Таксиметровите водачи в Бургас искат тоалетни до седянките, достъп до буслентите и повишаване на тарифите
Таксиметрови шофьори искат повишаване на минималните дневни и нощни тарифи за превоз в Бургас, както и използването на буслентите и няколко други подобрения за ежедневната им работа. С писмо до Общинския съвет представители на браншна настояват 1 година, след като бяха увеличени тарифите, те отново да бъдат преразгледани, за да се компенсират шофьорите с размера на инфлацията. Предложението е резонно, най-малкото защото в последните години, особено след пандемията, която прекрати така или иначе нуждаещия се от подобрения нощен живот в Бургас, работата на таксиметровите водачи е спаднала значително и хората едва успяват да покрият разходите си.
Идеята на браншовиците е минималната дневна тарифа да бъде повишена от сегашните 1.09 лв./км до 1.25 лв./км – увеличение с около 13%, а нощната – от 1.19 лв./км до 1.40 лв./км, което пък представлява ръст от 15%. Аргументите са прости.
Месечната инфлация, по данни на НСИ, е 0.3% спрямо предходния месец, а годишната за април 2023 г. спрямо същия период м.г. е 11.6. Цените на автомобилите на пазара – определящ фактор в таксиметровия бранш, са скочили с над 30%.
„Цените на такситата в столична община от години са на нивата, които сега предлагаме, но там курсовете са значително по-големи. Липсата на нощен живот и последиците от пандемията оставиха трайни последици и изгониха доста колеги. Таксиметровата дейност тук отдавна не е привлекателна и масово шофьорите се преквалифицират в международни дейности, а клиентите намаляват. През лятото не достигат коли, което е пряка последица от ниските тарифи. Нещо повече – фирмите, поддържащи диспечерските центрове, нямат интерес да повишават цените, което пречи на нас, шофьорите и най-вече на клиентите”, аргументират се таксиметровите водачи в писмото си до местния парламент.
Това обаче не е най-важната част от исканията на бранша сега. Ключов елемент от писмото им е желанието най-после да бъде разрешен достъпът на таксимтрови автомобили в буслентите на Бургас – практика, която навсякъде по света, където има подобни отредени за обществен превоз превозни средства, се е наложила като успешна. Това е така, защото, както пишат таксиметровите водачи, „през летния сезон задръстванията са голям проблем за дейността им, а буслентите са свободни в 90% от времето. Като обществен превоз, искаме да можем да ги използваме, както е в цяла Европа”.
Друг елемент от исканията им сега е свободният достъп, в определени моменти, до Автогара Юг. Токъв към момента те нямат и това пречи значително за работата им, тъй като много клиенти, пристигащи с автобуси в Бургас или заминаващи за дестинации извън града, пътуват с много багаж и съответно, за да хванат такси, се налага да вървят поне 200 метра до най-близката стоянка.
Нужно е и общината да спази обещанието си и във възможно най-кратък срок да осигури или да помогне за осигуряването на еко-тоалетни край таксиметровите седянки в града.
Нека бъдат винаги неплатени услугите им
Нека фалира целият гнусен бакшиш бранш
Когато карате коли само до 3години след производство - ТОГАВА МОЖЕ ДА ИСКАТЕ И ИЗИСКВАТЕ ВЕ, шибани бакшиши
Я марш при батискафа титан ве, гнусни бакшета
Почвам да викам колкото се може коли на моя адрес, та да висите и да чакате ве, празняри шибанииии
Всеки знае - ако майка ти е курва а баща ти педал - ставаш таксиметров шофьор
----
За повишаване на тарифите нямат проблем, ще им вдигнем тройно тол таксите
Но за увеличение на тарифите НЕ !
На какво основание? Горивата поевтиняха с около 40%. Автопарка като цяло е стар, зле поддържан , колите мръсни, вътре водачите пушат и са с неугледен външен вид, нерядко се държат грубо , нагло, подбират дестинации, правят пазарлък за цена и още и още !!!
А, чакай. Сетих се. Това няма как да стане, щото пак опираме до маТряла, а той е кофтиии...
Оди пеша бе, оди пеша!
Журналисти, пу, пу!!!
И специално за тези, които ще почнат да ми се зъбят . Баща ми по неволя караше такси около 5 години. Колата беше Москвич. Измиваше се външно и се прахосмукираше всяка сутрин. Всяка събота се почистваше външно и вътрешно. Друго освен полувер и бяла риза не е носил. А радио се пускаше само по желание на клиента. На това му се вика да си уважаваш работата.
Не стига, че спират на непозволени за тях места, ами и претенции!
Е га ти и бакшишите нахални!
Като искат да ги третират като професионалисти да започнат да се държат като такива. Не съм ползвал такси в Бургас от миналото лято, когато получих 3 последователни отказа, за разстояние от ВХТИ до Кръговото на трапезица.
Респект за онези, които се държат като професионалисти и страдат от всички селяндури, които се самообявиха за таксиметрови шофьори.
1. Всеки таксиджия с висше
2. Всеки таксиджия да се къпе преди работа
3. Всеки таксиджия с бяла риза и костюм
4. Всеки таксиджия с чисто съдебно минало
5. Всяка кола такси да е под 5 години
6. Всяка кола такси да е минимум размера на Волксваген пасат
7. Плащене само с карта и касов бон
8. Да може да си викаш такси с АПП и всичко да се регистрира маршрут цена крайна цена.
А: няма доходи защото няма клиенти
Б: разходите големи, приходите малки
В: просто си искаме нови цени, пък ако има някой да излъжем за деня сме на далавера.
А защо не се забранят и автомобилите... за да Ви е по удобно...?!?
СТИГА СТЕ ИСКАЛИ...ВРЕМЕ Е И ДА ДАВАТЕ... ВНИМАНИЕ, ЛЮБЕЗНОСТ... ДОБРИ ОБНОСКИ...
И всичко ще Ви се нареди...
АДАПТИРАЙТЕ СЕ КЪМ СРЕДАТА...
Всички тези неща ги има в Uber, Cabofy, Lyft и т.н.
Reisa da ima prava da gi blaskat
Posle da plashtat reisovete