Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Шофьорите мразят пешеходците и колоездачите, те пък – шофьорите, а всички – тротинетките

Емили Тротинетката хвърчеше с доста по-висока скорост, цяло чудо е, че не предизвика тежък инцидент
Ключови думи: Тротинетки, новини, Флагман, Бургас, инцидент

По принцип е чудесно, че се развива транспортът без замърсяване. Но когато по улиците няма пълноразмерни тротоари, а пътното платно и тротоарите се стесняват и разчертават за колоездачи и тротинетки, естествено е да възникват конфликти, пише вестник 24 часа.

Ясно е, че в застроените централни части улиците не могат да се разширят. Но в новостроящите се комплекси в големите градове нещата са още по-ужасяващи. Тротоарите, ако ги има, са тесни, колите често паркират по тях, хора, велосипеди и коли се движат по платната на улиците. Впрочем в цивилизованите държави достъпът до натоварените централни части с коли става все по-скъпо плащан от водачите.

Нароиха се и противозаконно възникнали частни улици. Общините не искат да харчат или нямат пари за отчуждаване на имотите за улици. А улиците по закон могат да бъдат само публична общинска собственост.

Ако се приеме, че улицата може да е частен имот, тогава всички живеещи на улицата трябва да преминават по нея само с разрешение на собствениците на частния имот, в който е улицата.

Това ни е равнището на законодателството. На всичко отгоре общините противозаконно искат и право за преминаване от частните собственици, за да се вържат сградите за вода и парно, което създава криви разкопавания по улицата, за да се заобиколи частната част. По тези улици тротоарите са изключително тесни, а често и липсват.

Но това не пречи на общините да обявяват такива улици за зелени и сини зони за паркиране и да събират пари. Липсата на контрол при частните улици допълнително засилва кошмара на движението в големите градове.

Масовото използване на велосипеди и тротинетки би било голяма стъпка напред и за чист въздух, и за по-лесно придвижване, и за спорт, и за удоволствие, но само в държава, в която се спазват правилата за движение.

Когато не се спазват правилата, това е основата за хаос, който постепенно нараства в големите градове в България. 

Чудесно е, че Столичната община реши да се забрани движението на тротинетки в паркове, тротоари и пешеходни зони. Човек си вика – браво – една опасност по-малко за децата ни (не че големите колела карат с по-малка скорост).

Тротинетката по закон е моторно превозно средство. И като такова не може да се движи в зони, предназначени за пешеходци, каквито са алеите в парковете, а също и пешеходните зони.

В цивилизованите места – като напр. Лондон – в повечето алеи на парковете е забранено да се карат колела. Никой не си и помисля да кара тротинетка в Хайд парк. Което значи, че малките деца могат да тичат на воля – нещо, което отдавна вече не може да се прави в нашите паркове, където непрекъснато децата са заплашени от хвърчащи големи колела и тротинетки. А нараняванията на деца от колела и тротинетки нарастват.

Колела и тротинетки се движат в платното за насрещно движение, по тротоарите и пешеходните зони, а полицията я няма.

Който не вярва, да се разходи по пешеходната зона на бул. “Витоша”, където пише, че и колелата са забранени. Нищо подобно – движат си се и колела, и тротинетки. И не общината е виновна за това – от години ги няма контролните органи и най-вече полицията.

Колелото е пътно превозно средство и не ползва предимство на пешеходните пътеки, което не пречи на колоездачите да преминават, мислейки си, че са с предимство. Което си е чудесна основа за инциденти.

Законът ясно постановява, че само електрическите тротинетки за индивидуално ползване, които технически не могат да вдигат над 25 км/ч, могат да бъдат карани от неправоспособни водачи. Това въобще не се спазва. Тротинетката си става на практика мотоциклет, който вдига до 80 км в час, който се управлява от неправоспособни водачи, които се движат по алеите за велосипеди, изрисувани на тротоара. Т.е. стигна се на практика до положение мотоциклети да се движат по тротоарите.

Никой не спира и не проверява въпросните хвърчащи тротинетки. Масово на тротинетките са се качили по две деца и също никой не реагира на това, а изрично е забранено от закона. По пътищата се допускат само моторни превозни средства, които са регистрирани и са с регистрационен номер. А все по-често могат да се видят не само нерегистрирани тротинетки, но и управлявани от неправоспособни водачи

Всъщност това, което става по улиците и парковете е отражение на това, което става в държавата ни.

10
Коментара по темата
10.
всичко е до акъла бе
23.07.2023 18:38:14
Снощи бях на концерта на морска гара. Карах с автомобила до Възраждане и спрях там, даже на инвалидно място и даже в еднопосочна улица като влязох от изхода. Взех си тротинетката и с нея отидох до морската гара гледах концерта. Прибрах се дори преди бурята. Идеята е да си интелект, добро или лошо правилно или неправилно е абстрактна идея иначе се програмирате и ставате зомби.
9.
Тр. Акациев
23.07.2023 16:37:02
Статия пълна с глупости !
1- Аз съм шофьор .
2 Аз съм и пешеходец когато не съм на колата .
3 Аз съм и на тротинетка защото ми е кеф .
4 Аз съм и на колело защото така искам .
Та не разбрах кой трябва да мразя ?
8.
Мутата
23.07.2023 15:26:43
Не харесваме джендъри. Жените ги обичаме без пениси.
7.
Пляс, пляс педалите
23.07.2023 12:37:50
Ако управлявате тротинетка както е горе на снимката. То си и пише на рекламата зад Емил тротинетката на снимката, ще имате нужда от „интегриран доставчик на здравни услуги“.
6.
Стига наслагвайте омраза
23.07.2023 11:56:37
Флагман, никой никого не мрази. Място за живот има за всеки.
5.
Коко
23.07.2023 11:42:04
Никой никого не мрази, но правила спазват само шофьорите, всички останали, са олеле мале. f8a20
4.
Аз съм от всички по малко
23.07.2023 11:40:13
И шофьор, и тротинеткаджия, и колоездач, и пешеходец.
И кого трябва да мразя в случая, и кой мрази мен?
Задача с повишена трудност за екипа на Флагман.
3.
У БЕГЕТО
23.07.2023 10:52:43
Нема расизъм....оти......сите се мразим......
е това е истината....!!!!
2.
така така
23.07.2023 10:44:16
И да се налагат ограничения пак няма да има ефект! Колко се ог научават колите... Скорост глоби уж правила и пак се избиват по пътя!! Това само с ограничения е типичен комунизъм! Превъзпитание трябва!!
1.
Всеки
23.07.2023 10:31:57
Предиобед по Александровска фучат велосипеди и тротинетки - през дечицата, майките с колички, възрастни с бастуни, семуйснва, туристи, край, пред и под носа на Общината. Нагло и безпардонно. Вчера и един на заплата към Общината даже. Общинска полиция не е забелязана.
  Добави Коментар
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично Редовните физически упражнения също  подобрят качеството на интимния живот 5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса Ето кои са те 
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак? Дали астрологичните прилики са рецепта за вечна любов или вещаят катастрофа Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е Ето я нейната рецепта
Владимир Путин с извънредно обръщение Говори към руския народ, но и не само Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа Пластичен хирург съветва да си набавяме много вода, докато отслабваме
Ще се шокирате какво се твърди за него Животът му е като от филм След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова Бездомникът Генчо ръгал 30 пъти с нож жената и я изнасилвал
Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета МФ иска да принуди и по-малките фирми да се регистрират по ДДС "Нефтохимик" се бори здраво в Турция, но... Грандът "Анкара" продължава напред в Чалъндж къп
Дъщеря й възражда най-големите й хитове 25 години след смъртта на певицата Румяна, песента „Kолко те обичам“ ще звучи с нов аранжимент Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали Софи Маринова ще кара нов скъпарски Мерцедес