Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Meta обмисля забрана за политическата реклама в Европа

Ключови думи: мета, фейсбук, политическа реклама, забрана

Директори на американската технологична компания Meta обсъждат забрана за политическа реклама в Европа след опасения, че нейните социални мрежи като Facebook и Instagram няма да могат да изпълнят предстоящите разпоредби на ЕС, насочени към онлайн кампаниите, пише Financial Times.

Регулаторите в Брюксел изготвят нови закони, които да влязат в сила през следващата година. Те целят да принудят големите интернет групи да разкриват повече за политическите групи, които стоят зад онлайн кампаниите, и към кои потребители се прицелват, предава investor.bg.

Ръководената от главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг Meta е загрижена, че дефиницията на политическите реклами в плана ще бъде толкова широка, че ще бъде по-лесно да се откажат всички платени политически кампании в сайтовете на компанията, твърдят двама източници на Financial Times, запознати със случващото се в компанията.

По думите им ходът се обмисля сериозно, тъй като потребителите до голяма степен не се интересуват от подобно съдържание и приходите, генерирани от политически реклами, са малки в сравнение с останалата част от бизнеса.

Между 2019 и 2020 г. компанията е генерирала под 800 млн. долара приходи от политическа реклама в САЩ, твърди изследователската група Insider Intelligence. Това е по-малко от 1% от общите рекламни приходи на гиганта за същия период.

Източниците, запознати с въпроса, предупреждават, че разговорите между висшия мениджмънт на Meta продължават и някои са против забраната на политически реклами. Окончателно решение ще бъде взето, след като ЕС постигне съгласие за дефиницията на това какво представлява реклама в новите си разпоредби, допълват източниците.

Meta не е отговорила на запитването за коментар.

В зората на изборите в САЩ през 2016 г. социални мрежи, включително Facebook, TikTok и Twitter, бяха критикувани, че не успяват да овладеят дезинформацията и конспирациите, за да предотвратят изборната манипулация.

Зукърбърг в частност отказва проверката на фактите в политическите реклами с аргумента, че частните компании не трябва да бъдат „арбитър на истината“. Въпреки това Meta временно спря политическата реклама преди и по време на важни гласувания, например при президентските избори в САЩ през 2020 г.

Съгласно предложенията на ЕС, групи като Facebook и Google ще бъдат принудени да бъдат по-прозрачни относно начина, по който разпространяват политическа реклама, като например показват колко струват рекламите, кой им е платил и колко хора са гледали съдържанието.

Европейската комисия, Европейският парламент и страните членки на ЕС трябва да съгласуват окончателното определение за политическа реклама до 5 юни съгласно новата регулация.

Но институциите в ЕС изглежда имат широк консенсус с описанието на ЕК за политическата реклама като популяризиране на послание от „политически играч, или което може да повлияе на резултата от избори“.
Свързани статии

    ЕС иска да затегне правилата за политическата реклама онлайн
    ЕС иска да затегне правилата за политическата реклама онлайн

Регулаторите в Брюксел обаче не са съгласни относно обхвата на ограниченията, които регламентът може да наложи на технологичните гиганти по отношение на достъпа до потребителски данни с оглед таргетиране на политическа реклама.

 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Шофьор на автобус поиска 5 млн. евро обезщетение, защото... Водачът бил принуден да напусне, без да оформят документите му за Бюрото по труда Тревожно: 78% от българите използват телефон докато шофират Глобите у нас за подобно нарушение са сред най-ниските в Европа
За тъщи: От кои зодии излизат най-добрите зетьове Ето кои са те  Машинист от влака, блъснал кола край Кресна - с положителна проба за упойващи вещества Предстои извършването на химичен анализ
Клипът за шофиране с 308 км/ч е зле монтиран фалшификат, казва експерт Вижда се ясно, че скоростта на автомобила се увеличава от 140-200 км/ч до над 300 км/ч, а на горната картина лампите се движат една след друга без промяна, обяснява той Тежък удар на еврото! Какво става на пазара Единната валута прави рязък завой
Ошишка се с корем и огромна задница, какво става Тита изглежда покъртително, феновете й се притесняват Варна ще е домакин на уникална изложба за книговезане и скрапбукинг Националната изложба "Наследство в корици" ще отвори врати в галерия "Арт салон Радио Варна", където посетителите ще могат да се докоснат до едно от най-фините изкуства – книговезането и скрапбукинга
Певицата Вая: Не съм шофирала с 300 км/ч, аз съм страхлива Свалих видеото от платформа за клипчета, не бих карала с бясна скорост, защото съм страхлив шофьор, посочва фолкаджийката Просто изсипете какаото в топла вода и турската рецепта за сладки е готова Приготвят се много бързо
23-годишен заплаши с убийство баща си, арестуваха го Нападението е станало в Горна Оряховица  Нова мода в имотите и защо панелките поскъпват Годишният растеж на индекса на цените на жилищата (ИЦЖ) се ускори до 16.5%