Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Индустриален парк и Северен обход ли? Питайте Васил Едрев защо 12 г. не решава проблемите на Айтос

Кандидатът за кмет Даниела Алакушева е категорична, че Айтос е в застой и е крайно необходимо индустриалният парк да проработи, за да има работни места, а обходът е задължителен
Ключови думи: даниела алакушева, флагман, айтос, местни избори

Кандидатът за кмет Даниела Алакушева посочи важните проблеми на Айтос, които с години стоят нерешени, а проектите са във фризера. Алакушева е доказан финансов експерт и дългогодишен ръководител на най-важната дирекция в Община Айтос и има ясна визия за развитието на Айтос като модерен и привлекателен град за живеене. Мнозина смятат, че тя е и най-сериозният опонент на кмета Васил Едрев, който буквално се е окопал във властта вече три мандата.

- Г-жо Алакушева, излизате смело като кандидат за кмет на Айтос, назовете основните три нерешени проблема на общината?

- Считам, че лесно могат да бъдат дефинирани много повече от три проблема. Когото и да попитате в града ни, първосигнално би отговорил: Обход, паркиране, презастрояване със съпътстващи това инфраструктурни проблеми. Аз бих добавила и липсата на визия за развитие, липсата на работни места и перспектива за съгражданите ни. Всъщност ако се замислите всичко това е свързано.

Да вземем Обхода. Още като дете имам спомени за аварирали товарни автомобили, които успяваха да спрат едва на кръговото кръстовище.

Опитният финансист Даниела Алакушева - обединителят и силен играч влиза в битката за кмет на Айтос наесен

По повод Обхода съм разговаряла с различни институции, които сочат липсата на предвиждането му в одобрения Общ устройствен план на града ни за основна пречка за изграждането на такъв. Ако не греша, въпросният Общ устройствен план е процедиран в периода 2013-2018 г., когато е приет.  Лично на мен не ми е ясно защо и при съществуващ и към онзи момент проблем не са се потърсили решения чрез съответните предвиждания в плана. 

- Да, в действителност и регионалният министър при посещението си заяви, че Обход може да бъде изграден след изменение на ОУП , но кметът не пое ли ясен ангажимент за решаване на този проблем?

- Действия по изменение на Общия устройствен план по желания от айтозлии начин не са предприемани в последния мандат. Факт е също, че в плана за интегрирано развитие на Община Айтос 2021-2027 г., публикуван в портала за обществени консултации към Министерския съвет, който определя средносрочните цели и приоритети за устойчиво развитие на общината фигурира като мярка „Северен обходен път на Айтос“, като Общината е заявила положителна проектна готовност и индикативен срок за изпълнение 48 месеца или четири години. Къде е проектът обаче? А вече са изтекли две години от посочените 48 месеца.

Но да преминем на втория проблем. Отново със същия Общ устройствен план се определят правилата и нормативите за устройство и застрояване. В момента в града ни се наблюдава бум на строителството до степен на „стихийност“. Това строителство допълнително насърчава естествените миграционни процеси от малките населени места към най-близкия общински център и град - Айтос. От една страна вероятно са налице нормативи, позволяващи по-интензивно застрояване на площите с изграждане на повече жилищни обекти. От друга страна обаче можем само да гадаем доколко цялостната инфраструктура на града ни ще понесе това натоварване. Ето – проблемът с паркирането бързо изкристализира и се задълбочава. 

И след като си създал условия да привличаш хората, какво ще им предложиш? Работа? Уви, тенденциите в община Айтос са негативни, а повечето хора работят в съседни общини или в чужбина. Твърде  вероятно е Община Айтос се явява най-големия работодател в общината. На фона на това следва да припомня, че през 2008 г.  в Айтос се постави началото на създаване на индустриален парк. Регистрира се "ИНДУСТРИАЛЕН И БИЗНЕС ПАРК-АЙТОС" АД, в което дружество Община Айтос е акционер с 49%.  От учредителния акт на дружеството е видно, че в капитала му Община Айтос е внесла близо 800 декара земя, върху която е следвало да бъде развита промишленост и разкрити работни места. Ако се запознаете със счетоводния баланс на дружеството за 2022 г., ще установите, че то съществува, но само на хартия. Практически дейност не се извършва. 

- Защо според Вас това е така?

- Не бих могла да отговоря на този въпрос, но при наличие на тези комуникационни дадености на общината, при наличие на свободна работна ръка и нарочно дружество, което си създал за тази цел, за мен бездействието е непонятно. Попитайте Васил Едрев защо не се прави нищо за развитието на Айтос.

- Оспорвате, че в Айтос са изпълнени множество инфраструктурни проекти.  А асфалтирането на улици, ремонт на тротоарни площи и обществени сгради?

- А нима вие ще оспорите, че всъщност това е задължение на кмета на общината? Нима поддържането на пътищата и обществените сгради не е негова отговорност?  
В заключение считам, че въпросът със строителството трябва да бъде регулиран след широк обществен дебат. За да има визия, а не застой. Считам, че е крайно необходимо този индустриален парк да проработи, за да бъдат предложени работни места на съгражданите ни. Обходът разбира се е задължителен.
 

Грешки при секса с нов партньор Вижте кои са те  Тези 7 типа мъже повличат жените към дъното По-често суровата реалност сближава жените с типове, които по природа не са способни да направят партньорката си щастлива
Милиони жени ѝ завиждат Красотата на Омар обърка дори властите в Саудитска Арабия Направете си портокалопита, ето как Традиционен гръцки сладкиш
Bloomberg: VW, BMW и Mercedes дишат праха на китайските електромобили Вече трудно могат да се разглеждат като луксозни автомобили Поставeтe на каймата пълнeж, навийтe, нарeжeтe, оваляйтe и изпържeтe - лесна и бърза рецепта Тази рецепта е алтернатива на кюфтетата
Почина вокалистът на Iron Maiden Пол Ди'Ано Той е част от групата през периода 1978-1981 г. Годината на Дървената змия: Как да се подготвим за предстоящата 2025 2025 г. ще предостави възможности за значителен кариерен напредък, особено за тези, които имат желание да се усъвършенстват и да изследват нови хоризонти
Когато калорийният дефицит не работи: 7 причини за това Важна част от диетата са не просто въглехидратите, а техният тип Мекички и неустоими вкусни, направо се топят в устата - най-добрата рецепта за понички Тестото за приготвянето им съдържа мая, което означава, че трябва да втаса
Три години без Владимир Каролев През май Каролев 2021 г. пострада тежко при инцидент със сплитборд Никога не спете на тези места у дома, ако искате да сте здрави! Ако искате да подобрите живота си и да избегнете потенциални проблеми, важно е да знаете къде да не слагате леглото си