Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Чии интереси защитава регионалният министър, пита Диана Русинова

Ключови думи: Диана Русинова, новини, Европейски център за транспортни политики, Андрей Цеков, Флагман, пътища, магистрали

Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики реагира остро след интервюто на регионалния министър Андрей Цеков.

Ето какво написа Русинова във фейсбук:

Пред Нова телевизия на 21 август 2023 година министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков обяви, че изследванията на състоянието на настилката на Северната скоростна тангента (ССТ), извършени от Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП) с лицензираната в ЕС партньорска лаборатория на Техническия университет в Загреб, не били направени по методиката, по която трябвало да се извършат - тази на Института за пътища и мостове (ИПМ). Същото било и с ядките, взети както от споменатите ни хърватските ни партньори, така и от лицензирана в ЕС австрийска лаборатория, също наш партньор. Въпросните изследвания доказаха нееднозначно липсата на пластове материали, които е трябвало да бъдат вложени при изграждането на ССТ. Според министър Цеков ядките били взети от участъци, на които е изтекла гаранцията и държавата нямало как да предяви претенции към изпълнителя. Пропуска обаче факта, че е очевидно, че става дума именно за невложени изначално материали, което е различно от качеството на вложените материали. Буди размисъл и признанието, че въпросните ядки стоят в кабинета му, вместо да бъдат предадени на прокуратурата, включително на европейската, защото за изграждането на ССТ са използвани и европейски средства.

Министър Цеков отрече и изследването, извършено с лицензираните от ЕС георадари от нашите партньори, и също показващо липсата на пластове в настилката. И обяви, че до месец ИПМ ще направи свои тестове със "скенер за равнинност".

Важно е да отбележим, че георадарът показва състоянието на пътя в дълбочина до Зона А, докато "скенерът за равнинност" измерва неравности и деформации по повърхността на асфалтовото покритие и е нещо съвсем различно от изследване с георадар. По-точно ИМП разполага с Профилограф MARK II на Dynatest и Профилограф MARK IV на Dynatest, като първият измерва равността на пътя в IRI (международен коефициент на равност), разполага с 3 лазера и видеокамери за заснемане на пътя, а вторият измерва равността на пътя в IRI и разполага с 2 лазера.

Важно е също да посочим, че ИПМ разполага и с плоча с динамично натоварване (лек уред с падаща тежест) за определяне на динамичните модули и степента на уплътняване, уред „Geo Gauge” за определяне на модула на еластичност и коравината на изпитвания пласт, балонен обемомер за определяне на обемната плътност на място, уред за определяне на водното съдържание по метода с калциев карбид, джобен пенетрометър, електронен уред за определяне на pH на почвите. Припомняме обаче, че точно такива изследвания бяха извършени от австрийската лаборатория при проучването на състоянието на ССТ. Беше използван и дефлектометър, какъвто в България изобщо няма.

Обобщено, на база изнесените по-горе факти и на казаното от министър Цеков по Нова телевизия, ЕЦТП пита следното:

- Защо пробите, предоставени от ЕЦТП на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, продължават да стоят в кабинета на министър Цеков (по негови думи добре описани), вместо да са предадени на българската и(или) европейската прокуратура?;

- Ще предаде ли министърът ядките на някоя прокуратура?;

- Прави ли разлика министър Цеков между гаранционен срок и невложени изобщо материали?;

- Колко километра автомагистрали и първокласни скоростни пътища в България, които са в гаранция, ще бъдат изследвани за месец от ИПМ с взимане на ядки през 10 метра? (думи на министър Цеков от интервюто);

- Обслужва ли министър Цеков нечии бизнес интереси, например на строителни фирми, отричайки изследванията на лицензирани в ЕС лаборатории, защото в крайна сметка ИПМ е само една вътрешноведомствена лаборатория, пряко подчинена на АПИ и МРРБ, която дори не е акредитирана според изискванията на ЕС да извършва подобни изследвания и измервания?

7
Коментара по темата
7.
Някои
22.08.2023 20:06:24
Нали ИПМ следеше работата на строителя, проверяваше равност, ядки, шурфове и всичко излизаше, нали проектанти, строители и проверяващи са дупе и гащи
6.
Селянин
21.08.2023 15:31:55
Направо ми писна от тоя толуп през седмица да го цитират някъде. На всички е ясно къде е заровено кучето, и че проблемите са от чекмеджето и ниското качество поради безмерната алчност. После идва кофти маТряла и нещата се нареждат такива каквито са.
5.
Мдаааммм до 1
21.08.2023 14:47:26
"Някъде прочетох.....",нещо като супер достоверна информация като "на баба Гица шурея казал...".Детското предаване от соца "Измислици -премислици" в съвременен вариант на Фейса...
4.
seahorse
21.08.2023 14:44:15
Време е цялата крадлива герберска пасмина да влезе в затвора. Кьовеши твой ред е !
3.
До 1 и 2
21.08.2023 13:47:42
Точно обществените интереси защитава - моите и твоите! Защо нищо не се е случило, след като беше доказано по недвусмислен начин това престъпление!?! Затова всички пътища са в това състояние! Не ги харесвате, обаче, видиш ли и Русинова била маскара!
2.
ХАХАХАХАХАХХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА!!!!!!!!!!!!!!!!!
21.08.2023 13:35:29
Русинова защитава ЛИЧНИЯ си КЕЛЕПИР!!!!!!!!Бръщолеви врели некипели и се прави на АВТО ЕКСПЕРТ за каквото и да стане тя с готовност се набутва нагло пред камерите и раздава ВИТИЕВАТИ мнения които пет пари не струват.
1.
А НПО-то
21.08.2023 13:21:10
На Русинова чии интереси защитава?
Не се заблуждавайте,че защитава обществени интереси. Някъде прочетох,че на фирма свързана с въпросната било възложено да изработва пътни табели. А всички свързани с транспорта НПО та работят със застрахователите и усвояват голям процент от обещетенията та пострадалите от ПТП
  Добави Коментар
Министерството на туризма представи България на много голямо туристическо изложение В Дания Борисов с извънреден ход след екшъна на "Възраждане" на пъпа на София Осъждаме политическата агресия и риторика, която подменя политическия дебат и въвежда в заблуждение общественото мнение по отношение на членството на България в Еврозоната, посочват от партията на Борисов
Карлос Насар разкри мечтите си и обяви: Господ винаги ме среща с правилните хора Когато скъсах ахилес, от федерацията спряха да ми вдигат телефона, обяви олимпийският шампион Искате бели зъби? Лесни начини да ги постигнете в домашни условия Едва ли има някой, който не би искал да има красива усмивка, на която всеки да се възхищава
Огромен проблем пред Южното Черноморие Южното Черноморие е поставено под риск да остане без питейно-битово водоснабдяване през летните месеци Напрежение на протеста на "Възраждане", има пострадали Какво се случва в София?
Костадинов: 10 хиляди българи се борим за свободата на другите 6 490 000 Ето какво твърди политикът Ранени полицаи и арести на протеста на „Възраждане” "Възраждане" запали чучула с лицата на видни европейски лидери в центъра на София. Това съобщиха от пресцентъра на партията
"Погребаха" го Фалшива новина стресна феновете на Захари Бахаров Масови фалити на производители заради олио от Украйна В момента цените на външните пазари са ниски, на вътрешния също не се наблюдава покачване, въпреки поскъпването има на всички стоки
Жали 10-годишна присъда за убийство, бил невинен През 2023 година той уби приятеля си Тони Тоневски Марин Киров: Ключова задача пред държавата е основен ремонт на пътя Бургас-Созопол-Приморско-Царево Ето какво каза кметът на Царево