Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Всички в „Напред Несебър“ работим за 12 месеца туризъм, обяви Иван Дашев

Здравен и спа туризъм са част от формулата за целогодишен сезон, заявява несебърският предприемач
Ключови думи: Иван Дашев, Напред Несебър, Фра порт, реклама на Несебър

- Г-н Дашев, вие сте председател на сдружение „Напред Несебър“. То беше учредено през миналата година, но все по-често се появява в обществения живот на общината. Каква е основната му дейност и цел?

-„Напред Несебър“ е неправителствена организация в обществена полза, която събра и продължава да обединява дейни местни хора, които обичат родното си място. Там аз съм пръв сред равни. Към нас се присъединиха и много млади хора със смели идеи и ентусиазъм. Категорично всички искаме регион Несебър да се превърне в целогодишна дестинация за туризъм. Все по-късите летни сезони са предпоставка за обезлюдяване, ниски доходи, липса на кадри и всички негативни последици от изброените по-горе факти.

Основният поминък на хората в нашия край е туризма, разполагаме с чудесна база, история и несравними природни дадености. Затова този отрасъл трябва спешно да се извади от състоянието, в което се намира. Има толкова добри примери как се прави това – дори съседно Поморие посреща туристи през зимата с формулата на СПА туризъм.

- Предприехте ли конкретни действия по тези теми?

- Има неща, които трябва да се свършат много бързо преди топлите месеци и други, които са стратегически и за тях се изисква време. В момента подготвяме предложение до Общинския съвет на Несебър, касаещо общинските платени паркинги. Смятаме, че за местния малък и среден бизнес ще е полезно те да са платени само през двата пикови месеца – юли и август. Защо е нужно да се събират такси през останалите месеци? Ако информацията за безплатно паркиране стане публична това ще привлече туристи от региона – защо бургазлии да не идват за разходка, обяд или вечеря в Несебър? Имаме чудесни ресторанти, но достъпът до тях е труден.

Подготвяме и срещите между представители на бизнеса от община Несебър и ученици от Гимназията по туризъм в Бургас. Коректни работодатели ще имат възможност да се видят очи в очи с бъдещите топ кадри в бранша. Искаме да ги привлечем при нас, да бъдат мотивирани и след стажа си да останат тук. Заради късия сезон в Несебър вече все по-трудно се намира персонал и това е един от големите проблеми.

Проведохме и първа работна среща с ръководството на Фра Порт. Вече информирахме бизнеса кога и откъде ще бъдат първите полети през април. Те са повече от миналата година, но това съвсем не е достатъчно.

- А какви са дългосрочните ви цели?

- Категорично трябва България и в частност регион Несебър да се рекламират, така както го правят всички наши конкуренти в Гърция, Турция, Хърватия… Дори Албания има държавна политика в тази посока и присъства като дестинация във всички западни медии. За нас нищо. Търсим различни варианти да се чуе за Несебър, Обзор, Свети Влас, Равда – имаме прекрасни плажни ивици съчетани с планина и хилядолетен град, който е световен паметник на културата. Затова настояваме за бързи действия от страна на ресорното министерство, местна власт, поставихме си исканията и пред Фра порт.

- А как ще накарате хората да дойдат в Несебър през зимата?

- Забелязваме една бъдеща тенденция свързана със здравен туризъм. В Бургас активно се строят и оборудват нови болници с техника от последно поколение. Това съвсем скоро ще превърне града в притегателно място за получаване на здравни услуги. Стотици лекари със семействата си вече живеят в Бургас. Това може да се случва и в Несебър. Звучи странно, защото сега при нас има предимно малки лекарски практики, но и хората от Бургас до скоро търсиха здравна помощ в други градове. Нещата обаче се променят и печелят тези, които са били проактивни и са привлекли инвеститори.

Освен това не виждам причина и нашите населени места да не се превърнат в СПА дестинации – до нас има луга, морска вода. Въздухът в Свети Влас е доказано най-добър за хора с белодробни проблеми. В „Непред Несебър“ имаме единомислие по този въпрос – регионът може да бъде спасен, но всички заедно трябва да се потрудим за това.

И на финала, ако ми позволите, искам да изкажа дълбоката съпричастност на членовете на сдружението към пострадалите невинни хора в Турция и Сирия. В тези тежки дни мислите ни са с тях.

Какво женско облекло най-често възбужда мъжете Cтoйĸaтa нa eднa жeнa e oт дocтa вaжнo знaчeниe зa цялocтнaтa визия и игpae oгpoмнa poля зa ceĸcaпилa ѝ 11 фрази, които наистина умните хора използват, за да постигнат своето Ето кои са те 
3 зодии, които ще сбъднат своя голяма мечта преди 01.01.2025 Вие сред тях ли сте  Как се приготвят турските сарми с булгур Плънката не е сложна, но изисква внимание към детайла
Пране на японски: Как да възстановите чистотата на кухненските кърпи без пералня Прoцедурaтa ще бъде дългa: ще oтнеме пoне 12 чaсa Трябва да се трошат кревати - жените се нуждаят от 2 до 5 пъти секс седмично Здравето им се уврежда от липсата на ласки, по-бързо се появяват първите признаци на стареене
Ето как дамите от различните зодии пленяват мъжете Представителките, родени под знака на Телец са невероятно сериозни и си знаят цената, което привлича успелите господа и ги кара буквално да се борят за нейното внимание Важна новина за гинекологичните прегледи МЗ предлага в пакета дейности по „Клинична лаборатория“ да бъдат включени и изследванията за оценка на бъбречната функция
Атака с дронове в Запорожие, има ранени Сирените в града бяха задействани в 20:03 ч., атаката с дронове започна към 21.00 ч. Работодателите станаха по-щедри: 74% дават коледни бонуси Размерът на сумите по Коледа като цяло се запазва
Тони Стораро превзема Би Ти Ви, Цеца ще радва зрителите на Нова тв Тази година един исторически телемост ще ни свърже, не просто с друго място, а с друго време Цената на маслото покори нови върхове, европейците пестят от печива Продуктът е средно с 19% по-скъп от преди година