Министър обеща влаковете да летят със 160 км/час и от София до Бургас да се стига за 3,5 часа
Най-много за три часа и половина пътниците трябва да стигат от София до Бургас. Това ще стане факт през 2026 г., когато влаковете ще пътуват с максимална скорост от 160 км/час, каза в „Здравей, България“ по Нова телевизия транспортният министър Георги Гвоздейков.
Той обеща дистанцията от столицата до Пловдив да се преодолява само за час.
„Ландшафтът не позволява по-висока скорост. Подобряваме старите трасета“, заяви министърът.
Той сподели, че с колегите си от министерството са изпратили писма до доставчиците на вагони, за да осигурят такива, които е сравнително ново поколение, за да се модернизира наличния подвижен състав.
„През 2026 г., когато установим и другия ресурс от Плана за възстановяване и устойчивост, в който е предвижена модернизацията на подвижния състав, ще притежаваме двата компонента на това ниво – и инфраструктурата, която позволява висока скорост, и подвижния състав“, заяви Гвозейков.
Той призна, че със 70 години е закъсняло развитието в БДЖ. „Смених ръководството на БДЖ заради резултатите и безхаберието. Европрокуратурата проверява изпълнителите на проекти. Някои си затваря очите за определени критерии“, изтъкна министърът.
Водещият изтъкна, че хора с криминални досиета са откраднали 5-6 млн. лева и по искане на Европейската прокуратура е имало арести. Виктор Николаев уточни, че средствата са по два проекта, от които единият е за 130 млн., а другият – за 241 милиона лева. Влаковете за Пловдив в участъка между Костенец и Септември, както и за Бургас в отсечката Оризово-Михайлово, са бавни като магарета, добави той.
„Кой е откраднал парите е работа на Европейската прокуратура, но съм наясно, че някой в България не си върши работата, за да ни покажат за пореден път от Брюксел, че не може да се справяме с управлението на такива проекти. Когато става такова крадене никой не забелязва това и в историята на Министерството на транспорта за първи път влиза Европейската прокуратура, защото им е дошло до гуша да се наливат милиарди в инфраструктурата, а насреща да няма нищо“, заяви Гвоздейков.
„Възложител е НКЖИ, а изпълнителите са фирми, които създават консорциуми, защото не отговарят на изискванията. Някои от участниците фалират и възлагат дейности на подизпълнители. Резултатът е похарчени милиарди и няма направено нищо“, добави той.
"Това е една от причините от София до Пловдив да пътуваме три часа", обясни министърът.
Дори в изостанала Россия има влак-стрела движещ се 220км/ч м-у Москва и Петербург
2013-дълг 707 млн.лв
‐----------
2021 - ИЗПЛАТЕНИ ДЪЛГОВЕ НА БДЖ
1 000 000 000 лв
Имаш ли да добавиш нещо?
За 10 години Китай пусна собствена разработка на Влак-стрела.
Мутрите ЩИШИ и БОКО крадат ,българите ОТ ВСЯКЪДЕ затова и НЯМАТ нито нормални магистрали нито БДЖ модерни железници
ЛИПСА на добър БДЖ транспорт е в полза на АВТОБУСНИ превозвачески фирми собственост на ДПС/ГЕРБ депутати и обслужват ГЕРБерската мафия търгуваща с ГОРИВА която е в комбина с руски КГБагент Валентин Златев бивш шеф ЛУКойл
За това ВЛАКОВЕте във БГ са БАВНИ,мудни мръсни и некоректни заради интересите на Мафията контролираща търговия с ГОРИВА
В ИТАЛИЯ влака стрела ''Фречиароса'' взима разстоянието РИМ-Неапол 270 км з 1 ЧАС и 8 минути
270 км е разстоянието БУРГАС-ПЛОВДИВ което се взима от БГвлак за 5 ЧАСА и няколко минути
С БУС е същото 38км разстоянието Сл,Бряг-БУРГАС се взима за рекордните 1ЧАС и 3 минути с М-БУС и ДиЕС Травел направо СРАМОТА за 21 ВЕК
В съшото време в ДУБАЙ от 2024 влиза в експлоaтация ДРOН такси з 4човека в рамките на ДУБАЙ сити-32 км а от 2025 год ВЛАК във вакумна тръба от Абу Даби-Дубай 130км разстояние за 8 МИНУТИ
БОКО се хвали с Софийското МЕТРО за справка на челия 1книга БОКО в ЛОНДОН МЕТРОТО е открито 1894 ГОДИНА
Сами си направете сметка колко НАЗАД е БЪЛГАРИЯ ЗАРАДИ КОРУПЦИЯ по високите етажи на власта
Но първо трябва да се разкарат мангалите живеещи покрай линията , или да направят стъклата бронирани.
Въобще отново поставяме магарето след каруцата и чакаме да тръгне.
Предишният им Министър на транспорта ни говореше за 5 моста над Дунав, за тунели под Шипка, за самолети от София до Скопие.
Като му видях на този екземпляр биографията и местоработите му досега явно и този също започва с фантазиите.
Я по добре завършете започнатата от бай Тошо, магистрала Черно море, между Варна и Бургас, че е само 100 км.
Ама сте толкова некадърни, че и нея не може да свършите.
Хайде, че ви остават 6 месеца преди РОТАЦИЯТА !