ГЕРБ: Ако „Фрапорт“ няма да работи за Бургас, дайте зелена светлина за граждански и карго полети от Равнец
"Служебният кабинет, който удължи концесията за Летище-Бургас, ако не може да накара „Фрапорт“ да работят, да даде зелена светлина Летище-Равнец – да стане гражданско и карго. Тогава ще видим дали „Фрапорт“ няма да започне да работи за Бургас." Това призова кметът на Поморие Иван Алексиев, който първи повдигна темата с липсата на полети от и до Бургас през зимата. /ВИЖ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ/
На пресконференция, която Флагман.бг предава на живо днес, Алексиев уточни, че кметът на Бургас Димитър Николов е наясно и оказал своята пълна подкрепа към предложението.
"Нямаше да коментирам Равнец, ако не бях говорил преди това с него. Димитър Николов е много „за“ развиване на Равнец като гражданско и карго летище", каза кметът на Поморие.
Иван Алексиев добави, че е получил подкрепата и на туристическия бранш, и на кметове от Южното Черноморие, които заедно настояват „Фрапорт“ да си преразгледа политиката спрямо нашия регион. Концесията на Летище-Бургас е със срок до 2046 г.
„Туристическият бранш е силно притеснен, че през зимата няма никакви полети – няма дори вътрешни от Бургас за сметка на Летище-Варна. Проведох няколко срещи – първата от тях беше преди празниците, като от компанията концесионер ме увериха, че след Нова година тук ще бъдат доведени представители на всички нискотарифни авиокомпании, които да си поставят условията, за да кацат тук. Вместо това бяхме поканени на среща с Димитър Николов, на която ни се обясни, че се правят големи инвестиции във фотоволтаици върху покривите, за да си компенсира летището загубите. Инвестиция, ок, но за „Фрапорт“, а добавена стойност за региона – никаква. Представиха ни графики с нула статистика за зимните месеци с изключение на Лондон, а Варна увеличава полетите си именно тогава. Ние сме 2,5 пъти повече през лятото от Варна“, обясни Иван Алексиев.
Той добави, че от „Фрапорт“ отправили упрек към местната власт. „Имали сме слаб маркетинг и България не била позната и Бургас също като дестинация в Европа и света. Как Варна обаче е позната, не знам как. Лично мен като кмет това ме засегна. Няма как Бургас да не е позната дестинация в Европа и света при над 550 хил. леглова база по Южното Черноморие, а Варна да е позната на всички“, каза Алексиев.
Отидете и вижте, 2/3 от автомобилите на Летище Варна са с бургаска регистрация. А Бургас познат ли е в България – отменихте и полетите Бургас – София, риторично попитал Иван Алексиев главния изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД -р д-р Франк Кванте по време на срещата.
Той бе категоричен, че не става дума за съревнование Варна и Бургас. Операторът обаче е един и същ и двете летища не са в конкурентна среда, добави Алексиев.
Той ще поиска и преразглеждане на концесията на Летище Бургас.
„Не може да заявяваш, че авиопревозвачите избират Варна, защото не познават Бургас. А преди 6 години, когато се създаде фонд, с който общините да подпомагаме нискотарифните компании с по 15% от туристическия данък. Това бе предложението на „Фрапорт“, а след 5 години ни се заяви, че това не е добра политика, защото 200 хил. евро били малко, а един полет струвал 1,5 млн. евро и ние трябвало да правим маркетинг. Ние общините не сме бизнес партньори на „Фрапорт“", подчерта кметът на Поморие.
Той е отправил покана към туристическия бранш, има подкрепата на кметовете от Южното Черноморие, за да може да се преразгледа концесията и да покажем, че може да се работи в конкурентна среда.
„Бургаският регион има какво да покаже през зимата – имаме богата история, балнеология. Имаме всичко, липсва единствено желанието на „Фрапорт“ да работи с Бургаска област. Нямаме вина, че нашият регион е по-прогресивен и се развива по-бързо туристически от Варна“, посочи Алексиев.
Как немската корпорация Фрапорт стана за срам и помогна на българската мафиотска групировка ТИМ, ставайки й ракета-носител?
Тимаджийската фирма "БМ стар" и не отговаряше на изискванията за участие в търга за концесията, защото нямаше история в обслужването на летища и не можеше да помирише летище. Затова Фрапорт се съгласи да бъдат използвани историята и опитът й в тази сфера, за да навлезе ТИМ в нов бизнес-сектор с висока административна бариера.
1.Точно около търга за концесията сложиха за министри на транспорта хора от Варна (Николай Василев и Петър Мутафчиев).
2.Транспортният министър (Николай Василев) реши да даде летищата на концесия в пакет.
3.Антимонополната комисия разреши отдаването на концесия на двете летища в пакет.
4.Отстраниха победителя "Копенхаген еърпортс" с административни методи.
5.Признаваха "инвестиции" на концесионера по надути цени.
6.Не събираха полагащите се неустойки по договора в полза на държавата (статия "Петима министри не могат или не искат да съберат неустойки от "Фрапорт" за летищата във Варна и Бургас").
7.Дадоха държавни помощи на концесионера по време на пандемията.
8.Служебното (!) правителство реши да удължи концесията, която самият транспортен министър призна, че е била грешка (!) заради отдаването на летищата заедно.
Как печели ТИМ от концесията?
1. Прибира печалбите от летния трафик към конкурентите по Южното Черноморие, които не може да ликвидира.
2. Зимата изкуствено затваря трафика към конкурентните хотели и заведения по Южното Черноморие. (Защото хотелите, заведенията и казината на ТИМ са основно по Северното Черноморие)
Извадка от интервю с Дейвид О'Брайън, "Райънер":
Вие вече имате полети от Пловдив, обмисляте ли да имате и от морските летища във Варна и Бургас?
- Проблемът с бургаското летище е, че е контролирано от частен монопол, който няма истински интерес от развиване на трафика. ... Надяваме се правителството да не направи така, че да превърне софийското летище в скъп порт както се случи, например в Тирана и други примери за провал (летището на Тирана е било дадено на концесия, какъвто план има и за това в София – бел. ред. ).
Как ТИМ и Фрапорт лесно могат да блокират зимния трафик към Южното Черноморие при интерес на авиокомпаниите?
1. При запитване от авиокомпания за полети до Бургас - може просто да отговорят, че не предлагат полети до Бургас зимата (те са стопаните и не дължат обяснение на никого).
2. Може да се предложи висока цена на летищните такси и авиокомпаниите сами да се откажат, защото печалбата за тях става прекалено ниска. Например, концесионерът казва: "Ако искате да летите до Бургас - летищна такса 20 евро на седалка, но ако искате да летите до Варна - 5 евро на седалка." Изборът за авиокомпанията в случая е очевиден, а пътниците от нашия регион са принудени да отделят допълнително време и пари, за да се приберат, въпреки удобното летище и интереса към пътувания до него.
При негодувание от общността на Южното Черноморие се дават безумни обяснения "Искаме да изравним трафика в 2-те летища." Какъв е смисъл от това?! Може би за симетрия на числата в отчетите?! Наглост и икономическа АНТИлогика! Или "Интересът/Трафикът към вас лятото е прекалено силен, затова зимата ще ви затворим и ще помогнем на Варна." Това е като да накажеш златната кокошка за това, че снася прекалено много златни яйца. Но никой на местно ниво не може да ги натисне. Успех на Алексиев и Николов! Дано да извоюват целогодишни полети до Бургас, иначе още поне няколко десетилетия регионът няма да може да развие потенциала си. Лично знам за едри чуждестранни инвеститори, които се отказаха от инвестиция в Бургас, защото не могат да идват да наглеждат бизнеса си зимата.
Интерес към целогодишни полети има - за градски уикенд-туризъм, както и от хората в Югоизточна България, които живеят и работят в чужбина, те искат да могат да се връщат при роднините си. Идват и за медицински услуги - защото е по-евтино или защото в чужбина има дълги списъци на чакащите.
Това летище има освен икономическа, и обществена функция. Концесионерът явно пренебрегва и работи против интересите на общността. Затова развалете най-после тази порочна концесия! Обръщам се към кметовете от региона: Не приемайте празни приказки, абсурдни обяснения или дребни отстъпки, например да пуснат 1-2 полета седмично! Това е прах в очите! При това, няма нищо лошо и регионът да има и второ летище в Равнец - за всеки случай, ако някой пак реши да прави такива изпълнения! А и винаги е добре да има конкуренция. Направете подписката за разваляне на концесията, за която говори Алексиев! Хората ще са ви благодарни за това!
Повече няма какво да се обясняваме.
Просто търг за друг концесионер в Бс. Иначе няма шанс.
Жалко...но в България всичко е интерес, далавера и шуробаджанащина!
Норвежците са 3милиона и половина население и ходят масово в Маями,Тенерифе и Бали
Младите шведи са в Южен Тайланд(Пукет,Ау нанг,Краби,Ко Самуи)
А Французите във Корсика,Виетнам,Реюнеон и Таити кой ще дойде в Поморие и Созопол шш алоу
Маршшшш м..
ПП. До момент ане ми стана ясно причината да няма полети от Бургас, линиите не виждат смисъл или фрпорт им казва да си ходят?
Тъкмо ще има келепир, когато ангажираме някоя от нашите фирми....
Тримата господа ги познаваме и знаем какво вършат, изглеждат толкова нелепо там.
Чудя се на хората които се навиват да им работят.
Кой гербер още не се е снимал на летището?
Тя ако държавата искаше да има някаква конкуренция нямаше да даде двете летища на една и съща фирма. Анадъму! Нали се сещаш колко пара е снесена, за да ги получи една фирма. И мача приключи. С тия смешни предизборни агитации могат да излъжат само някое дете в детската градина, че искат нещо да правят. Това са празни приказки, знае се че нищо няма да стане, но пък идат избори
От София до Бургас се стига за три часа, от Плавдив за два, като и двата града имат летища.
В южната част на България са три летища - София, Пловдив и Бургас а в северната е само едно - Варна....
Пробвайте пътуване от София или Пловдив до Варна и ще ви стане ясно защо работи само Варна през зимата .
И не смятате ли, че Фрапорт са си направили сметката къде пътникопотока е повече и къде им е по-изгодно?
"Оперативни източници съобщават, че в Николаев са забелязани най-малко 2 единици германска техника", се казва в съобщението.
Твърди се, че очевидци са забелязали платформи с танкове, за които се твърди, че са се насочили към територията на бронетанковия завод в Николаев. Официално потвърждение на тази информация няма.
Анализаторите на WarGonzo предполагат, че засилената активност на европейските медии за доставката на танкове за Украйна е причинена от опит да се спечели време за внасяне на поправки в германския закон, който не позволява на трети страни без разрешението на Германия да предават германско оръжие на трети страни.
В същото време по-рано германският външен министър Аналена Бербок в интервю за френската телевизионна компания LCI заяви, че Берлин няма да препятства решението на Полша да изпрати танкове "Леопард" в Украйна.
"Московский комсомолец
Според автора на снимката разчетът на комплекса за противовъздушна отбрана е разположен преди няколко седмици. Други жители на Яшчерово и съседните села потвърдиха пред агенцията, че в селото е инсталиран комплекс за противовъздушна отбрана. Един от събеседниците каза, че комплексът е на бойно дежурство, най-малко трима военнослужещи са постоянно наблизо, а антената на радиолокационната станция се върти.
"Агенция" подчертава, че в близост до Яшчерово няма критична инфраструктура, стратегически съоръжения, крупни предприятия или големи съсредоточавания на военна техника и личен състав.
Министерството на отбраната на Руската федерация, както и Кремъл, все още не са коментирали информацията за комплекс за противовъздушна отбрана в близост до резиденцията на президента на Руската федерация във Валдай.
Миналата седмица в мрежата бяха публикувани видеоклипове и снимки със системи за противовъздушна отбрана, които се появиха в центъра на Москва, например на сградата на Министерството на отбраната на Руската федерация. Освен това, както съобщава "Сирена", един от комплексите за противовъздушна отбрана се е появил близо до село Заречие на Одинцовския градски окръг на Москва, на десет километра от резиденцията на Путин в Ново-Огарево
Хабер си няма какво са 15-20 милиона туристи, пък то летища няма.
Същото, впрочем е и тъпото твърдение , че магистрала до пустиня ще я направи райска градина !
Ако там има условия за развитието на каквото и да е, един обикновен път върши същата работа...Докато не стане тесен и се наложи да се построи магистрала !
А не обратното !
Пп over
Бургаското летище е най-доброто в БГ, просто иска побутване.
Това е същата малоумщина като редовната линия до Скопие....цял самолет за 6 човека. Няма такива малоумници ей!
Бургас беше тръгнал в правилна посока по време на първия мандат на Николов - идваха чужденци за концерти на Ал Ди Меола, Prodidgy и Faith No More. Обаче хората, които бяха в основата на този подем бяха смачкани и сега не искат да имат вече нищо общо с България. Ето там е заровено кучето - градът трябва да е привлекателен за младите. В момента с пълна сила е валидно твърдението - "през зимата нищо не се случва в Бургас".
За чий чеп беше изобщо направено това летище!?
д***** ********** ********************