Скандалът „Дизелгейт“ далеч не е приключил
Нов доклад относно тестовете за отработените газове при дизеловите автомобили хвърля сянка върху автопроизводителите и властите осем години след скандала „Дизелгейт“. Според доклад на Международния съвет за чист транспорт в Европа (ICCT Europe) 77% от дизеловите модели, отговарящи на стандартите Euro 5, Euro 6b и Euro 6c, отчитат подозрително високи нива на емисии на азотен оксид, пише Handelsblatt.
Според ICCT стойностите за около 150 модела са толкова високи, че е почти сигурно, че тези автомобили са оборудвани с нерегламентирани устройства за манипулиране на отработените газове, пишат авторите на изследването, предава investor.bg.
От всички разглеждани модели около 53 млн. превозни средства са продадени в Европа между 2009 г. и 2019 г., повечето от които принадлежат на Volkswagen Group.
ICCT постави началото на скандала с емисиите през 2015 г., когато организацията заключи, че нивата на азотен оксид са доста над допустимите норми след тестване на автомобили VW Passat и VW Jetta в полеви условия, след което предупреди Американската агенция за опазване на околната среда (EPA). Доказателствата в крайна сметка доведоха до разкриването на аферата, станала известна като „Дизелгейт“, най-големият индустриален скандал в следвоенната история на Европа. Това коства на Volkswagen над 30 млрд. евро до момента.
Добави Коментар