Как да рекламираме във Facebook? 5 стъпки, които да следвате
Противно на твърденията по-горе, Facebook има средно 2.93 милиарда потребители всеки месец през 2022 година, което е 36.7% от световното население. Това е най-популярната социална платформа в целият свят! Ако имате бранд, бизнес или собствен блог и ви няма във Facebook, то ежедневно губите поне ⅓ от потенциалните си клиенти и последователи.
А нека да не забравяме, че с всеки изминал ден се появяват и нови потребители.
Днес ще ви въведем във Facebook маркетинга и кои са основните неща, които трябва да следвате. А ако искате да се научите да правите вашите Facebook реклами като професионалисти, то сега е момента да се запишете в обучението Facebook Marketing на най-модерната ИТ академия в Източна България, Advance Academy. Освен всичко за Facebook Marketing-а вие ще научите и повече за Изкуствения Интелект и как можете да го използвате във вашата маркетинг работа.
Какво е значението на Facebook Маркетинга през 2023?
В наши дни Facebook е една доста по-лична мрежа, като я сравним с LinkedIn например. Потребителите я използват за контакт с приятели и роднини, комуникация, развлечение, образование, но и нещо повече… Много потребители споделят, че също използват Facebook като канал за откриване на нови продукти и услуги, както и следене на любимите им брандове. Ето затова рекламата във Facebook има толкова голямо значение в дигиталния маркетинг.
5 стъпки към успешна Facebook реклама
Facebook рекламата на пръв поглед може да ви се струва нещо много трудно - анализи, бюджети, настройване, определяне на аудитория и бюджет… Но не трябва да се притеснявате! Ние ви гарантираме, че веднъж щом научите стъпките и спецификите на Facebook алгоритъма, всички тези реклами ще ви се струват като детска игра. Ето и кои са основните 5 стъпки за изграждане на една Facebook реклама:
Стъпка 1. Създайте акаунт във Facebook Ads Manager.
Facebook Ads Manager е един от инструментите на Meta. За да имате Facebook Ads Manager е необходимо да имате бизнес страница в мрежата или да бъдете администратор, модератор или рекламодател на друга Facebook страница.
Докато Meta Business Suite се използва за управление на страницата и органичното съдържание и планиране, през Facebook Ads Manager се управляват и насрочват рекламните кампании.
По време на курса Facebook Marketing на Advance Academy ще се научите как да използвате тези два инструмента за реклами и управление на вашата бизнес страница.
Когато се запознаете с интерфейса и функциите на Facebook Ads Manager, можете да продължите към създаването на вашата първа реклама.
Стъпка 2. Изберете вашата цел.
След като цъкнете на бутона “Създаване на реклама” имате възможност да изберете вашата рекламна цел. Разбира се, това трябва да сте го планирали преди да дойдете до този етап в Facebook Ads Manager-а.
Имате възможност да изберете една от единайсете рекламни цели предоставени от Facebook, като те са разделени в три категории:
Awareness (Осведоменост)
Тази група включва рекламни цели, които ще генерират интерес към вашият продукт или услуга на нови потенциални клиенти. Тук можете да изберете между две цели:
- Да увеличите осведомеността за маркета (Brand Awareness) - Рекламите ви ще се показват на хора, които е по-вероятно да ги запомнят;
- Да увеличите обхвата си (Reach) - Рекламите ви ще се показват на максимален брой хора.
Consideration (Обмисляне)
Ако искате потребителите да започнат да мислят повече за вашия бизнес и да търсят повече информация за него, то тази категория е точния избор. Тук са включени цели като:
- Изпратете хора до уеб сайт или страница във Facebook;
- Повече харесвания на страница, отговори на събитие, коментари и споделяния;
- Теглене на определено приложение;
- Повече гледания на видео;
- Повече съобщения в Messenger, WhatsApp и Instagram Direct.
Conversion (Конверсии)
Целите в тази категория са предназначени да превърнат вашите потребители в клиенти, като ги накарат да направят своята покупка. Тук са включени цели като:
- Увеличаване на ангажираността на уеб сайта си;
- Увеличаване на продажбите си;
- Увеличаване на посещаемостта на вашите магазини.
Стъпка 3. Определете вашия рекламен бюджет.
В този етап вече можете да изберете колко искате да похарчите за вашата Facebook рекламна кампания. Цифрата, която определяте е максималната сума, която рекламата може да достигне.
Имате възможност да определите колко да харчите на ден или общо за цялата кампания. Като минималната сума на ден е 1$.
Стъпка 4. Определете целевата си аудитория.
Аудиторията е едно от нещата, които не бива да подценявате при създаването на вашата Facebook реклама. Това определя пред кого ще бъде показвана съответната реклама.
Можете да определяте своята аудитория спрямо демографски показатели, като възраст, пол, националност) както и интереси и поведение в мрежата.
Как да определяте своите рекламни цели, бюджет и целеви аудитории са неща, които можете да научите в курса на Advance Academy - Facebook Marketing директно от специалисти в Digital Marketing сферата.
Стъпка 5. Изберете най-подходящия за вас рекламен формат и разположение.
Рекламният формат и разположение определя къде да се показва вашата реклама - Facebook Feed-а, Instagram Feed-а, Messenger, Instagram сторита и други. Facebook препоръчва да използваме автоматичните разположения и формати, но ако искате да персонализирате и това във вашата Facebook реклама можете да избирате между:
- Feed стената;
- Сторита и Reels секцията;
- Search секция;
- Други сайтове и мрежи;
- И други.
След като създадете вашата реклама можете да я паузирате, спирате и стартирате на ново, както и да проследявате резултатите и анализите в реално време.
Съвсем скоро стартира онлайн курсът Facebook Marketing на най-модерната ИТ академия в Източна България, Advance Academy.
По време на това обучение освен, че ще научите всичко необходимо за Facebook Ads Manager и алгоритъма, ще разберете как да създавате въздействащи рекламни визии, видеа и текстове и как да интегрирате изкуствения интелект във вашата маркетинг работа.
За повече информация: AdvanceAcademy.bg email: office@advanceacademy.bg или на телефон: 0889 990 030