Слезте от тротинетки и велосипеди на главната в Бургас, глобяват здраво!
Водачите на електрически тротинетки и велосипеди да спазват правилата за движение в Бургас, защото мерките срещу тях са затегнати от известно време. По главните улици, където е забранено да се карат, а трябва да ги бутате и да се придвижвате пеша, са започнали мащабни проверки, установи репортер на Флагман.бг.
Полицаи спират хората, каращи превозните си средства между множеството по ул. "Александровска" и ул. "Богориди" и пишат фишове за нарушения.
Едновременно с това Община Бургас и ОДМВР-Бургас организират мащабна информационна кампания, с която да образоват хората в града за правилното управление на тротинетка и колело. Причината за това са зачестилите инциденти с техни "ездачи".
Бизнесмен почина след катастрофа с тротинетка
Водачите например са длъжни да ползват светлоотразително облекло и да включат светлините си в тъмната част на денонощието, както и да се движат възможно най-вдясно по платното. На каращите тротинетка е забранено да се движат по трасета, по които ограничението на скоростта е над 50 км/ч, както и в пешеходни зони и бус ленти. Забранено е и да карат с над 25 км/ч или пък да превозват други лица, както и да използват мобилен телефон, докато управляват тротинетката. Има и ограничение на възрастта, като водачите по-малки от 18-годишна възраст трябва да носят задължително каска, а тези под 14 г. могат да управляват ИЕПС само по велоалеи.
Младеж с тротинетка с пукнато ребро след удар в кола
Най-много водачи на елтротинетки са били глобени заради това, че са управлявали в тъмната част от денонощието без светлоотразително облекло или елементи по него, с което са създали риск от инцидент. Друга част от санкционираните са били наказани за управление на тротинетката в пешеходна зона или по тротоара. Има много глоби и за наличието на повече от едно лице по време на движение на тротинетката, което е забранено от закона. „Ездачи“ на електрички са масово глобявани и заради неспазване на изискването на закона къде точно трябва да се движат. Разпоредбата е те да използват изградената велосипедна инфраструктура, там, където има такава, а при липса на такава да карат по платното възможно най-близо до десния тротоар.
5-годишно дете падна тежко от тротинетка в Морската градина
Глобите за почти всички нарушения с тротинетки са от 50 лв., включително и най-честите – с карането на забранени места и возенето на пътници. Изключение правят нарушенията за липса на светлоотразително облекло и каска за непълнолетните водачи, които се глобяват с 10 лв.
Две деца пострадаха при инцидент в бургаския кв. Ветрен
- пешеходни улици и алеи;
- градските градини;
- площадите;
- детските и спортни площадки.
- Забранява се движението на ИЕПС по тротоарните площи на всички населени места, с изключение на маркираните тротоарни велосипедни алеи.
Индивидуални електрически превозни средства (ИЕПС) на територията на община Царево могат да бъдат управлявани при спазване на изискванията и ограниченията, регламентирани със Закона за движението по пътищата и настоящата Наредба.
Лица под 14-годишна възраст нямат право да управляват ИЕПС.
Лица на възраст от 14 до 16 години могат да управляват ИЕПС само по велосипедната инфраструктура.
Лица с навършена 16-годишна възраст могат да управляват ИЕПС само по велосипедната инфраструктура и по уличната мрежа, на която за всички превозни средства е разрешена максимално разрешена скорост до 50 км/час.
Всички водачи на ИЕПС до 18-годишна възраст са длъжни да използват предпазна каска.
Максимално допустимата скорост за движение на ИЕПС на територията на община Царево е 25 км/час.
Всяко ИЕПС трябва да е оборудвано с изправни:
- спирачки;
- механичен или електронен звънец, като не се използва друга звукова сигнализация;
- устройства за излъчване на бяла или жълта добре различима светлина отпред и за излъчване на червена светлина отзад.
Водачите на ИЕПС са длъжни:
- да се движат по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава – най-близо до дясната граница на платното за движение;
- в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост да управляват ИЕПС с включени светлини, както и да ползват светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъдат лесно забелязани;
- да се движат с изправна спирачна система на управляваното ИЕПС;
- да спазват останалите изисквания за управление на ИЕПС, регламентирани със Закона за движението по пътищата.
На водачите на ИЕПС се забранява:
- да управляват ИЕПС с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда и/или след употреба на наркотични вещества или техни аналози;
- да се движат по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение за всички превозни средства е над 50 км/ч.
- да се движат в зони и улици, обозначени с пътни знаци В9 – „Забранено е влизането на велосипеди“, Г15 „Задължителен път само за пешеходци“ и Г13 – „Пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии“;
- да превозват други лица;
- да се движат успоредно до друго ИЕПС или двуколесно пътно превозно средство;
- да управляват превозното средство, без да държат кормилото с ръка;
- да се движат в непосредствена близост до друго ППС или да се държат за него;
- да превозват, теглят или тласкат предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;
- да използват мобилен телефон при управлението на ИЕПС.
Като те удари някой се сърдиш на себе си не на човека
Като ти е тесен тротоара вина велосипедиста няма те и улиците са тесни и разбити ама ко да се прай господин Николов е човека към него се обръщайте с въпросите не само да коментирате и да се прайте на силни и вишни кадето има веоалеята пешеходец място няма както и обратното
76 си е прав.
Вземи иди там в един хотел с решетки в парк "езеро" там ти е мястото. Там ще те отърват от бртвежите ти за сатаната сатанистите масоните цифрите и другите страхове и глупости с които ти е напълнена капацуната.
1. Може ли където не е пешеходна зона да има качествена мрежа от велоалеи, по които НЯМА , коли, пешеходци, кучета на повод, майки с колички, бабички с бастуни и ел.инвалидни колички ?
2. Може ли след 21:00 часа булевардите да стават на писти за състезатели, които никой не може да ограничи.
3. Може ли общината да следи след 17 часа кой паркира по сините зони и за колко, че то от туристи по хотелите, хората които си плащат реално трябва да паркират на майната си?
4. Може ли да също така , тази наредба да важи за инакасо автомобилите, общинска охрана, СОТ-аджиите, които си шпорят безпроблемно из тълпите?
5. Може ли ако общината не вземе мерки, ние гражданите на този град да съблюдават за изпълнението на разпоредбите и, без да сме репресирани от органите на полицията?
За едни приятели питам, де?
Очаквам скоро, понеже стават много катастрофи и злополуки, ръйш ли - некадърните ни управници да забранят изобщо движението на превозни средства в градовете и селата. Да е разрешено само извън населените места - със скорост до 50 км/ч. От тях да мине - на магистралата може и със 60 км/ч.
Това - алеи, това - равни тротоари и скосени бордюри, това - гладък асфалт... трудна работа! Къде, къде по-лесно е парите от нашите данъци - диплим в пачки и кюлчета - и в чекмеджето!
Ееех натрод, народ дали ще станеш някога НАРОД ????
От ръководството на "Отворено общество"
Нямам нищо против да се спазват правилата и съответно тези, които не ги спазват да си понесат последствията.
Работя в централната част. Пътувам от друго населено място. Спирам в началото на града, тъй като не мога да си позволя да плащам за синя зона за паркинг в центъра, и от там зимата хващам автобус а лятото използвам тротинетка.
Има изградени що годе добри вело алеи които както всеки знае стигат до централната автобусна спирка до Свободния университет. От там надолу до гарата няма никаква изградена вело алея.
За да се спазват правилата следва да се пусна по Ботева. Варианта с велосипед е що годе добър, но карането на тротинетка с 8 инчове гуми по Ботева се равнява на самоубийство. Асфалта е изключително груб, пълно е с всевъзможни неравности, дупки, отводнителни шахти и прочие. Няма да споменавам интензивния трафик с автомобили, маршрутки и автобуси. Пълен абсурд е да се кара там било то и велосипед а какво да говорим за тротинетка.
И как всъщност да спазят правилата, като нямам избор, затова ги нарушавам и аз. Да, карам съвсем бавно, пазя хората, но това не ме оправдава, но нямам избор. Защо толкова години общината не измисли нещо и да направи съответните връзки с велоалеи към централна градска част.
Защо чисто и просто не се обособи зона по Александровска (по средата например) за велозона по подобие на същата в морската, или да измислят нещо друго.
Иначе най - лесното е да се глобяваме, но като нямаш алтернатива, какво да направиш.
Какво да говорим, че дори пред самата община има сложена стоянка за велосипеди, както и пръснати навсякъде в града и дори в центъра - от онези зелените тротинетки, а иначе ще глобяваме.
Глобявайте, но дайте възможност и регулация на хората и за този вид екологичен, безплатен и полезен транспорт.
Заминавай си от големия град
Бургас ме е създаден за ямбулийй
Нито можете да шофира те нито да говорите там с каручката сте си най добре прости селяндури в големия град
Като деца в магазин за шоколад
Не знайте на каде да хванете
Пък за ебането ето пак селяндурски приказки ко да учаквал от такива хора
Явно в Ямбол си ебан от мъжка проститутка и затова си доста злобен.
Като чета как някое Бургаско лайно се обяснява на тема градове и морета ми се доебава.
Носи си Адидас а и си затваряй миризливата мусура Ясно
Голям бой ще те еба ако пак се обясняваш за области градове и села ясно ли е осран адидас
Нон стоп се кара, Разходили ли се двама общински полицай по обед , сиволично спряли няколко човека и чрез медиите вече много голяма работа станала. Поредното голямо Нищо. Тя е забраната от години и кво. Дайте статистки за глобените по този казус за две години и каквъв е смисъла като янам никакъв ефект. Може би някви указателни табели с маршрути или поне да са ясни зоните забранени и позволени
Като не те кефи на село ходи
Ко си ми трагнал по центъра
Пешеходците като папагали ходят по веоалейте
Да не говорим че и пресичат кадети им скимне и си мислят че колите им са длъжни да спират пешеходец е ходещ ологофрен той не гледа за идващи коли велосипеди и тротинетки той си мисли че ходи по облаци и са му длъжни свички
2. Общинарите да върнат всички "усвоени" европари за велоалеи.Те си знаят!
3.Защо глобяват велосипедистите, каращи по главната, а никой не закача спрелите и каращите по главната тумби автомобили на СОТ и служителите им които си пият кафето и си пушат цигарите без да им пука от пешеходците?
Проблема е в инфраструктура на града
Бургас е хубав град но хората от ямбул Сливен елхово и околието напълни ха град тези селяндури работа нямат тука и да викат че са бургазлии
Те са основбият броблем
Пък ко сте почнали се вайкате
Димитър Николов аз ли ви го избрах човека хал хабер си няма как да стане просто си боядисва улиците сменя сферофари слага бус ленти както дойде не го мисли за вас да е удобно те парите си вървят а как ще стане кой го интересува
Та тротинетки те ви пречат на големите граждани а като си карата кошниците като аборигени и не знаете ко е Тва пешеходна пътека половината от вас тука са неграмотни шофьори иначе мнение имате като не ми харесва стачкувайте ама и за там бупе нямате
Ne otrazqvat BuK ,EVN eon Chezz
Avariite gi plashtat i te
Krajbite sashto haha
45 години карам из целия Бургас, такива глупости, които сътвориха гербавите няма.
Пожелавам ви децата или внуците ви да излязат с тротонерките или велосипедите заедно с колите по разбите с дупки с тънко намазан асвалт улици като Републикаска, Ботева... Ако имаше велоалея да глобяват, но от механотехникума до жп гарата е ужас да се кара по пътното платно... автобуси, коли... Това с глобите, са за съд ба кмета и общината, за това, че няма условия за велосипеди... но иначе сме зелени и поощряваме колоезденето... слезте от колите и ползвайте велосипеди до работа... слезте да ви глобят заради некадърниците в общината.
Около новата поща е ад след 9 вечерта . Общината да обяви поне гонки ли има кво???
ТРОТИНЕТКАДЖИИ
НАГЛИ ДО БЕЗОБРАЗИЕ
Най добре почнете да съдите тъпата община за нива на шум в парка - да ги видим тогава
Някои дажи си разхождат мастиите с автоматичен повод за да им е гадно на колоездачите!
аз си продължавам, глобен е само този който им спре хаха а след 18 ч. май вече няма полицаи по центъра? еми тогава и давам ряз необезпокоявано :))