Кметът Николов иска държавна подкрепа за 2 кръгови кръстовища при входа на „Меден рудник“
Община Бургас изготви окончателен подробен устройствен план към проекта за изграждане на нова обслужваща улица и превръщане на двете светофарно регулирани кръстовища при входа на "Меден рудник" в кръгови. Кметът Димитър Николов го внесе за разглеждане в местния парламент.
Ако бъде одобрен, ще се стигне до финализиране на градоустройствената процедура. Това пък ще даде начало на инвестиционното проектиране, предшестващо същинското строителство. С реализирането на този проект ще бъде подобрена пропускателната способност на сега съществуващия вход/изход на „Меден рудник“.
Двете кръстовища, които трябва да станат кръгови, са при разклона за кв. Горно Езерово и при първото влизане към комплекса с ляв завой (до "Белина Еко"). Предвижда се обслужващата улица да е двупосочна, с тротоари и осветление. Тя ще започва от кръстовището до "Белина Еко" и ще минава успоредно на бул. "Захарий Стоянов", за да излезе на кръстовището при разклона за "Горно Езерово".
В перспектива новата улица ще обслужва също така имотите в новата промишлената зона Юг-Запад. Това е Втора фаза на Индустриален и логистичен парк – Бургас. Капацитетът е 600 декара. Няколко компании вече закупиха терени там и чакат прокарването на необходимите комуникации, за да започнат да строят предприятия. Проектът за двете нови кръгови кръстовища не замества, а допълва този за нов обходен път на „Меден рудник“.
За ефективно прекратяване на постоянните задръствания при сега съществуващия вход/изход на комплекса, трябва да се реализират и двата. Община Бургас инвестира много време и усилия, за да изработи проект за новия обходен път. В момента той очаква екологична оценка, тъй като се налага да мине през водна площ.
Община Бургас е готова да подкрепи финансово тези мащабни проекти, но разчита и на държавна помощ за тяхното осъществяване.
Вместо да плюете, излезте и почистете малко болкуците около домовете си!
Там се ловят мигрантити, братле !
Особено тез, дето не са чули още , че там има Капипе !
Например Северния обход има локални платна (отколонения) и към кв. Лозово - нещо напълно безсмислено на този етап , тъй като път , продължение на Северния обход към Лозово в близките 10 години не се предвижда ! Сега години наред ще си имаме около 5-6 км асфалтирани , оборудвани с мантинели пътища, които водят до....никъде !
Впрочем ползата от кръговите кръстовища е никаква ...Докато не се набие в главите на българските , особено на бургаските шофИоре, че в кръгово се влиза и излиза с 30 км/ч.
Тогава чакащите за влизане в кръговото ще се включват много по-бързо и кръговото ще има смисъл !
Особено ако кръговото е по-голямо , а не колкото детска въртележка , като на Трапезица !