Ще последват ли дела срещу държавата заради новите мерки за пияните шофьори
Новите правила за движение по пътищата, които влязоха в сила напоследък, могат да предизвикат затруднения при изпълнението им, най-вече при съхранението на камиони и стоки, които не са трайни. Може и да се стигне до заведени дела срещу държавата, които лесно могат да бъдат спечелени заради лошата прецизност на текстовете.
Това е мнението на изпълнителния директор на камарата на превозвачите Димитър Димитров и адвоката Христо Ботев по повод промените, които позволяват колит е на пияни и дрогирани шофори да бъдат конфискувани. Пред БНТ и двамата коментираха, че намеренията на закона са добри, но не и начинът, по-който е написан.
"Проблемът е в начина, по който текстовете ще се прилагат, не самият закон. За камионите - не може МВР да отнема автомобила, защото може да е натоварен с разваляща се стока, животни, МВР няма къде да съхранява техниката и не предоставя условия за претоварване на стоката, няма компетентни хора,които да управляват този камион", каза Димитров.
Той попита ако един камион бъде задържан на паркинг, къде ще престоява до приключване на процеса.
"Предложихме да се изисква от фирмите кога и как е закупен и това да е базата за санкцията. Твърдо против сме да се отнема камион, това е голям разход. Имаме един случай със задържан тежкотоварен автомобил. Имаме притеснение, че такава мярка ще създаде условия за корупция", каза той.
Димитров припомни, че голяма част от шофьорите пият лекарства, които могат да дадат фалшиви резултати и да лишат както водача, така и превозвача от превозното средство.
Адвокатът Христо Ботев коментира, че законът е набързо скалъпен и приет, което ще доведе до последващи проблеми при прилагането му.
"Не виждам на какво основание МВР ще задържа едно превозно средство някъде, досега се отнемаха табелите, докато се установи вината му, но вината трудно се установява заради недостатъчно лаборатории, изследванията отнемат доста време"
По думите му много хора ще заведат дела срещу държавата за обезщетение, като се окаже, че не са употребявали наркотици или има щети по превозното средство.
"При някои хипотези - задължително автомобилът трябва да бъде отнет, при други - може , съдиите ще преценяват. Тестовете трябва сериозно да бъдат проучени, фалшивите проби лишават хората от превозно средство. Вчера чух, че ще се открият нови лаборатории - не трябва да се чака 6 месеца или една година, докато излязат пробите. Моят призив е - карайте отговорно, без да карате пили, че тормозите законодателя, а той толкова си може".
Ботев каза, че делата се протакат заради необходимост от експертизи, а проблемите по пътищата често са въпрос на възпитание.
Да не би да са напълно наясно,че шофьорите им всички карат пияни и дрогирани , та затова е тази дандания ?
Ами да си проверят предварително с един тест за наркотици дадения шофьор, който взема някакви лекарства дали ще реагират на теста за наркотици и този шофьор няма да го наемат !
За останалите кахъри да предупредят шофьора, че ако му вземат камиона , те пък ще му вземат къщата , заедно със всичко, което има , да си покрият загубите и така...
Да видим ще има ли фиркани и дрогирани тираджии, с които сега пътищата ни са пълни !
АЗ ПЪК КАЗВАМ,ЧЕ ОТ ТЯХ ЗАПОЧВА ОСНОВНОТО КОРУПЦИЯ ,НЕКА КАЖАТ,ЧЕ НЕ Е ТАКА !!!!!
Нали всъщност това е и целта ?!
Като има дела ще има и нужда от адвокати, а адвокати в парламента колкото искаш, така си осигуряват работа за 100 години напред !