Кметовете поискаха четирилентов път до Ахтопол след адските тапи през лято 2023
Кметовете на морските общини от Южното Черноморие призоваха държавата да приоритизира изграждането на 4-лентовия път от Бургас до Ахтопол.
Още преди 6 години Димитър Николов призова колегите си от областта да разработят проекти за изграждането на четирилентови пътища до областния център. В някои направления, като това от Бургас до Средец, не се случи почти нищо.
В други – от Бургас до Царево обаче се оказа, че кметовете са си свършили работата и имат готови технически проекти за изграждането на четирилентов път чак до Ахтопол с аварийни ленти и т.нар. „джобове“ за почивка.
„Това ще реши веднъж завинаги проблема с тапите по Южното Черноморие и ще даде голяма перспектива за развитието на туризма“, подчерта днес Димитър Николов.
Николов и управниците на Приморско и Царево – д-р Димитър Германов и Георги Лапчев представиха идеята и на министъра на туризма Зарица Динкова, която бе на посещение в Бургас. Друг е въпросът обаче, че тя не е в състояние дори да вникне в проблемите на собствения си сектор и съдействие от нея не може да се очаква.
Кметовете обаче използваха повода и представиха на дневен ред идеята, за чието реализиране ще търсят подкрепа на високо държавно ниво. Финансиране може да се получи, както от републиканския бюджет, така и по линия на европейските програми.
С всеки изминал сезон трафикът към Южното Черноморие става все по-интензивен. От Бургас до Созопол пътят е четирилентов, но липсват аварийни ленти и дори при най-леката катастрофа, се получават километрични тапи.
От Созопол до Царево пътят е двулентов и много опасен. Острите завои стават причината за тежки ПТП, често с фатален край. Последно животът си в тази отсечка загуби 17-годишно момче (ВИЖТЕ ТУК), а само това лято там станаха над 10 много сериозни катастрофи.
Созопол, Приморско, Китен, Лозенец и Царево са препълнени и ако държавата иска да развие туризма като стратегически бранш задължително ще трябва да инвестира в разширяването на този път до нормални за трафика му габарити, категорични са кметовете.
Туристически експерти са категорични, че Южното Черноморие трябва да предложи адекватна инфраструктура, защото след като България се присъедини към Шенген и отпадне контролът на границата ни с Гърция, мнозина ще предпочетат да отидат на почивка в южната ни съседка, вместо да висят по тапите тук.
Ако обича някой пътен "инжинер" да обясни как ще бъдат преодолени пясъчни дюни, река, скали и резерват, така че да бъде изграден четирилентов път?
п.п
Едно да искаш, друго е да можеш, а трето е да го постигнеш!
На Регионален педикюр