Според маите през 2012 г. идва краят на света, но не и на мола с 8–те масажни стола
Пет години след откриването на “Сити център София” празничните фанфари са забравени и в търговския комплекс звучи тежкият камбанен звън на кризата, информират ни национални издания. Навремето феновете на модната индустрия следяха с интерес кои фешън марки влизат за първи път у нас с магазин в “Сити център София”. После тенденцията се обърна - марки като Rocco Barocco, Toi & Moi, Evita Peroni затвориха магазините си в мола и на практика излязоха от България.
Според маите през 2012 година може да настъпи краят на света. Но явно не и краят на шопинг манията на хомосапиенса, и най-вече в Бургас.
Догодина пак се задава поредна вълна от молове, търговски галерии и причудливи комплекси. Те ще се борят за вниманието на изтънелия джоб на българина и ще влязат в директна конкуренция със “старите” молове.
Два от тях са в Бургас. Проектите и строителството им се точат от години. Единият се строи в комплекс „Славейков” и именно напусналият “Сити център София” кинооператор - „Синема Сити” ще ни зарадва с 10 кинозали. Другият е на изхода на града, по магистралата за София. Според инвеститорите интересът от местните търговци, които искат да наемат помещения там е огромен и е прецедент в страната ни.
Според консултантските
агенции пазарът на търговски площи в Бургас бил „друга порода”, трудно
дефинирана.
А тези надуваеми топки във
вода се наричат ентъртеймънт от
ПР-агенцията на мол "Бургас Плаза"
|
Ние засега в Бургас си имаме един мол, не е като другите в страната, но го наричаме мол-а „Бургас Плаза”. Според агенциите бил един от най-успешните проекти в държавата. Пълен е. Пука се по шевовете от наематели, въпреки че магазините му са "гола вода" откъм асортимент и цени. Няма кинозали, няма ентъртеймънт, не е фешън. Но пък няма конкуренция! Водещи модни марки като „Camel”го напуснаха, други като „Marks & Spencer” свиха площите си. И въпреки това наплив има. Може би защото си има цели 8 масажни стола, които за левче на 5 минути носят прилична печалба. Със сигурност по-голяма от повечето магазини.
Сергиите в нашия мол
нарастват с всеки изминал месец. Увеличаването на магазините с евтини стоки
начертават основната посока, в която той
се развива.
Но големите също плачат
Интересно каква ще е ситуацията, когато другите два дългоочаквани търговски центрове отворят врати. Ако отворят все пак. Националните консултантски агенции съобщават, че назрява омраза сред масата към моловете. Все повече от хората предпочитат разходката навън, отколкото в квадратните затворени пространства с изкуствена светлина. Любопитно ми е дали тази тенденция ще дойде някога и в Бургас. Или пак ще се заслушвам как млади си уреждат среща да разгледат мол-а. А той ще си ни е същият, единственият, най-вървежният мол с 8-те масажни стола.