Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Синята зона в Бургас е изчерпано средство за контрол, нужни са етажни паркинги

Задължително ще имаме кандидат за кмет на предстоящите местни избори, политиките ни са последователни, каза общинският председател на БСП-Бургас Живко Господинов
Ключови думи: живко господинов, бсп-бургас, синя зона, бургас, разширение, кметски избори, местни избори 2023, интервю

- Г-н Господинов, гласувахте с „въздържал се” на предложението за разширяване на обхвата на съществуващата Синя зона в Бургас по време на Постоянната комисия по обществен ред към ОбС-Бургас, на която сте председател. Защо не сте съгласен?

- Още от 2011 г., когато за пръв път бе въведена Синята зона, споделихме на първото обществено обсъждане, че тя няма да реши проблемите на града с паркирането. Въвеждането ѝ на едно място води до това всички автомобили от там да се прехвърлят в съседство, където няма платено паркиране. Това е т.нар. „ефект на доминото”. Капацитетът на Синята зона да осъществява каквато и да е регулация се изчерпа много отдавна. В момента продължаваме да увеличаваме нейния обхват без каквато и да е допълнителна регулация, която тя да въвежда. Сега ще видим същия резултат – колите на тези, които не желаят да заплащат, ще отидат в съседство и отново ще завалят писмата на жители, които желаят да бъде въведена Синя зона и при тях – само и само да имат възможност да паркират спокойно. Този „ефект на доминото” няма да се реши никога, поне дотогава, докогато не се построят етажни паркинги. Такива бяха предложени дори от колегите от ГЕРБ, но винаги преди изборите.

- Последно се заговори за тези етажни паркинги през 2018-2019 г. Тогава обаче самите живущи в предложените терени за изграждането им казаха, че не искат, имаше подписки, протести.

- Нито се знае какъв процент от жителите не искат, нито колко са на брой. Винаги ще има недоволство. Но когато един човек живее в града, той трябва да се съобразява с интересите на града, в който живее. Няма как всички да страдат от желанието на минимален процент от хора, които живеят край паркингите.

- В настоящата докладна за разширението на Синята зона има ли данни за това колко точно хора са поискали такова действие от страна на Общината?

- Нямаме такава информация и такава никога не ни е предоставяна. Винаги се касае за „постъпили искания”. Аз вярвам, че такива са постъпили, защото виждам какъв е ефектът от повече от 10 години. Както казах – тези, които не искат да плащат за Синя зона, си местят автомобилите там, където такава няма и съответно заемат местата на живущите. Става затворен кръг.

- Може ли да се каже, че броят на искащите е по-малък от този на неискащите?

- Убеден съм в това. Но това е без значение. Виждаме, че в целия цивилизован свят този проблем се решава с многоетажни паркинги. Има възможност и за концесия, и за публично-частно партньорство при изграждането на такива. Никой не е казал, че Общината трябва да стартира такъв строеж със собствени средства. Много са местата, на които може да се привлече инвеститор, за да изгради нещо такова и то да бъде комбинирано с търговски обект и да се експлоатира определен брой години от него, след което да премине в общинска собственост. Така хем ще имаме допълнителен актив без вложени средства, хем ще се реши проблемът с паркирането.

- Вие сте председател на Постоянната комисия по обществен ред, общински съветник, зам.-председател на ОбС-Бургас. Хората от конкретния предложен сега район за разширението на Синята зона споделят, че основният проблем не е толкова паркирането, а повече паркирането на фирмени автомобили и товарни такива. Не би ли следвало адресирането на този проблем да е приоритет, а не разширяването на зоната?

- Разбира се, че има начин да се реши точно този проблем. Това е въпрос на регулации и на контрол. Няма как да се разрешава на фирми с повече от 2 автомобила да паркират така без да са си платили абонамент. Знаем добре за проблемите в жк „Славейков” с такива фирми, които имат над 30 автомобила. Жителите от блоковете в района писаха до нас многократно. Но тези неща изискват цялостна наредба, която да бъде изработена.

- Има всъщност точка в съществуващата наредба, според която автомобили от определени категории – основно товарни, каквито са всички фирмени МПС-та.

- И тук веднага идва вторият въпрос – този за контрола. Каквото и да има в Наредбата, имаме и Закон за движение по пътищата, който на държавно ниво регулира това. Въпросът е да се спазват правилата, защото иначе ефектът е нулев.

- Преди около година Общината закупи още един „паяк”. Достатъчно ли са средствата за принудително репатриране?

- За репатрирането и внасянето на контрол аз мисля, че са достатъчни. Колегите, които пряко се занимават с тази дейност, със сигурност имат поглед, по-добър от моя. Но съъс сигурност проблемът не е в репатрирането. Защото колкото и „паяци” да има в Бургас, докато не се изградят многоетажните паркинги, няма да има решение. На гражданите трябва да се даде алтернатива. Не може само с тояга. Когато има осигурена възможност за паркиране, а хората не са се възползвали – тогава репатриране. Но при положение, че гражданите се въртят с часове и не могат да намерят място в обхвата на Синята зона за паркиране... Истината е, че тези зони не предлагат услуга.

- Какво имате предвид?

- „Услуга” в контекста на Синята зона би било на конкретното място да е написан конкретен регистрационен номер. Когато обикаляш с часове с идеята, че може би ще намериш някъде място, това категорично не е услуга. Да не говорим за това, че когато се изграждат апартаментите, пред блока е сметнат броя на местата за паркиране. Когато плащаш данък недвижимо имущество, в него влиза и мястото. Получава се така, че един път се плаща този данък и още веднъж Синята зона. И то без да има гаранция, че ще намериш място. Това е и причината една част от гражданите да бягат от града и да се преселват към покрайнините, крайните квартали и съставни селища. Затова и казвам, че капацитетът за регулация в Синята зона е изчерпан.

- Преди няколко години имаше и идея за т.нар. „буферни паркинги”. Единият такъв трябваше да е на входа на Бургас.

- Виждате каква кооперация се построи на това място. Там пак ни обясниха, че имало граждани, които не желаели там да се изгражда такова съоръжение. Става въпрос за бившия сервиз на „Москвич”. Прекрасна е идеята и затова казвам, че преди изборите колегите от ГЕРБ имат прекрасни попадения. Но това е докато приключи кампанията. После изведнъж гражданите не искат. Колко? Кои са те? Не знаем. Но изникват кооперации, които не само не решават проблема, а най-вероятно ще го задълбочат.

- Все пак вече сме в контекста на местните избори. Ще има ли кандидат за кмет БСП-Бургас.

- Задължително!

- Кой ще е той? Обсъжда ли се вече тази тема?

- Трябва да се произнесат колективните органи. Но преди да минат националните избори, няма как да поставим темата.

- Кои национални избори визирате? Първите през април, или вторите - през октомври, за които вече се говори?

- Да. Наистина не виждам смисъл от извънредните парламентарни избори през април. Най-вероятно ще минем на вариант „2 в 1” през октомрви (редовни местни и извънредни парламентарни, бел.а.). Но така или иначе трябва да мине националния вот, защото от това как са се представили партиите там ще зависят бъдещите коалиции и начинът на тяхното създаване.

- А какви политики би следвало БСП при евентуален добър резултат на местния вот т.г.?

- Мисля, че ние сме много последователни в нашите политики. От няколко мандата реализираме идеи за кварталите, малките населени места. В съставните селища инфраструктурата е изключително занемарена. Проблемите там се трупат и не се решават с годините. Това, което винаги казвам на срещи там – ако по една улица се беше правила на година, щеше да има 12 ремонтирани улици. Има отсечки, които не са реновирани от над 30 години. Въпросите към нас, когато ходим на посещения там, са едни и същи. Питат ни какво сме направили за тях. Как да направим? Ние можем да предложим на администрацията, а от там...

Друг сериозен проблем, които смятаме, че можем да решим, е този с видеонаблюдението – то да става в реално време. Виждате ръста на престъпността. Засегнати са основно възрастните хора, които са много на брой. Вечер те се страхуват – спят през деня, за да могат през нощта да са будни, за да не влезе някой да ги обере. Транспортът и т.нар. „интелигентни системи” за управление на трафика чуваме само пожелания.

- Бул. „Демокрация” не ви ли харесва? Там зелената вълна действително работи.

- Разбирам иронията ви. Имахме един свестен булевард. По отношение на зелената вълна съм съгласен с вас. Но това, което беше преди – 3 ленти, широко, сравнено със инфраструктурата сега – две ленти, буслента и паркиране, паралелно на пътното платно, при което като излизаш от автомобила си се създава сериозна предпоставка за ПТП... Имахме прекрасен булевард, сега е натоварена артерия и средствата, които се изразходиха там, мисля, че не отговарят на постигнатите цели. А по отношение на зелената вълна обичам да казвам винаги, че от 1982 г. във Варна, когато се влиза от Аспаруховия мост – ако се движиш с 40 км/ч хващаш всички светофари и пресичаш целия град безпроблемно. Тук зелена вълна на големите булеварди няма, тепърва се говори за такава. Има изключително развита интелигентна система за управление на трафика, просто не виждам да има желание за решение на проблемите.

 

27
Коментара по темата
27.
бургазлия
05.10.2023 12:52:27
сега, заради една фирма, този глупак ще ни убеждава че трябвало платена зона за паркиране да се въвежда. Докато няма журналисти в Бургас, такива малоумни статии ще има.
26.
Перо Кибрита
30.01.2023 19:36:16
Моля фирмата за авточати Автохит (от Стара Загора) с магазин за авточати в Славейков блок 164 да не паркира 6 (шест) броя служебни автомобила един до друг на паркинга пред магазина и да ги оставя да нощуват там зашото някое хлапе може да реши да палне некое от калинките Волксваген и да изгорят всичките 6 броя паркирани един до друг служебни автомобила и така фрима Автохит ше се превърне в AutoFire и ще остане без автомобили за разнос на авточати за нашите таралясници. НАй учтиво ги предупреждавам. Платеното 1 брой място за паркиране пред нагазина на фирма Атохит от Стара Загора вечер след 17:30 моля да се освобождава по същата прична... Дъ рууф дъ рууф дъ рууф ис он фаиър... Гет дис мадъ факъ бърн бърн бърн
25.
John Doe
29.01.2023 21:41:20
Малко математика:
В к-с Славейков има 1456 (безплатни - не в синя или зелена зона) места за паркиране и 21965 МПС.
Общинският съвет решава да ги включи паркоместата в синя/зелена зона, за което всеки който паркира в посочения район, трябва да заплати определена сума. Въпрос:
Колко са паркоместата в к-с Славейков и как въвеждането на платена (синя/зелена) зона решава проблема с паркирането на 20509 МПС (21965-1456) ?
24.
Лошо
27.01.2023 17:15:02
Гаражи превърнати в магазинчета в комплексите , а колко от тях се ползват стоят си заключени ,имам наблюдения в к. Лазур бл 71 до 76 . Синята зона граничеща с зелена, лятото има свободни места но щом изтече времето на зелената зона от синята зона веднага се прехвърлят в зелената , визирам тия които през лятото са по вилите си и др. места за да не се плаща .Това е част от проблема необходимо е сериозна и добре обмислена работа нещо което ни липсва .
23.
*********
27.01.2023 05:59:46
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
22.
*********
26.01.2023 22:28:40
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
21.
Парата
26.01.2023 17:53:14
Тя ако не е синята зона, общината да е фалирала вече хахахахаха
Пари правят, не им пука за друго
20.
fen
26.01.2023 17:16:21
Проверете района до 1РПУ колко полицая паркират личните си коли с фуражка на седалката.Ограничете зареждането и влизането на служебни автомобили в центъра след 9,00 часа.
19.
Бай Иван
26.01.2023 17:13:51
Ето, текст от Наредбата, с която е ЗАБРАНЕНО на СЛУЖЕБНИТЕ МПС-та да нощуват или стоят дълго време пред блока и входа и Флагман да пуснат едно запитване до Общината с няколко въпроса:
1.Осъществява ли се ежедневен контрол по изпълнението на цитираната по-долу норма?
2. От коя служба?
3.Колко акта за нарушение са съставени миналата година за неизпълнение на чл. 8,т. 3 от Наредбата????
Чл. 8. (изм. Протокол №9/28.04.2020 г.) (1) Забранява се:
1. .....
2 ....
3.Паркиране за период над 4 часа на моторни превозни средства от категориите М2, М3, N2, N3 и на пътни превозни средства от категориите O2, O3, O4, съгласно ЗДвП, по улици, площади и на не по-малко от 50 метра от жилищни сгради, с изключение на МПС и ППС, паркирани в границите на строителните обекти;

Всички знаем, че служебните автомобили в талоните са вписани , като товарни, дори да са леки!!!!!!!

В Славейков, пред учителския университет е пълно с фирмени коли!!!!!!

НЯМАТ МЯСТО ПРЕД ВХОДОВЕТЕ НА БЛОКОВЕТЕ!!!!
18.
Бай....
26.01.2023 16:27:26
Прав е човекът!
17.
ХАХАХАХАХАХХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХА!!!!!!!!!!!!!!!!!
26.01.2023 14:09:30
Ко речи ????????????????????ЕДНИ БУРТАЗЛИИ КОИТО ИМАТ СОБСТВЕНОСТ КЪДЕТО ДА СИ ПАРКИРАТ КОЛИТЕ КАКТО И ТАКИВА КОИТО НЯМАТ АВТОМОБИЛИ ДА ПЛАЩАТ НА """""""ВАЩЕ ФИРМИ """"""ДА ИМ СТРОЯТ ГАРАЖИ НА ТАРАЛЯСТНИЦИТЕ АААААААААААААААААА???????????????????????????????
16.
Marinero
26.01.2023 13:46:55
Не е проблем да си платиш. Проблем е, че не знаеш къде, кой и за какво ще ти "усвои" парите. Няма отчетност, няма прозрачност, това са пари от нищото и за никаква услуга, не влагаш нищо а по-скоро "береш" пари като рекет а парите от зоните отиват за незнайни разходи. Много по - добре би се приело от гражданите ако се дава точна отчетност. Да се види, че с тези пари е свършено конкретно нещо, построено е нещо за общо благо. Не знам защо от тази община не искат да дават отчет за това, явно има какво да крият.
15.
Раковски
26.01.2023 13:36:08
Синята зона не е изчерпано средство. Има само една част от ул. Раковски (между Гладстон и Шейново), която незнайно защо не е синя зона.
Иначе етажни и подземни паркинги са добро решение, в т.ч. подземни паркинги под дворовете на училищата. една плоча отгоре и пак е спортна площадка.
14.
*********
26.01.2023 13:16:43
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
13.
до 3
26.01.2023 12:51:13
да, работи, до 7 вечерта. После се сдобиваш със всички изброени ;)
12.
а лятото
26.01.2023 12:49:56
А измислената зелена зона се контролира 2 месеца в годината. В останалото време всеки парави каквто си иска.
11.
ме
26.01.2023 12:48:57
Докато не се забрани на ВСИЧКИ служебни автомобили да домуват по паркингите центъра и Лазур, ни зелени, ни сини, ни бембени зони няма да помогнат! Вечерно време всичко живо си е изпопаркирало служебните таралясници и бусове и навсякъде, същевременно на паркинга държат по 1-2 лични коли, които не се карат, щото пичовете имат служебни. И накрая всички нещастници, дето нямат "служебното" удоволствие, се сдобиват с мисия "невъзможно парткиране" след 18.00!!!
10.
някой
26.01.2023 12:31:47
Абе има едни едри бизнесмени в града , дето застрояват де що видят , които са познати публично на всички в града ни. Ами да вземат да ги натиснат малко да инвестират средства в изграждане на паркинги. Няма само да строят и да прибират милиони, градът е претъпкан заради тях - те печелят от това. В крайна сметка го дължат това. Не само да вдигат мастодонти на по 22 етажа , да се пъчат че са милионери, да карат ламборгинита, а в същото време градът става на "Бетонопарк" къде игла не може да падне
9.
()
26.01.2023 12:28:43
Последният въпрос не беше ироничен. На общинските съветници от Герб, на кмета и на Флагман наистина си им харесва бул. Демокрация.
8.
Бургазлия
26.01.2023 12:28:16
Отново - невежество. Синята зона не е паркинг - това е наименованието на правен режим за ред да се паркира в определени зони срещу което се заплаща такса. Паркинга като обособено пространство е съвсем друго понятие - то е обособена площ от съответен поземлен имот, улица и др. площи , предназначени за паркиране. И - да - в града възможностите да се паркира автомобил са изчерпани отдавна. Паркирането се е превърнало в грандиозен проблем , източник на напрежение между живеещите в града / Особено с появата на украински граждани , паркиращи навсякъде и то безплатно/. Общинските власти нехаят - може би в очакване да им приключи мандата и да се изнесат нейде в чужбина. В това отношение има сериозно забяване решаването на проблема. Действително - етажни паркинги са необходими. Необходима е нова концепция за паркиране/ подреждане по друг начин на автомобилите , разширяване при възможност на съществуващите паркинги, подземни паркинги, забрана завинаги за застрояване на останалите в града свободни площи/
7.
маняци
26.01.2023 12:26:14
синя зона в меден рудник кога??
:D :D :D
трябва да си много откачил за да сложиш синя зона в славейков и изгрев.
Кажи речи целия град да се измести на паркинга на пети километър
6.
бургаски
26.01.2023 12:16:15
Учудващо адекватни думи за представител на БСП. ГЕРБ-аджии много обещават преди избори, а после... ;)
5.
Е на тва е
26.01.2023 12:14:13
Подкрепям за етажните паркинги! Но синята зона трябва да остане. Освен това трябва узаконяват новото строителство само ако в проекта за всеки апартамент има и по две гаражни клетки.
4.
:-)
26.01.2023 12:12:02
Синята зона не е изчерпано средство. Изчерпаха се улиците за боядисване. Има само едно ъгълче във Възраждане. А да прескочите към Зорница, Славейков и Изгрев ви е срам. Не че няма да стане :-), и там ще стане по желание на живущите.
3.
Ханко Брат
26.01.2023 12:06:24
Синята зона е решение и...работи!...Там където има синя зона няма фирмени автомобили, няма таралясници, които не се ползват, няма селяни с "У" и "Я" на номерата!)
2.
Надявам се
26.01.2023 12:05:01
да не влязат в Парламента, нито в Общинския съвет. За кмет въобще да не мислят.
Продажници!
Предатели!
На влака и в мацква!
1.
1234
26.01.2023 12:04:59
Каня го да дойде пред 4блок на жк.Братя Миладинови и да види колко служебни бусове има паркирани и Украински коли.И тези, които не искат да плащат от 8 и другите копеерации.А колко има, където си оставят колите и вадят ел.трутинедки и тръгват към центъра.Остана само един малък периметър, който не е синя зона и всички са там, а ние се чудим къде да пракираме.Да вече искаме синя зона, защото не се трае тази простотия.
  Добави Коментар
Защо днес задължително трябва отидем на пл. Тройката Вкусна храна, коледен базар, музикална програма и ледена пързалка - всичко това е на едно място в Бургас 2025 г. ще започне перфектно за тези 4 зодии Планетарните влияния са на страната на Лъвовете
Чудовищна смърт застигна млад мъж на магистрала Колата му аварирала, той спрял, за да провери какво се случва, но в този момент камион го помел и убил на място Цялaтa ĸъщa yxae бoжecтвeнo на коледен кекс Taзи peцeптa e тoлĸoвa лecнa, чe щe cтaнe вaш фaвopит зa зимния ceзoн
Медицински хеликоптер се разби в болница в Турция (ВИДЕО) Съобщава се за загинали Падна голямата й тайна Въпреки че е майка на три деца и има натоварен график в националната телевизия, Ева винаги намира време за тренировки
Мистериозна болест вкара министър на Главчев в "Пирогов" Сега ми предстои - убеден съм - бързо възстановяване и скоро ще съм отново във въртележката, макар и малко по-внимателно, написа Найден Тодоров Как зодиите празнуват Коледа Овните са лидери във всичко, и особено на Коледа
Взех акъла на всички с това чудно ястие - крехко месо под кашкавалова коричка Супер идея за бърза и ефектна вечеря Хеликоптер се включи в издирването на 13-годишния Николай На място са доброволци и екипи на полицията и жандармерията
Тръмп заплаши да върне Панамския канал под контрола на САЩ Той обвини местните власти, че събират прекомерни такси за използване на съоръжението Топ синоптик предупреди! Нещо ще се случи на 28 декември Той прогнозира още сняг, но предупреди скиорите да внимават