Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Най-кървавият път у нас отива в историята

Ключови думи: път, ремонт, катастрофа, бяла-русе, магистрала

Един от най-кървавите шосейни участъци у нас, този между Русе и Бяла, е на път да отиде в историята. Това ще се случи с построяването на магистралата Русе-Велико Търново, чиято първа копка се планира за началото на 2024 г. Участъкът е с най-висока концентрация на тежки катастрофи у нас заедно с отсечката южно от Симитли през Кресненското дефиле, съобщава "Телеграф".

Работа

В момента по трасето на бъдещия аутобан, което вече е утвърдено и минало екологична оценка, текат отчуждения на частни терени. В същото време избраният за изпълнител на отсечката Русе-Бяла (40 км) консорциум вече работи по техническия проект на магистралата.

„Теренът е най-голямото предизвикателство в този проект, защото има много денивелации и следователно много съоръжения“, разказа инж. Лазар Лазаров, бивш шеф на пътната агенция и представител на изпълнителя.

По думите му най-сложното съоръжение по трасето е мостът над долината на р. Русенски Лом. Той ще е сред най-мащабните у нас с 800 метра дължина и 62 м височина над коритото на реката. Мостът ще се изпълни по метода на конзолното бетониране, което позволява отвори от над 140 метра, като така спестява броя на носещите колони на моста. Реално мостовете ще са два – по един за всяко от платната на магистралата.

Срокове

По договор участъкът Русе-Бяла трябва да е готов не по-късно от 2028 г., като сроковете са сходни и за следващия участък – обхода на град Бяла (35.4 км). С известно забавяне върви участъкът от Бяла до Велико Търново (Дебелец), за който още няма избран изпълнител. Участъкът е ключов заради пресичането с трасето на магистрала „Хемус“, което се очаква да облекчи движението и по пътя Бяла-Плевен, който сега масово се използва за пътуване от София в посока Русе и Букурещ. Магистралата се финансира от еврофондовете. Почват аутобана от София до Калотина До няколко месеца започва строежът на последния участък от магистрала „Европа“ от София до Сливница, заяви регионалният министър Иван Шишков вчера. Той уточни, че в края на 2022 г. правителството е одобрило подробен устройствен план за тази отсечка, а сега започва отчуждаването на парцелите. Трасето от Сливница до Драгоман е вече изградено, а това от Драгоман до ГКПП Калотина до 2 месеца ще бъде въведено в експлоатация. Строителството трябва да започне в началото на 2024 г.

1
Коментара по темата
1.
Haha
18.02.2023 13:27:17
Асфалт съставен ор бели кремъчни камъни гладки като стъкло . и пеш да вървиш се пързаляш .
  Добави Коментар
„Хлебарка“ налази ефира на БНТ и дори изпълзя на трето място в „Ново 10+2“ Песента на Диди и Мони от бургаския дует „Парадокс“ дебютира в класацията и едва не я оглави Не му върви срещу Джокович, защото... Изпълнява бекхенд с една ръка
Това са истинските причини жените да привличат емоционално недостъпни мъже Те се влюбват в партньори, които изглеждат чаровни, загадъчни и привлекателни, но с времето се оказва, че тези мъже не могат да предложат дълбока емоционална свързаност Вече не купувам хляб, от 2 кг брашно правя 45 броя от тези памук питки Лесни са, практични и толкова вкусни, че ще се чудите защо изобщо сте купили хляб
Макрон с призив към Нетаняху Френският президент иска спиране на огъня в Газа Ужасна вест от Мианмар Бременна жена издъхна след земетресението
Шокиращ финал Сбогуваме се с хитовия сериал "Златно момче" Кола се запали в движение в голям роден град За щастие няма пострадали
Най-злобните зодии Те могат за нула време да превърнат живота ви в истински ад Малък самолет падна върху къща Пожарна и полиция евакуираха района 
Подробности за важната дискусия с министър Боршош в Бургас Ето какво се случи на разговор за туризма Отиде си голямо име в киното Почина Денис Арнт