Продажбите на нови коли в ЕС растат с 11,5%, в България - с 34%
През февруари 2023 г. продажбите на нови автомобили в Европейския съюз са нараснали с 11,5% на годишна база, се казва в изявление на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).
През януари европейският пазар на леки превозни средства се е увеличил с 11,3%, а като цяло през 2022 г. е намалял с 4,6%. Българският автомобилен пазар също бележи значителен ръст през февруари - 34,1%, показват данните на асоциацията. Миналият месец у нас са продадени 2589 нови леки коли, в сравнение с 1 931 единици същия месец година по-рано.
Покачване на резултатите се наблюдава след миналия юли, като преди това показателят се понижаваше 13 последователни месеца. Ръстът на продажбите в началото на тази година обаче се дължи на ниската база през първите месеци на 2022 г., отбелязва ACEA.
Броят на новите автомобили, регистрирани в страните от ЕС (с изключение на Малта, за която няма статистика) се е увеличил до 802 763 хиляди миналия месец спрямо 719 783 хиляди година по-рано. Испанският автомобилен пазар бележи ръст от 19,2%, на Италия - със 17,4%, във Франция - с 9,4% и в Германия - с 2,8%. Броят на новите автомобили в Европа (страните от ЕС плюс Исландия, Норвегия, Швейцария и Обединеното кралство) се е увеличил с 12,2% през февруари и е достигнал 902,775 хиляди единици. През януари-февруари продажбите на автомобили в ЕС са се увеличили с 11,4%, възлизайки на 1,563 милиона броя.
От четирите основни пазара отбелязват най-голям ръст в ЕС Испания (+32,1%) и Италия (+18,2%), следвани от Франция (+9,1%). Регистрацията на превозни средства в Германия остава почти непроменена (+0,2%). Електрическите автомобили През февруари имаше ръст в броя на акумулаторните електрически и хибридни автомобили, регистрирани в ЕС, които сега представляват съответно 12,1% и 25,5% от пазара. Бензинът обаче остава най-добрият избор за новорегистрирани автомобили с пазарен дял от 36,9%.
Миналия месец регистрациите на нови електрически превозни средства с батерии (BEV) в ЕС се увеличиха с 39,7% до 97 300 коли, което доведе до пазарен дял от 12,1%, в сравнение с 9,7% през февруари 2022 г.
С изключение на Чехия (-3,2%) и Словакия (-28,2%), всички пазари в региона допринесоха за този двуцифрен, включително трите най-големи: Германия (+14,7%), Франция (+45,7%) и Холандия (+88,9%). От друга страна, пазарът на дизелови автомобили в ЕС продължи да намалява (-8,4%), въпреки повишенията на някои централноевропейски пазари като Полша (+18,9%) и Чехия (+12,4%), както и в Италия (+2,2%). Това доведе до пазарен дял от 15,0%, спад от 3,2 процентни пункта спрямо февруари 2022 г.
Производителите
Продажбите на групата Volkswagen (включително Skoda, Audi, Seat, Porsche и др.) в Европейския съюз нараснаха с 18,2% през февруари. Тези на Stellantis (обединението на Fiat Chrysler и PSA Group) са се повишили с 1,6%, на групата Renault се увеличиха с 26 , 3%, на Mercedes-Benz - с 8,5%. Междувременно BMW Group намали продажбите на автомобили с 2,2%, Ford - с 3,4%, Volvo - с 0,1%. Продажбите на японската Toyota са нараснали с 14,6%, Nissan - с 2932%. Продажбите на Mazda скочиха с 38%. Южнокорейският Hyundai увеличи продажбите на автомобили с 1,4%. Междувременно продажбите на автомобили Mitsubishi са паднали с 49,3%, Honda - с 36,3%, пише money.bg.
Ма да теглиш кредит ,за да си купиш Голф и да умреш от глад...ей Богу...не го разбирам....
Апропо защо в статията ви липсват данните за България? Хич не е умишлено сигурно хахахаха