Кой и защо нареди машинистите на БДЖ да изключат автоматичната защита на влаковете
До редакцията на Флагман.бг бе изпратен сигнал от човек, работещ като машинист в „БДЖ-Пътнически превози“. Нова наредба, подписана от Управителния акт на дружеството, гласи, че се забранява използването на автоматичната защита на влаковете PZB/LZB.
Какво значи това?
По думите на нашия читател, новите електрически локомотиви на Сименс от тази серия, с които БДЖ се похвали преди около 2 години, разполагат с уникална система за сигурност - "автоматична защита на влака", която стопира надвишаването на позволената максимална скорост по време на движение.
„Тази система ти позволява да караш с автопилот над 100 км/ч. до 130 км/ч., без нея трябва да караш влака ръчно при скорост над 100 км. Така има опасност да се превиши разрешената максимална скорост, а когато е включената системата – тя не ти позволява. Осигурява ти спокойствие, че няма да направиш нарушение, а и спазваш разписания точно, тъй като машината изчислява точно с каква скорост трябва да се движеш, за да стигнеш за определено време от точка А до точка Б“, обяснява в писмото си до Флагман.бг нашият читател, пожелал анонимност.
В края на януари обаче всички машинисти на локомотиви са смутени от новата наредба, разпространена от началниците им, която гласи, че се забранява въвеждането в експлоатация на въпросната влакова защита. А тези, които си позволят да я използват – ще бъдат дисциплинарно отговорни.
„Няма логика в тази наредба. Дори на официалния сайт на локомотивите Сименс е изрично подчертано, че изключването на тази система може да застраши живота на машиниста. Да управляваш такава машина е като да шофираш – винаги може да натиснеш педала повече и да се случи някой инцидент. БДЖ се хвали, че разполагат с 15 нови модерни електрически локомотиви, които дават 100 % сигурност на водача, все пак експерти са изчислили какви са възможностите на локомотива. И в същото време, не ни позволяват да я ползваме. Началниците сякаш нарочно ни подтикват да караме по-бързо от разрешеното и да рискуваме живота си. Ако кажеш, че не си съгласен пък, ще бъдеш наказан или още по-лошо – уволнен“, жалва се още нашият читател.
Само ден, след като Наредбата е била разпространена, предпазителят във всички ел. локомотиви, намиращ се в Шкафа за влакова защита, е бил пломбиран и е строго забранено да се включва.
Ето какво още пише в заповедта на Управителния акт, подписана от инж. Христо Иванов:
Да знaеш, селянина си остава селянин, дори и да се е качил на МПС с АBS,ESP, сензори за движение в лента, навигация, парктроник и радио....
Темпомата е в помощ на машиниста.. Без значение от профила, той ще поддържа в тесни граници зададената скорост - като устройството за бдиделност на локомотива не позволява на машиниста да отстъпи от мястото си за повече от няколко секунди и се задейства автоматично внезапно спиране на целия състав! -
Това е налично до 100км/ч... Допълнителната система за сигурност PZB/LZB разрешава това спокойствие да продължи до 130км/ч.. Това редуцира психическото напрежение у машиниста драстично. Имат да следят и наблюдават толкова други неща технически по влака и локомотива и попътните сигнали и състояние. Хора, животни по пътя камъни мъгла буря всичко е на машиниста на главата.. Разбира се, че могат да ги карат и ръчно по профил както винаги е било, но защо?.. Защо да са лишени от това спокойствие и удобство след като го има налично и работи безупречно. Няма сигнали за грешки при ползването нито инцидент, заради което да преустановят използването и до изясняване случая.. Чета коментар, че били се разсейвали и само кафе пиели.. Най се разсейват когато най бързо ще карат ли е логиката? Що за мислене е това? И кафе ли да не пият?.. Другия 'пулсаций по релсите.. били му нужни'.. Съвсем за различна осигурителна система
Другия не вярва че документа е истински
I toz xpucTo da e zape4Atal dokat sa oprai ?
Едва ли е пусната за да може всички машинисти, барабар с товарите и пътниците да се пребият успешно !Разбира се, когато се пускат такива заповеди е добре да се посочи и мотива, но не е задължително и много пишман началници не се съобразяват !
Mojei da e fal6ifikat koi go pokaza
To ako e nov vlak hepten nqma moite go exploatirate
Когато защитата е изключена, ще не ще трябва да управлява ръчно, а така ще вижда всичките семафори, разните му знаци и сигнали !
това , че щял да кара със 135 км/ч вместо със 130 са алабализми ...!