Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Заради кошмарния трафик и честите катастрофи - искат допълнителни платна на АМ „Тракия“

Катастрофи и тапи по магистралата от и към морето изпълват летните дни, държавата търси решение
Ключови думи: ам тракия, катастрофи, министър, мррб, регионален министър, андрей цеков, нови платна

„Инициираме процедури за проектиране и изграждане на допълнителни платна на автомагистрала „Тракия“.

Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков в предаването „Още от деня“ на БНТ.

„Капацитетът на тази магистрала за основна пътна артерия отдавна е изчерпан и не може да поеме трафика към морето“, подчерта министърът и допълни, че по данни на наблюдателните пунктове на Агенция „Пътна инфраструктура“ през лятото през една точка преминават близо 105 хиляди превозни средства на ден. Затова този аутобан не може да поеме трафика. Обмисля се проектирането на още едно платно в посока.

„Нашата цел е да въведем ново начало и да планираме навреме. Затова работим по приемане на Национална стратегия за развитие на пътната мрежа за следващите осем години и върху тригодишна инвестиционна програма, която да гарантира, че държавата ще гради в обществена полза републикански пътища“, обясни Цеков. По думите му тогава регулярно ще влизат в експлоатация нови участъци в пътната мрежа, браншът ще има работа и държавата ще си е свършила работата.

Ключови за екипа на МРРБ приоритети ще бъдат изграждането на стратегически  обекти, осигуряващи свързаността на България с останалите държави, стана ясно от думите на регионалния министър. Това са пътните връзки със съседните ни държави – Видин- Кулата, Русе-Маказа, магистралите „Хемус“, „Европа“ и между Дупница и Гюешево.

„Тези проекти са в различна степен на изпълнение и не вървят с нужните темпове“, обясни Андрей Цеков, а причината е, че  години наред с тях е имало неуредици и нерешавани проблеми.

Според регионалният министър пари за ремонти и строителство на пътища има и винаги е имало. „Проблемът не са били парите, а проектната готовност, управлението и контрола. В България през последните години няма обезпечена инвестиционна програма, а за да строим днес, трябва да сме проектирали преди година и да сме възложили обществени поръчки“, посочи още Цеков.

Той съобщи, че към 30 юни тази година за поддръжка и строителство на пътна мрежа са вложени около 900 млн.лв, а до края на годината са осигурени още 1,6 млрд.лв, които ще бъдат достатъчно.

Министърът посочи и причината да прекрати обявените от служебния кабинет обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка на републиканските пътища на стойност около 4 млрд.лв., а именно - припряните действия в последните дни на предходното ръководство на АПИ. Само за 2-3 дни то се е опитало да издаде решения за избор на изпълнители на обществени поръчки с огромен обем документация. Това  според министъра е породило съмнения за определени интереси. След назначения одит се оказало, че са констатирани предпоставки за незаконосъобразно и неефективно използване на предвидените за текущ ремонт и поддръжка средства. В допълнение избраният от служебния кабинет метод за възлагане на дейности предполагал 40% тежест на техническата оценка и 60% на цената, което според министъра не е редно.

Цеков даде пример с евентуална поръчка на химикалки: „Ако направим търг за химикалки е важно да получим или реални ценови оценки за една и съща пластмасова химикалка или да заложим критерии, които да дадат възможност на изпълнителя, ако ни предложи нещо по-добро, например метална писалка, да му платим по-висока цена. В случая имаме само пластмасовата химикалка и имаме изискване да ни се представи възможно най-добро описание, как ще направим пластмасовата химикалка, за което може да се получи 40% бонус. А всъщност химикалката трябва да е годна за предназначение.“

Регионалният министър подчерта, че пътната поддръжка е важна дейност и е регламентирана в нормативни актове и технически спецификации и беше категоричен, че за тези дейности не трябва да има субективни критерии.

 

30
Коментара по темата
30.
Die M-Stadt
29.07.2023 17:41:20
Хората си разширяват магистралите, защото индустриите им са големи и има нужда от повече ленти, за да върви логистиката безпроблемно. Нищо, потрошете няколко милиарда за едни 40 дена сезон, да могат шопчетата да дойдат на море, защото явно шофьорските им умения не стигат за магистрала с две ленти.
29.
XX
29.07.2023 16:14:40
Направете я платена!
28.
До 26
29.07.2023 14:14:57
Мъжки, с този тромпет стана едно голямо нищо, ама знаеш ли защо? Защото един пияндурник и шепа юнаци разрешиха да се построи хамбар баш, където няма място. Надлезът стои закривен на една страна подхода към него е с два остри завоя , обратен вираж стръмно качване и спускане, точно по тази причина. Няма място . Франк Лойд Райт да ти го проектира ще е същото.
27.
Еди кой си
29.07.2023 14:02:38
И 5 платна в посока да направят, сельо пак ще си кара в средата
26.
Филолог пътищар, филолог финансист !?
29.07.2023 13:34:04
Интересно ми е, как завършил ФИЛОЛОГИЯ българска бивш зам.министър по ФИНАНСИ на Цъкльо, днес ръси акъл по тема ПЪТНО СТРОИТЕЛСТВО и ПЪТНА ПРОЕКТНА гатовност строителния бранш !??? По-добре бе да попита шефа на сглобката Бойко Борисов, зер магистрала Тракия от Чирпан - Ст.Загора - Нова Загора - Ямбол до Карнобат той ги поистрои лотовете къде с Трейс, къде с Актор (Гърция), къде фирма на Черепа и Понса. Всичките магистрали в БГ са тип скоростен път в Германия, а т.н. скоростен път по НСПП си е чист първокласен път защото няма как да е задължителна скорост от 100 км. минимум за движение а през 1-2 км. да са нафъкани табели с ограничение 50 км/ч. и зад тях куките с триногите ! Та хайде днешният министър по обрано в обещанията, щото пътностроителните фирми са на ДПС и Герб, Борисов и Пеевски командват парада. А за НЕДАЛНОВИДНИТЕ обходи на Бургас там камъните по главата кмета Николов и бившите му двама главни архитекти - Атанасова и Бурулянов - те са ПРОЕКТИРАЛИ ТРОМПЕТА и фирми на Герб го изпълниха така, че сега на бургазлии да им е мръсно и гадно. Всички тапи са от пошло проектиране и липса на пътно-строителна компетентност. Отидете до кръстовището за Кошарица и Сл.бряг, мазало е и то защото кмета Несебър разреши да построят Лидл до кръстовището и сега маса народ ежедневно върви по платната първокласният път и се надхитряват с колите кой как да мине и кой кого да не блъсне. Ей така управляват кметове с 4 и 5 мандата с такива недогледани решения а и шефа на ОПУ-Бургас и той кадър герб от 2007г. до днес е само бушон и никаква компетентна намеса, за това бе разумно предложението ПП-ДБ да ги ограничат до два мандата с НЕМОЖЕНЕТО.
25.
Пак този
29.07.2023 13:31:29
Те тази не могат да поддържат, а ново платно ще правят.
24.
Asas
29.07.2023 13:09:09
Няма нужда от нови платна иска се три неща:
Качество на строителството
Поддръжка на автомобила
Интелигентно и безопасно шофиране.
23.
Хей Балкан, ти, роден наш!
29.07.2023 12:48:02
Питайте, онез' кратуни на Бузлуджа, дали искат трилентова магистрали и четирилентов път и все пак, пробвал ли е някой дали асвалта става за ядене!
22.
Ноо сам барс
29.07.2023 12:45:25
Мен не ми требе ноо ленти само кат пресветна сас далгите и сички исчезват да знайти. до моренциту два часа сас мерцедеса
21.
G0400lu
29.07.2023 12:02:23
Цървули... нямат,гайда искат.
20.
Жанета
29.07.2023 11:59:43
И аз искам сто милиона...
19.
Бс
29.07.2023 11:51:35
Ганьо на 2 платна не може да шофира,а на 3 още повече суматоха ще създава.
18.
Крум
29.07.2023 11:30:58
Справете ЖПто. Вагони с работещ климатик. И няма да сте на загуба.
17.
haha
29.07.2023 11:28:26
Тва ако е аутобан, аз съм Исус Христос
16.
Батко
29.07.2023 11:01:48
До 7 Спиди Гонзалес.
Ти си ГОЛЯМ оптимист. Имаш мноооого хубави , но неосъществими мечти, поне не и в този ни живот ! За огромно съжаление.
15.
БОКО
29.07.2023 10:58:46
Тати ще ми купи колело , ама друг път !
14.
Ханко Брат
29.07.2023 10:29:27
През следващите 12 години управление на ГЕРБ ще направят 12 платна в едната посока София - Бургас!)
13.
АПИтит
29.07.2023 09:52:59
Дюлинският проход кога?
12.
qwerty
29.07.2023 09:24:39
Те за един мост им трябваха 7/8 месеца…
Сметнете кога ще се случи…….
2087 Година.
11.
брее
29.07.2023 09:22:16
някой знае ли какво е работил Цеков преди да стане някъкъв министър? Този на думи надмина и Бойко който щеше да асфалтирал лунната пътека :)
10.
Гражданин
29.07.2023 09:19:10
Не иска платна иска пътища, АМ ХЕМУС и Черно море, от Бургас надолу един път само е, няма жп, те само искат пари ремонта на ремонта
9.
Rolex
29.07.2023 09:10:24
Този лунен пейзаж само по документи е магистрала
8.
Някой си
29.07.2023 08:35:09
И с по десет платна да направят магистралите ще е пак същото...
Докато има такива, които мислят, че качвайки се веднъж-два пъти годишно на магистралата тя е само за тях и други на пътя няма!
Като не знаете да карате по магистрала не се качвайте, има влакове и автобуси!
7.
Спиди Гонзалез
29.07.2023 08:30:36
Нужна е трилентова магистрала както и такава между Варна и Бургас както и нов четирилентов път поне до Царево.
Хубав железопътен транспорт от Бургас на север и юг който да свързва черноморските курорти би било чудесно.
Също трябва да се работи в посока промяна на културата на "уикенд туризма". Това си е чист мазохизъм!
6.
До 3
29.07.2023 08:25:12
Как ще изпуснат хранилките с камери, там куките гледат тъпо,спинкат и касичката се пълни, а иначе трябва да работят, да регулират трфика, да пишат актове за вандалство на мутри с квадратни джипове, да тестват дрегерите. Не ги занимавайте с тези сложни неща.
5.
Пю
29.07.2023 08:24:18
иди да видиш Рижкия проход.
4.
Ох, не знам, не знам.
29.07.2023 08:23:46
Крадците от служебното правителство на кРадефффф трябва да бъдат в затвора.
3.
Дааа
29.07.2023 08:19:58
В тая конфигурация на магистралите си, половин Германия се изнася лятото към южна Европа и гастербайтерите към Турция... само родните некадърни калинки в АПИ, КАТ и т. н. институти,агенции не могат. Зашо ли?
Никаква превенция, никаква информация... нищо.
2.
Тъпанари
29.07.2023 08:18:13
...и на края на магистралите кво ще стане
1.
Бадмитко
29.07.2023 08:06:48
И България ще фалира
  Добави Коментар
Стара народна рецепта за постна погача за Бъдни вечер Вижте всеки един детайл по приготвянето й - от тестото до украсата Мартин Кура е новият й мъж Певецът бил изключително надарен, Алекс Богданска удари джакпота с него
Стана ясна причината за внезапната смърт на цесекаря Марто След като получил лекарска помощ, Мартин се върнал на терена, но след нова криза издъхнал напът за болницата 18 пъти по-богат от крал Чарлз Това е най-големият милиардер в Африка
Свали 30 кг Риалити звездата от последния сезон на „Биг брадър“ Веси Маринова свалила 30 килограма след излизането си от къщата Вашата пералня може да суши дрехи! Всяка има тази практична функция, но трябва да знаете този трик Ако използвате традиционния метод за сушене на дрехи, има няколко правила, които могат да ускорят процеса
9-годишно момче и 4 жени са жертвите на атаката на коледен базар в Германия В Магдебург днес е ден на траур Секссимвол си отряза косата Яман, известен с ролите си в популярни сериали, вече не се страхува да експериментира с образа си
Kоледният концерт-спектакъл на Стефан Диомов ще бъде излъчен на празничния 26 декември по БНТ1 Защо днес задължително трябва отидем на пл. Тройката Вкусна храна, коледен базар, музикална програма и ледена пързалка - всичко това е на едно място в Бургас
2025 г. ще започне перфектно за тези 4 зодии Планетарните влияния са на страната на Лъвовете Чудовищна смърт застигна млад мъж на магистрала Колата му аварирала, той спрял, за да провери какво се случва, но в този момент камион го помел и убил на място