Съдят авиокомпания заради кацане на самолет във Варна, адвокатка разкри защо пътници се барикадираха
Пътници се барикадираха в самолет на нискотарифна авиокомпания, който вместо на Летище София, кацнал във Варна, без да ги уведоми предварително, съобщава Нова телевизия.
Случаят е от петък и за него стана ясно след разпространено видео в социалните мрежи. В него жена обяснява, че след като полетът от Абу Даби бил отложен с 3 часа, се оказало, че поради ремонтни дейности на Летище София, самолетът им се пренасочва към морската столица. Пътниците щели да бъдат превозени от Варна до София с автобуси. „Може би по-големият процент от хората няма да могат да отидат на работа или да си свършат ангажиментите. Самолетната компания не само отказва да съдейства, освен с тези автобуси, ами се явяват органи на „Гранична полиция”, които ни дават 10 мин. да си помислим дали да слезем доброволно от самолета, или ще ни арестуват и с белезници ще ни свалят”, се казва още във видеото.
Отказахме да напуснем самолета, тъй като вместо в София, се намирахме във Варна, каза адвокат Лидия Димитрова. Тя и Тошко Петров са сред пасажерите на въпросния полет. По думите на жената информацията за планов ремонт на софийското летище е била предварително дадена на авиокомпаниите, което означавало, че те са знаели още при излитането на самолета, че той ще кацне на друга аерогара. Сред пътниците имало и малки деца, както и чужди граждани.
„В самолета пътуваха над 200 души. Първоначално отказалите да слезем бяхме 20. След първото появяване на граничните полицаи, които ни дадоха 10 минути, за да слезем доброволно от самолета, излязоха около десетина човека“, разказва адвокат Лидия Димитрова.
За моралните щети, които са ни нанесени, ще търся обезщетение от самолетната компания, закани се тя.
От авиокомпанията твърдят, че е бил предвиден полет от Варна до София, но поради неблагоприятни метеорологични условия той не е бил осъществен. Министърът на транспорта нареди незабавна проверка.
Казуса в студиото на „Здравей, България” коментира и Игнат Арсенов от дирекция "Контрол на пазара" към Комисията за защита на потребителите. По думите му авиокомпаниите нямат задължение да предложат храна и хотел при подобни ситуации. Той обаче подчерта, че все пак пътниците са претърпели щети по отношение на времето и комфорта на своето пътуване. Той обясни, че за закъснения над 3 часа се дължи обезщетение. Арсенов допълни, че всеки час закъснение от първоначално плануваното време за кацане в София трябва да бъде платен на пътниците. Експертът от КЗП препоръча пасажерите да поискат обезщетение първо от авиокомпанията.
Между прочем какво прави гранична "полиция" на самолета ?!
Нямат място там. Трябва да си стоят в онези кафези и да си проверяват паспортите.
Определено има превишаване на права с заплахите за арест. не може всеки боклук да може да арестува !