзия, такса, екскурзовод

"Защо напоследък всички туристически агенции включват като задължително доплащане бакшиш за шофьор и екскурзовод? Без значение в Европа, Азия или Африка? 30-40-50 евро.... Това не е ли доброволен акт и по лична преценка, ако съм доволна от услугата? Задължително...???!!! Започвам да се ядосвам, като видя тези задължителни бакшиши! Мога ли да откажа на агенцията и с какъв довод? Не оспорвам "такса обслужване", която е включена в цената обикновено, а така наречения "задължителен бакшиш"!" Това попита огорчена българка във Фейсбук.

Жената получи и изчерпателен отговор от потребителка на социалната мрежа:"Хубав въпрос, но като човек, който води групи все в Африка, Азия и Латинска Америка, мога да ти кажа, че местните партньорски агенции вече направо си го пишат, че и какъв размер да е бакшишът. И това е от години. Не са виновни местните туроператори или агенти. Те просто изпълняват препоръките, за да са сигурни, че групите им ще са добре приети и обслужени.

Преживях истински шок с любимия си гид в Африка преди две години. Да, той е невероятен като водач на сафари - той е и шофьор, и гид, и носач, товарач, просто ви е и майка, и баща. Не само това, той излиза извън преките си задължения, създава невероятна атмосфера и се грижи.

След като го открих при първото си пътуване преди 5 години, аз държа на него всеки път, дори и да сме няколко джипа, аз държа той да е до мен, защото знам, че мога да разчитам на него. Винаги сме събирали пари предварително, особено като пътувахме като приятели и аз казвах да седят в човек от групата, не в мен и да решаваме къде на кого и колко да даваме.

С по-претенциозни хора, нивото на местата за настаняване при сафарито се вдигна. Доволна съм от човека и затова, усещайки, че става нетърпелив, накрая на едно сафари преди две години, гордо му казах, че ще получи 150 долара бакшиш, като от събраните от хората бяха 120, а аз добавих и 30 от себе си, защото смятах, че ги заслужава. Какъв беше шокът ми, когато той ме погледна и каза "Направи ги 200!" Онемях.

Все едно не виждах пред очите си същия човек. Дълго след това прехвърлях в ума си изражението и думите му. Разбира се, не му дадох 200, а колкото бях нагласила. Тъй като вече имам няколкогодишно сътрудничество със същата компания, която е безупречна, познавам добре и шефа им, с който си имам приказка, един ден в онлайн разговор му споделих историята и изискването за 200 долара бакшиш.

Исках да знам какво се случва и не е ли в крайна сметка това въпрос на преценка на клиента. Той се усмихна сконфузено и каза, че всъщност при тези по-луксозни сафарита, нормално бакшишът е по 10 долара на човек на ден за водача на сафарито. Излизаше наистина 200 долара според клиентите и дните. Но той се опита да ме утеши, че ако ние не сме доволни, разбира се, може и да не даваме такива пари...

После казал на моя човек, че съм се оплакала. Той ми каза, че шефът му е казал... Стана мазало. Простихме си, изчистихме недоразуменията и той остана до мен и е с всяка следваща група, макар че заради качествата му, за които има много отзиви от доволни клиенти в интернет, той става и все по-търсен. Мислиш ли, че след този случай не държа в ума си тези 10 долара на човек на ден?

Да, агенциите вече слагат това изискване, защото те познават особеностите на местния туризъм и винаги е по-добре да се съберат в началото и да не се мисли след това за бакшиши, защото особено към края на всяка екскурзия хората са привършили парите и не слагат в ума си тази грижа, ама водачите трябва да мислят за това, защото след време ще дойдат пак с друга група и искат групите им да са качествено и старателно обслужени.

Обиден виетнамски шофьор ми върна малкия бакшиш, който му дадохме при първото ни пътуване в тази страна през 2017-а. И аз се уча какво и как очакват, но сега партньорите ми направо си пишат колко на гидовете, колко на шофьорите на ден".

Източник Блиц

5
Коментара по темата
5.
Синдбат
25.08.2023 16:41:35
Самата дума означава екстра за обслужващия материализираща удовлетволение от обслужване-Има ли ЗАДЪЛЖИТЕЛНО вече не е същото!
4.
Аз съм против!
25.08.2023 11:25:30
Винаги не одобрявам! Когато ние сме били на работа и сме си я вършили съвестно и вдъхновено, давал ли ни е някой бакшиш? Екскурзиите никак не са евтини, туроператорът да отделя от печалбата си, като наема за местни водачи, които ще се стараят, за да получат бакшиш, а не си гледат както трябва задълженията защото просто работят това. Веднъж, за да попълня една група за пътуване, един туроператор ме изнуди да тръгна с него преди да съм събрала нужната сума. Тогава той ми направи 2000 лв отстъпка. Естествено, това е било от печалбата, която има от мен, но едва ли я даде цялата на мен, без да си остави нещо, та значи вижте колко печели туроператорът от един клиент , че може да опрости 2000 лв на нужния му клиент! Да не се оправдават с местните, бакшишите са в цената на екскурзиите им!
3.
hgv
25.08.2023 10:29:26
Сменете си агенцията, усетили са ви че много лесно давате пари.
2.
gfx
25.08.2023 10:27:36
Изразът "задължителен бакшиш" е нонсенс. Надеждата за евентуален бакшиш повишава обслужването и създава конкуренция. И освен това е без данъци. Ако е задължителен ще се отрази в намаляване на заплатите им. Т.е. интерес имат работодателите.
1.
Реалист
25.08.2023 08:57:56
Реално всяко българско хлапе сервитьорче в българия събира по 50-100 лева бакшиш на ден, по опитните много повече, какво са 30 долара бакшиш за гид на сафари?
  Добави Коментар
Маскирани ограбиха трудноподвижен дядо, нападнали го докато спи За да спрат да го бият, 71-годишният Светослав дал 1400 лева, които събирал за лечение Маскирани ограбиха трудноподвижен дядо, нападнали го докато спи За да спрат да го бият, 71-годишният Светослав дал 1400 лева, които събирал за лечение
Храм в Поморие набира средства за реставрация на икони Вече е започнал и процеса по отстраняването на деструктирали лакови покрития Трима непълнолетни задържани за нападението над мъж в столичен мол Раненият от хулиганите е служител на търговския център
Без паника! Зимата смалява пенисите с 50% Просто влезте в топла стая или си вземете хубава топла вана и ще се оправите, посочват експерти 6 начина да разберете дали връзката ви с любимия е реална или е просто илюзия Това вълшебно чувство „любов от пръв поглед“ може да не е толкова истинско
4 зодии, които обичат да симулират щастие Ето кои са те  Най-вкусната и мека домашна питка с мак и сусам Вижте рецептата
Храните, които борят стреса, напрежението и безпокойството Тези храни и напитки ни помагат да се отървем от негативните емоции и да си дадем поне малко спокойствие Тийнейджъри нападнаха продавач е столичен мол 16-годишните хулигани избягали, извикаха полиция и линейка в търговския център
Йордан Цонев: Санитарният кордон не ни притеснява Ние не сме участвали в нито една коалиционна конфигурация, когато Бойко Борисов е бил премиер, заяви още той Ще донесе ли новата седмица затопляне на времето Над планините ще бъде предимно слънчево с разкъсана облачност