„Зелените“ рекетьори спъват развитието на България, смята доц. Огнян Минчев
С остра критика към политиката на „зелените“ НПО-та, които от години блокират важни и стратегически за страната ни инфраструктурни проекти под претекст, че са загрижени за природата и биоразнообразието, написа на личната си страница във Фейсбук доц. Огнян Минчев. Той е уважаван политолог, доктор на социологическите науки. Преподава Теория на международните отношения в Софийския университет.
Ето неговата позиция, предизвикана от поредния важен за страната ни проект, блокиран от зелените - строежа на тунел под Шипка.
"Зеленият" рекет, който системно спъва инфраструктурното развитие на България трябва да спре. Политически тези хора представляват 1% от гласоподавателите в страната. Щетите, които нанасят, са драматично високи. Заради тях вече десетилетия се бави магистралният път през Кресненското дефиле, който трябва да бъде част от основния път България - Централна Европа. Аргументът - биоразнообразие, което ще бъде застрашено. Всъщност пътят там съществува от десетилетия - двупосочен, опасен, причиняващ много пътни инциденти и жертви. Ако бъде обърнат в едната посока (другата се изнася в планината на изток) ще бъде по-добре за всички - и за хората, и за животните. Само за рекетьорите няма да бъде добре.
Българските планини - първо Витоша, след това и останалите - са пълни с автомобили и полуразбити пътища, защото нормалното строителство на лифрове и съпътстващи съоръжения е блокирано от "зелените". Всеки, който е бил в Алпите - Австрия, Швейцария, Франция - знае как се съвместява високопланинската природа с лифтовите съоръжения и ски пистите. У нас рекетът е безмилостен и незаобиколим - под претекст "да се борим с олигарсите". Хайде да се преборим с олигарсите - нека държавата, както и общините вземат проектите за развитие в свои ръце, като своя собственост. Защото една шепа хора рекетират цялото общество.
Тунелът под Шипка е ключово съоръжение за свързаността на Северна и Южна България. Всеки, който е преминавал старопланински проход, знае какви усилия изисква това - особено за тежките камиони, които ползват няколкото планински прохода системно по пътя си от Близкия изток за Европа. Сега "зеленият" рекет блокира тунела под Шипка. Ако тръгне и проектът за тунел под Петрохан - ще блокират и него, без съмнение. Интересно, защо "зелените" адвокатстват ентусиазирано за тунел от 14 км. под Кресна, в една от основните земетръсни зони в България, но отхвърлят тунел от 3-4 км. под Шипка? Сигурно е въпрос на мно-о-го специална "зелена експертиза"... Или на много арогантна корупционна амбиция...
България е с изключително инертно и аморфно общество. Да организираш българи в значима група за натиск по важен обществен проблем е традиционно по трудно отколкото на повечето други места в Европа. Затова малки, но добре организирани групи по интереси могат с лекота да ни "обърнат с хастара нагоре", стига да решат да го направят. Добър пример за такава група са 25-30 семйства с произход от милиционерския генералитет, които заграбиха България и я притежават като ненаситна и арогантна олигархия. Енергийната олигархия - сложила България под контрола на по-голямата руска олигархия, строителната олигархия - превърнала в джунгли българските градове...
Примерите могат да продължат. Не се притеснявам да прибавя към списъка групата за "зелен" - "екологичен" рекет, която спъва българската модернизация и национално развитие, гордо декламирайки "европейски директиви"... Време е българите да се вземат в ръце.
Добави Коментар