Докога намаляващият брой българи ще носят на гърба си увеличаващият се брой цигани
Правителството продължава с безумните си експерименти по отношение на етническия и социалния модел у нас. В дните, в които отново се обсъжда по-ранно повишаване на пенсионната възраст, излезе поредната „стратегия” за „интеграция на ромите”. Тя отново предвижда на циганите да бъдат подарени жилища.
За българските граждани това означава нещо много просто – продължава двойният стандарт спрямо българи и цигани у нас. При това – в дните, в които национално изследване показа, че 67 % у нас не одобряват действията на правителството по случая „Катуница”, а цели 34 % вече се боят за етническия мир – след смутните дни на септември, когато държавата се скри.
На година умират около 100 000 души, около 50 000 емигрират, а се раждат само около 75 000. След години на практика няма да има достатъчно хора в работоспособна възраст, които да издържат хората в пенсионна възраст. Само след десетилетие няма да има кой да изработи пенсиите. И този проблем няма да се реши с безкрайно повишаване на възрастта за пенсиониране.
Точно преди година ВМРО предупреди за опасностите от повишаването на пенсионната възраст. Тогава предвидихме, че недодяланата пенсионна реформа съвсем скоро ще бъде прекроявана. Протестирахме и срещу идеята на министър Дончев за жилищни подаръци на циганите. Случилото се в последствие доказва, че и по двете теми сме били съвсем прави.
Реалният проблем е, че икономиката ни се задъхва от липса на качествена работна ръка, а социалната ни система е принудена да издържа все по-големи маргинализирани общности, които не работят. В резултат – съвестните работници и служители ще бъдат принудени да работят още години до пенсия, а сериозният Цигански въпрос у нас получава „решения” на симптомите, а не на причините си.
ВМРО вече предложи радикална смяна на пенсионния модел у нас – вноските да станат индивидуални, за да се осигури справедливост. ВМРО предложи и цялостна демографска програма и решения по Циганския въпрос. Въпреки това обаче, правителството продължава да показва, че урокът „Катуница” не е научен.