Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Трите най-ефективни начина за онлайн реклама

Ключови думи: интернет маркетинг, онлайн реклама, seo оптимизация

Живеем във времена, в които голяма част от търговията се е прехвърлила в дигиталното пространство. В тази среда резултатите са измерими и бързо рефлектират на развитието на дадена компания. Онлайн магазините таргетират конкретна аудитория, а от тяхното маркетингово проучване зависи дали ще успеят да изберат правилните онлайн канали, чрез които да достигнат потенциалните си потребители.

Интернет реклама – научете повече за този дигитален „помощник“ за вашия онлайн бизнес

Интернет рекламата, известна още като онлайн реклама, е вид реклама, която развива промоционални кампании и предава съобщения към потребителите на интернет пространството. Тя може да се поръчва както от рекламна агенция, така и да се развива от вътрешни екипи на съответната компания, която иска да привлича клиенти във виртуална среда.

През последните години онлайн рекламата се превърна в тренд, който е почти задължителен за всички компании, които искат да оцелеят на пазара в среда, която е много динамична. Взаимодействието с потребителя, както и потенциала по-лесно да се открият неговите „болки“, предразполага компаниите да предлагат „решения“, които да го облекчат, но и направят удовлетворен от дадена покупка. Това е едно от основните предимства на дигиталното рекламиране – персонализацията и възможността за изграждането на устойчива връзка с клиента.

Методите за онлайн реклама са много, но вероятно повечето от вас, са чували поне един от тях или в случай, че не сте – в тази статия ще изброим основните канали, които се използват в практиката.  Тези методи е вероятно да доведат бизнеса до добри резултати, но е важно те да се управляват и развиват от професионалисти.

1. SEO оптимизация – ключов канал към дългосрочното развитие на бранда

SEO представлява специфично оптимизиране на дигиталните активи с цел индексиращите машини по-лесно да разчитат вашият онлайн магазин, но освен това и да се спомогне за неговото по-добро класиране в органичните резултати на Google. Това е един от най-популярните методи в днешни дни, тъй като е устойчив и притежава дългосрочен характер.

Един уебсайт постига по-високи позиции в класирането си, когато процесът по подобряване на видимостта и представянето на даден сайт, се ръководи успешно от професионалисти или специализирана SEO агенция, която знае какво да прави. Нещо повече, за разлика от другите канали, при SEO, ако се прави неправилно, може да има негативен ефект.

Основна концепция в SEO е да се установи как индексиращите машини виждат и тълкуват съдържанието на вашият уебсайт, както и какво е търсенето на потребителите и дали вие предлагате подходящият продукт или услуга, от която те имат нужда. Важно е да се генерира полезно и качествено съдържание, което да е от полза именно на посетителите във вашата уеб страница. 

SEO е един от най-устойчивите канали за онлайн реклама и при правилно дефинирана SEO стратегия, която да е съпричастна с удовлетворението на потребителя, но и със стандартите на Google и другите търсачки, то ползите от развитието на този тип интернет реклама могат да бъдат огромни. Именно чрез SEO може да постигнете измерими резултати, както и пряко или косвено да повлияте на продажбите във вашият онлайн магазин. Резултатите идват бавно, но са най-устойчиви във времето и дълги години ви носят дивиденти.

2. Google Ads – възможност за бързи резултати и лесна валидация на аудиторията

Друг метод за онлайн промотиране е PPC рекламата. Абревиатурата PPC (Pay-Per-Click) се превежда като „плащане за клик“. Този тип реклама се плаща за всеки посетител, който е имал пряка интеракция с вашата реклама или казано на разбираем език – направил е клик върху съдържанието на онлайн кампанията, която сте създали именно с тази цел и е влязъл във вашия сайт.

Един от основните канали за такъв тип интернет реклама е чрез платформата Google Ads (старо име AdWords). Това е услуга, предлагана от Google и както вече се досещате – тя е пряко свързана с рекламирането в тяхната търсачка. Ето защо често се нарича Гугъл реклама.

Този метод за онлайн реклама дава конкретна измеримост на абсолютно всички детайли, които са свързани с нейната експлоатация. Това прави използването на Google Ads наистина ефикасно, но със сигурност ще ви трябват сериозни бюджети ако искате да се преборите с най-големите играчи в популярните и висококонкурентни пазарни ниши.

И докато SEO оптимизацията има за цел да постигне конверсии и трафик по органичен начин, съответно без да се използват бюджети и пряка финансова инвестиция, то при Google Ads всичко се основава на финансирането на въпросната PPC кампания.

Едно от предимствата на  Google Ads е, че резултатът идва много бързо. Недостатъците са няколко:

- в момента, в който спрете а плащане за реклама, сайтът ви става отново неоткриваем в търсачката;

- много от хората не обичат да кликат върху рекламите, а предпочитат да гледат само органичните резултати в Google, под рекламите.

Прилики между SEO оптимизацията и Google Ads съществуват и те се свеждат отново до съдържанието, което ще се представи на потребителя, както и ключовите думи, които отговарят на неговите намерения и търсения. В Google Ads показването на онлайн рекламите се основава на ключовите думи в Google, както и на бисквитките, спрямо които се анализира доколко рекламата е релевантна на реализираното търсене в търсачката.

Въпреки, че този метод за онлайн реклама е силно ефективен и дава бързи резултати, то най-добре е да се комбинира със SEO оптимизацията. Също така е много важно и двата типа интернет реклама да се развиват от професионалисти, които имат доказан опит в това отношение.

3. Email marketing – един от най-ефективните и доказани във времето канали за онлайн реклама

Като говорим за интернет рекламиране, няма как да пропуснем и един от най-старите канали за онлайн реклама, а именно – имейл маркетинга. Чрез него подхода в интеракцията с потребителя  е директен, тъй като се изпращат промоционални послания и оферти до него чрез личната му електронна поща.

Много хора отхвърлят идеята за имейл маркетинга като адекватен канал за онлайн реклама, но данните от множество проучвания показват, че той е един от най-ефективните и доказали се във времето.

Голям плюс на този канал е, че в съответните съобщения могат да се прилагат различни видове визуализации, изображения, файлове, мултимедия и различни типове съдържание, които да ангажират потребителите. Друго предимство са ниските разходи, които са характерни за този тип реклама.

Имейл маркетинга помага на компаниите да задържат клиентите си, да комуникират активно с тях, както и периодично да споделят емоциите си с тях. В днешни дни, този канал за интернет реклама е силно автоматизиран и предлага голям набор от безплатни и платени инструменти, които в правилните „дигитални ръце“ могат да доведат до брилянтни резултати.

Как да подходим при избора на канали за интернет реклами и какво да съобразим?

От фундаментално значение е да се подходи правилно при избора на рекламни канали, които да се използват за онлайн реклама. Най-добрият вариант е да се комбинира използването им, но внимателно трябва да се съобрази спецификата и предназначението на всеки един от тях.

Препоръчително е да се прави SEO оптимизация на вашия уебсайт, тъй като тя спомага за подобряване както на техническото му качество и скоростта му на функциониране, така и на цялостното потребителско преживяване. Имайте предвид, че SEO може да даде положителни резултати  в средносрочен или дългосрочен план. Въпреки това, предимствата, които носи SEO рано или късно водят и до подобрение на финансовия резултат на дадена компания, която правилно развива всички SEO процеси.

Който и вариант да изберете за онлайн реклама, то имайте предвид, че най-важното условие в уравнението са хората, които са ангажирани с реализацията на дейностите, свързани с дигиталното промотиране на вашият бранд.

Препоръчваме винаги да търсите контакт със специалисти, които имат знанията и уменията да ви помогнат спрямо естеството на вашият бизнес. Консултирайте се само с доказани професионалисти, защото в противен случай е възможно да допуснете грешки, които водят до финансови загуби.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Шокиращо: Твърдят, че първата съпруга на Димо Алексиев го зарязала заради... Алексиев има тежки проблеми с алкохола и... дрогата? Предизвикан е на бой Любовната драма за Беба може да влезе в клетката за ММА, ако зависи от Велин...
"Взриви" телевизията Димо Алексиев произнесе присъда в Игрите, деликатна подробност е, че в момента той е зад решетките Вярно ли е, че хората във връзки всъщност са по-щастливи от необвързаните? Ето какво казват експертите
„За“ и „против“ прошката след изневяра Да останеш във връзка с някого, който е изневерил, понякога може да бъде нараняващо 4-те зодии, които ще намерят нова любов Вижте кои са те 
За бургазлии това е перфектното предястие - калмари с чуден чеснов сос Това е тайната рецепта на хората от морето  Президентският вот в Румъния: На първи тур води критик на НАТО, социолозите му даваха едва 5% Калин Джорджеску получи 22 на сто подкрепа 
7 нездравословни храни, които да избягвате Инстантни спагети са едни от тях Българските гори са едно от местата с най-голямо биоразнообразие в Европа
„Жени като Дебора Михайлова“: Урсула фон дер Лайен спомена българката на Деня срещу насилието над жени (ВИДЕО) Една на всеки три жени става жертва на насилие в някакъв момент от живота си Близо 5% от българите са пристрастени към спиртните напитки За 2024 г. страната ни се нарежда на осмо място по консумация