Депутатите на ГЕРБ-СДС от Бургас и Варна с обща кауза – АМ „Черно море“
Народните представители на ГЕРБ – СДС от Бургас и Варна се обединиха около обща кауза, която ще е от полза за целия черноморски регион. Те заявиха, че ще работят заедно за изграждането на дългоочакваната автомагистрала „Черно море“.
Отсечката между двата най-големи морски града у нас, е част от т.нар. коридор №8, който осигурява свързаност от Черно море на изток до Адриатическо море на запад.
От години проектът стои на „нисък старт“, без да е избрано трасе. Народните представители от Бургаски и Варненски регион са на мнение, че е крайно време автомагистралата да бъде изградена, за да се подпомогне икономическото развитие на двете области. Затова те са решили да обединят усилията си в тази посока.
По думите на Жечо Станков общата работа по този проект е доказателство, че народните представители помнят какво са поискали хората от тях и не са забравили поетите ангажименти.
Колегата му от Варна Красен Кралев подчертава, че АМ „Черно море“ е от изключителна важност за развитие на икономиката на двата региона и трябва да се случи час по-скоро.
„Този участък ще създаде логистични връзки между двете пристанища и двете летища, което ще доведе до засилване на търговския стокообмен и до увеличение на потока от туристи към Южното и Северното Черноморие“, посочва Андрей Рунчев.
Колегата му Бранимир Балачев допълва, че има решение на Общинския съвет на Варна да се отделят 431 хил. лв. за проучване на трасе.
„Има интереси от частни инвеститори за двете области, които в момента не инвестират заради липса на удобна пътна връзка. Автомагистралата може да се изгради и със средства от Европа. Построяването на такъв път ще осигури по-безопасно и по-сигурно пътуване в региона. А това е общата цел на всички нас“, казва от своя страна народният представител Галя Желязкова.
Припомняме, че през март 2022 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ представи пред Министерството на околната среда и водите (МОСВ) няколко варианта за трасе на автомагистралата. Няколко месеца по-късно – през октомври 2022 г., МОСВ публикува уведомление, че разширеният идеен проект ще бъде подложен на оценка за въздействието върху околната среда (ОВОС).
Проверен е договор от септември 2016 г. на ДППИ с консорциум между фирмите "Геофото Системс" на сърбина Божидар Митрович и гръцката "Игнатиос Спанопулос Нафтилиаки – Емборики – Техники". Първоначалният контракт, подписан от гереналния директор тогава Ангел Забуртов, касаещ рехабилитация за постигане на проектни дълбочини на пристанищни терминали в района на действие на клон териториално поделение Бургас, е на стойност 5 489 000 лв. без ДДС.
През март 2017 г. е подписано допълнително споразумение за оскъпяването му с 2 495 250 лв. Пред Агенцията за обществени поръчки е отчетен с 88% изпълнение и платени 6 654 218 лв. без ДДС. Посочено е, че от заложения по количествено-стойностна сметка общ обем за драгиране до постигане на проектните дълбочини в отдените зони са изпълнени около 88%, тъй като в три от зоните за драгиране са достигнати заскалени участъци (скални масиви), установени с водолазни огледи.
"Откритите скални масиви са различни от заложените в техническата спецификация за драгиране наносни материали и изискват изпълнението на различни по вид дейности, оперативно несъвместими с техническото оборудване и технологията за изпълнението на дейностите", е уточнено в доклада пред АОП.
От АДФИ обаче констатират серия нередности по договора и пет индикатора за измама. Според инспекторите подписаният допълнително анекс е в нарушение на регламент от закона, че допълнително споразумение може да се подпише в обстоятелства, когато при полагане на дължимата грижа възложителят не е могъл да ги предвиди.
Тоест, трябвало е да бъдат предвидени и обемите на драгажната маса в пета зона на подходния канал за пристанище "Бургарски корабостроителници". С анекса обемът ѝ се е увеличил с 166 150 кубика и с 5200 кубика са завишени допустимите прекопки, което е мотив да се оскъпи договорът с почти 2,5 млн. лв.
Работа работа работа
Борисов първо каза, че построените за тези години магистрали са „половин милиард километра“!!!!!! :-))) , а после се поправи и каза, че по време на управлението на ГЕРБ са изградени 550 километра магистрали. Макар второто число да е много по-близо до реалността, и то се разминава с нея.
Това става ясно от данните на Националния статистически институт (НСИ). Те показват, че от началото на 2009 г., няколко месеца преди началото на първото управление на ГЕРБ, до края на 2020 г. дължината на магистралите в България се е увеличила с точно 388 км.
Къде са парите за магистрали,болници,строежи?
2 години рушене, една тухла не е поставена!
Трябва да сте малоумни сектанти за да не виждате разликата и да искате още да ни грабят Радевите пъцули с ДС произход!
Хората разбраха,че при ГЕРБ е много по-добър живота!Като прибавят към останалите си доводи вихрещата се инфлация, цените на лекарствата и основни хранителни стоки като кашкавала, който вече закова 30 лв. килото.
Въпросът е риторичен - НИЩО ама от сърце!!!
Поне някой паляк на ОПГ ПП-ДБ може ли да спомене нещо за милиардите, изчезнали с благословията на Киро и Асен чорапогащника?
Обещават светло бъдеще, а самите те са с престъпно минало!
Специалисти по измамите са ОПГ ПП и дериватите им 77 изпражнения!
Бай Ставри ги очаква, наточен....
И да се обединят за " Сухо пристанище" Карнобат по което още не е започнало да се работи, а в Божурище вече било направено без да е необходимо. Освен за Сф най-вероятно.
Едно нещо има ли построено за 2-те години променкаджийско управление?
Този въпрос виси като Демоклиев меч над главите на крадливата, умно-красива паплач!
Кога ще поискат имунитета на Киро и Кокорко за газовата далавера, от там ще има пари за магистрала Черно море!
Рунчев защо местата за паркиране на Фердинадова намаляват след ремонта?
Крадене, преференции и ядене.
И като бяхте 12 години на власт, защо не се сетихте за тази магистрала? Сервират ни добре забравено и леко претоплени манджи, със сериозно значение в пълнене чекмеджето на Главатаря!
Заслугата за това е изцяло на Стела Николова от Да, България и колегите ни от Пловдив, които от години се борят за спасяването на панаира.