Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Купуваме повече нови електроавтомобили

Ключови думи: електромобили, флагман

Българите купуват все повече електромобили, като интересът към зелените возила през последните 6 месеца е нараснал със 160 на сто или над 2,5 пъти на годишна база, показват данните за регистрациите на “Пътна полиция”. Покупките за полугодието реално са удвоили броя на на електромобилите в страната. Регистрационни табели от 1 януари до 30 юни са получили 4353 електрически коли, като така общо в страната броят им става 8559. За шестте месеца на миналата година регистрираните леки коли на ток бяха 1669.

За периода най-предпочитаната марка електрически автомобил е “Тесла”, въпреки че компанията на бизнесмена Илон Мъск няма официално представителство в страната ни. За първите 6 месеца на годината са закупени 491 модела на “Тесла”. Близо една трета от тях или 178 от возилата на ток са нови, а останалите 313 употребявани. Увеличението на годишна база в покупките на българите на модели от марката е с близо 284 на сто на годишна база предвид факта, е през първата половина на 2022 г. автомобили от компанията на Мъск са закупили 128 българи, като едва 11 от тях са заложили на чисто нови возила.

Според експерти нарастващия интерес към първа употреба коли на компанията е заради пускането на пазара на по-достъпния SUV модел Y, чиято цена е под 50 000 евро, както и на намалената цена на доставките. У нас 151 от всички 178 нови “Тесли” са именно от този модел, който пък за първите три месеца на 2023 г. е и най-продаваният автомобил в света с над 900 000 закупени електрически коли от модела.

След своеобразния бум в последните месеци вече всеки десети българин зад волана на електрически автомобил у нас кара “Тесла”, тъй като от марката има регистрирани 1100 возила или близо 13 на сто от всички коли на ток у нас, които са общо 8559.

Продажбите на далеч по-достъпните като цена електрически автомобили на компанията “Дачия” през първото полугодие на 2023 г. остават на второ място по търсене. От марките на производителя са продадени 222 нови возила и 76 втора ръка или общо 298 автомобила на ток. Третата позиция е за моделите на ток на БМВ - 96 нови и 156 втора ръка (общо 252).

Въпреки интереса страната ни остава сред 7-те в ЕС, които не дават финансови стимули за закупуване на електрически автомобили. В България собствениците на коли на ток са освободени от данък и могат да паркират безплатно в сините и зелени зони на градовете.

Другите страни в ЕС, които не дават стимули за закупуване на щадящите природата автомобили са Белгия, Дания, Финландия, Латвия, Словакия и Швеция. В същото време в Кипър желаещите да закупят кола на ток получават субсидия от до 19 000 евро плюс допълнителни 1000 евро, ако дадат за скрап старото си возило. В Малта физическите лица получават 11 000 евро, а фирмите - 20 000 евро като стимул. В съседна Гърция държавата плаща 17 500 евро от сделката, ако автомобилът ще се ползва като такси, като дават и допълнителни 5000 евро, ако се бракува старо возило, което също е използвано за такси. Румъния също стимулира закупуването на електрически автомобил с 11 000 евро, а плъг-ин - с 6400 евро.

Източник: Труд

4
Коментара по темата
4.
Нюню-то
10.07.2023 05:37:14
Прочетох цифрите и ме напуши на смях.
3.
Ивайло от Несебър
09.07.2023 23:36:39
До номер 2
Ти си малоумник, аз имам електрически автомобил ... не е Тесла и го зареждам от 10% до 80 % за 40 мин на бързозарядна станция , а ти глупако да си чувал за Тесла Супер чар
2.
хаха
09.07.2023 23:03:57
Повечето батерии на Тесла издържат около 100-120 000 км и след тва са за смяна, грубо 20 000$ излиза новата батерия. Дори да издържи малко повече от тва, след няколко години ползване капацитета им пада и с едно зареждане ще минава около 300 км най-много, което не е много удобно. Тръгваш да караш за някъде и по средата на пътя тряа да спреш и 10 часа да зареждаш батерията. Пълна измама са чисто електрическите коли, купуват си ги само разни заблудени типове, които си мислят, че спасяват планетата като не карат на бензин и искат да се чувстват модерни.
1.
Хахахах
09.07.2023 21:50:09
Даааа, тези, произведените от обещания завод на Кирчо и Асен тръбата ХАХАХАХАХХАХА
На идиотизирания им и зомбиран уродлив електорат, да припомня и първото им предизборно обещание - "ще премахнем търговските дружества от болниците"... нали веее, малоумна паплач паляци и палякеси гласували за тези изроди!
  Добави Коментар
Без паника! Зимата смалява пенисите с 50% Просто влезте в топла стая или си вземете хубава топла вана и ще се оправите, посочват експерти 6 начина да разберете дали връзката ви с любимия е реална или е просто илюзия Това вълшебно чувство „любов от пръв поглед“ може да не е толкова истинско
4 зодии, които обичат да симулират щастие Ето кои са те  Най-вкусната и мека домашна питка с мак и сусам Вижте рецептата
Храните, които борят стреса, напрежението и безпокойството Тези храни и напитки ни помагат да се отървем от негативните емоции и да си дадем поне малко спокойствие Тийнейджъри нападнаха продавач е столичен мол 16-годишните хулигани избягали, извикаха полиция и линейка в търговския център
Йордан Цонев: Санитарният кордон не ни притеснява Ние не сме участвали в нито една коалиционна конфигурация, когато Бойко Борисов е бил премиер, заяви още той Ще донесе ли новата седмица затопляне на времето Над планините ще бъде предимно слънчево с разкъсана облачност
Общините борят боклука с вдигане на промилите Повече с 2000 тона Дянков: Много вероятно е да влезем в еврозоната през 2028-2029 година Инфлацията, дефицитът и още други дупки са все още спънка за влизането ни в еврозоната, посочва екс финансовият министър
Официално зарязва чалгата, ето с какво ще се занимава Ромският славей прохожда в актьорството Отиде си режисьорът, обучил Иво Димчев, Нети, Орлин Павлов, Елена Петрова Творецът Николай Георгиев основа легендарния Театър-студио 4ХС и Театър – лаборатория „Алма Алтер"