Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Жегите „изпържват“ батерията на електромобилите

Ключови думи: Електромобили, новини, жеги, Флагман, Бургас

Електромобилите, които са идеално средство за борба с климатичните промени, не издържат на екстремно високи температури. Това е парадокс, който се проявява в момент, когато множество американски щати прегарят от горещи вълни, които стават все по-чести и по-интензивни, пише Блумбърг.

Електрическият автомобил в горещ климат работи по-усърдно, за да опази батерията и пътниците си от нагряване, и няма да има проблем с функционирането си. На химично ниво обаче жегата е като сърдечно заболяване или бавно развиваща се форма на рак за батерията на електромобила.

Причината е, че при повишаване на температурата йоните в акумулатора на автомобила се ускоряват. След като това се случи, те често имат проблеми със закрепването към анода или катода. До известна степен това се случва с всеки цикъл на бързо зареждане. Използването на суперзарядното устройство на Tesla ще придвижи йоните по-бързо, отколкото включването към контакт в стената. Но в изключително горещи дни йоните в батерията на електромобила се движат дори когато автомобилът е паркиран или не е включен към електрическата мрежа, а това може да доведе до необратимо намаляване на пробега.

“Най-лошият сценарий е кола, която стои в неохлаждан гараж в щата Финикс цяло лято, без да бъде включена в зарядното”, казва Скот Кейс, главен изпълнителен директор на Recurrent, стартъп, който изготвя доклади за състоянието на батериите за клиенти и търговци на електрически превозни средства. “Това ще изпържи батерията много бързо”. Ако колата е включена към зарядно устройство, тя ще използва енергията, за да охлади батерията си.

Много студеното време също може да има неблагоприятни ефекти върху батерията на колата. Колкото е по-студено, толкова по-бавно се случват химическите процеси и батерията издържа по-малко време. Но тези ефекти са краткосрочни - през пролетта батерията в снежния Мичиган или студения Мейн ще възстанови пълната си функционалност, докато жегата може да намали максималния пробег завинаги.

Електромобилите става все по-разпространени, а междувременно температурите все повече се покачват. Затова шофьорите трябва да се запознаят с начините за поддръжка на живота на батерията. В САЩ някои от най-високите нива на разпространение на електрически коли са на горещи места. В Калифорния, Флорида, Тексас, Аризона и Джорджия се намират 56% от автомобилите, задвижвани с батерии. За щастие, грижовността може да неутрализира голяма част от влиянието на топлинните промени.

“Където и да има сянка в горещото лято на Тексас, аз се опитвам да я намеря”, казва Скайлър Уилямс, предприемач от Остин, който преди да си купи Rivian R1S през август 2022 г., се е запознал с химията и поддръжката на батериите. “Няма значение дали ще бъда в магазина 10 минути или 2 часа. По-добре да съм сигурен, отколкото да съжалявам”, казва той.

Уилямс следва и други полезни съвети: използва бързо зареждащи станции само когато е необходимо, винаги оставя колата си, включена в зарядното устройство, ако е в гаража му, рядко оставя батерията да се зарежда след 80% и използва приложението на Rivian, за да отваря прозорците на колата му, ако е далеч от нея в горещ ден. За почти година употреба автомобилът му не е загубил никакъв пробег, което е добра гаранция за стойността при препродажба.

Животът на батерията се превръща в следващия критичен показател на пазара на електромобили, което стимулира стремежа за количественото є определяне. Стефани Валдес Стрити, директор по стратегическо планиране в Cox Automotive Inc., казва, че четири от пет купувачи на електромобили вече вземат предвид дълготрайността на батерията при покупка, което е една от причините екипът є да разработва собствен показател за измерването ѝ.

“Все още сме в режим на научноизследователска дейност”, казва тя. “При покупка на употребяван електромобил ясната представа за състоянието на батерията ще бъде от ключово значение”, казва Стефани Валдес Стрити.

4
Коментара по темата
4.
изпържени
18.07.2023 06:56:00
са ви мозъците...нещастници......!!!
аре бегайте....!!!
3.
Jcjdjf
17.07.2023 12:41:30
"Електромобилите, които са идеално средство за борба с климатичните промени..."
Още в началото на статията изгубихте всякаква достоверност. Прочетете за добива на кобалт и литий, и за производството на батерии като цяло, след което вижте колко зависима е държавата, в която ще карате, от ТЕЦ-ове на въглища, за да прецените колко е чиста електроенергията, която електричките получават и ще разберете, че за да излезе сметката, трябва да карате една електричка 150 000км преди тя да стане въглеродно неутрална и едва тогава започват истинските екологично чисти километри, само че на този пробег ще трябва да смените батерията и мача свършва с резултат 1:0 за двигателите с вътрешно горене. Карайте нови бензинови коли и не се занимавайте с глупости.
2.
А термопомпата
17.07.2023 11:56:00
откъде се захранва и кой плаща това?
1.
Васил
17.07.2023 09:39:44
Стара ви е информацията или по-точно непълна, последните генерации електромобили притежават термопомпи, които улавят топлината и я използват за охлаждане на системата, което неутрализира негативните ефекти от високите температури.
  Добави Коментар
Не правете секс на дивана, защото... Лекар предупреди за сериозни рискове Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви Неподходящи изказвания за връзката или партньора ви е първият червен флаг
4-те зодии, които имат ангелски души Ето кои са те  Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие Всеки знае рецептата
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея Вижте кои са те и подрете банята си  Иска да се върне при бившия си Русата Златка опитвала да затопли отношенията си с Благо Джизъса
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита Финaнсoвите кoледни бoнуси сa в гoлям диaпaзoн в зaвисимoст oт зaемaнaтa длъжнoст и видa нa кoмпaниятa - от 200 до 750 лв.  Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем Вкусът е впечатляващ, презентацията - още повече
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви Три стъпки тестват колко здрави са любовните ви отношения... Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона Строителите ще калкулират в цената на имота новия данък, обясни адвокат
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с Петя, както е истинско й име,  първо бе танцьорка във видеоклиповете на Милко Калайджиев, а след това той я превърна в Преслава, която познаваме днес  Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген Целта е с разширение да се направят по две пътни ленти във всяка посока преди пункта