Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Фейсбук и Инстаграм спират достъпа до личните данни на тийнейджърите

Ключови думи: Инстаграм, Фейсбук, лични данни

Фейсбук (Facebook) и Инстаграм (Instagram) ще ограничат достъпа на фирмите рекламодатели до личните данни на тийнейджърите, които ползват двете социални мрежи. По този начин компаниите ще бъдат принудени да спазват още правила, когато насочват посланията на рекламите си към потребители в тийнейджърска възраст. Това съобщи технологичната корпорация Мета (Meta), която притежава Фейсбук и Инстаграм.

От февруари рекламодателите вече няма да получават информация за пола на тийнейджърите, които са регистрирани в двете онлайн платформи, или за вида на публикациите, от които те се интересуват, съобщава онлайн изданието на британския "Гардиън".

В съответствие със затегнатите правила фирмите ще могат да "насочват" реклами към даден потребител само въз основа на данни за възрастта и местоположението му, обяви Мета.

Гигантът в областта на социалните медии също така потвърди, че през март ще бъдат въведени промени, благодарение на които тийнейджърите ще имат възможност "да виждат по-малко" от определени видове реклами. Те ще избират тази опция чрез промени, които ще могат да правят в настройките на Фейсбук и Инстаграм.

Много активисти за онлайн безопасност твърдят, че компаниите, които управляват социалните медии, трябва да положат повече усилия, за да контролират видовете реклами, показвани на по-младите потребители. Те предупреждават, че неподходящите реклами могат да причинят толкова вреди на по-младите хора, колкото и обидното или оскърбително съдържание, публикувано от други потребители на социалните мрежи.

Корпорацията Мета преди време въведе ограничения, които не позволяват на фирмите да насочват реклами към тийнейджърите въз основа на интереса, който са проявили към дадени теми и публикации, както и въз основа на реакциите, които те са провокирали у тях.

Технологичната компания обяви, че сега предприема по-строги мерки в резултат на експертното мнение на специалисти по темата, на базата на резултатите от проучвания и поради въвеждането на регулации в глобален мащаб.

"Съзнаваме, че тийнейджърите не притежават житейския опит на потребителите в по-зряла възраст, който да им позволи да вземат информирано решение за това как личните им данни да бъдат използвани за позициониране на рекламни послания, най-вече когато им предлагат продукти, които могат да закупят. Поради това допълнително ограничаваме възможностите на рекламодателите да насочват своите послания към тийнейджърите, както и въвеждаме по-сериозна регулация на достъпа до информацията, въз основа на която им се предлагат определени реклами", се казва в съобщение на корпорацията, основана и ръководена от Марк Зукърбърг.

Мета е постигнала споразумение да плати 725 милиона долара, за да уреди колективен съдебен иск, в който се твърди, че нейната социална мрежа Фейсбук е предоставила на трети страни достъп до данните на свои потребители без тяхното съгласие, предаде Си Ен Би Си в края на миналата година.

Това бе най-голямото обезщетение, което е постигано при колективен съдебен иск за нарушаване на правото на лична неприкосновеност и защитата на персоналните данни, както и най-голямата сума, която Мета е плащала в рамките на подобно дело, твърди правната кантора, представляваща ищците, става ясно от съдебни документи.

Колективният съдебен иск е заведен през 2018 г., след като Фейсбук разкри, че личните данни на 87 милиона от потребителите й са били неправомерно "споделени" с бившата консултантска фирма "Кеймбридж аналитика" (Cambridge Analytica). Тази компания беше свързана с предизборната кампания на Доналд Тръмп през 2016 г., когато той беше избран за президент на САЩ.

Ищците твърдят, че Фейсбук е предоставила на "множество трети страни достъп до съдържанието и информацията" в техните профили в социалната мрежа. Те са категорични, че това е станало без съгласието им, а компанията собственик на Фейсбук не е контролирала адекватно достъпа на трети страни до тази информация и начина, по който тя е използвана.

За да влезе в сила споразумението, то трябва да бъде одобрено от съда в щата Калифорния, който разглежда иска.

Консултантската компания "Кеймбридж аналитика", базирана в Лондон, беше закрита през 2018 г. след избухването на скандала. Тя беше обвинена, че данните на потребители, предоставени й от Фейсбук, са били използвани без тяхно съгласие за целите на предизборни кампании, за които е била наемана.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Техническа неизправност в инсталацията може да е причината за взрива в Банкя В къщата е имало висока концентрация на газ, каза Николай Николов Грипът настъпва: Броят на областите в грипна епидемия достигна 11 До края на седмицата в България ще бъдат достигнати върховите стойности
ISW: Военни блогъри бият тревога, че Русия остава без офицери Въпреки това обаче наскоро руските сили напреднаха и край Борова, Покровск и Курахово Рокади: Зеленски смени отново командващия украинските сили на стратегическия източен фронт Новият командир е генерал-майор Михайло Драпатий
Моторист от Бургаско се бори за живота си Мъжът падна в 12-метрова пропаст 47-годишен бургазлия опита да постави световен антирекорд Той седна зад волана много пиян
Швеция задържа кораб: Български ли е? Става въпрос за плаващият под малтийски флаг "Вежен" Почитаме жертвите на Холокоста Тази година се навършват 80 години от освобождаването на нацисткия концентрационен лагер "Аушвиц-Биркенау"
Интересен празник е Какво казват знаците за 27-и януари? Любопитно събитие в Бургас Фестивал в подкрепа за китайската общност
Какво време ни очаква? Предимно слънчево и почти тихо днес Бишва любима на Гришо яхна... Мощен мотор