Новите влакове на БДЖ на два етажа
Новите влакове за българските железници за пръв път ще бъдат способни на скорост до 200 км/ч, а някои от тях ще имат локомотиви с дистанционно. Това става ясно от публикуваната от транспортното министерство поръчка с индикативна стойност около 2,7 млрд. лв., финансирани по Плана за възстановяване и устойчивост.
Сред поръчаните влакове има седем двуетажни мотриси, които ще возят пътници в крайградските райони. Поръчани са и 35 едноетажни мотриси за влакове на по-кратки разстояния. 20 пък са поръчаните пуш-пул влакове за дългите дестинации като София – Варна и София – Бургас. Те ще могат да се движат с до 200 км/ч, когато жп инфраструктурата у нас го позволи.
Влакове от този тип се поръчват за пръв път у нас, а особеното при тях е, че имат локомотив от двете страни, но само един машинист, който управлява другата машина дистанционно. Обръщането на посоката на влака трябва да става за не по-малко от 4 минути според изискванията на купувача.
Поръчани са и 18 акумулаторни локомотива за маневрена дейност. Сред изискванията на държавата са новите влакове да са снабдени със специални места за велосипеди, както и за детски колички. За влаковете на дълги дестинации е предвидено място за кетъринг-бюфет. Влаковете трябва да имат челни LED дисплеи, на които да се изписва кратка информация за влака. Странични LED дисплеи пък ще дават повече информация за пътниците. Всички влакове ще трябва да са снабдени с най-модерната спецификация на европейската бордова система за управление на влакове.
Започвате да пишете една странна научна фантастика с разтягане на месали-ум да ти зайде!
Така ги докарвате нещата с БДЖ в статиите , че се чуватвам сякаш съм отново на 6 годинки и за първи път гледам филма Междузвездни войни.
българина не пази общественото.....
до 3