Кметът Иван Алексиев стартира процедура по преразглеждане на концесията с Летище Бургас
Кметът на община Поморие Иван Алексиев стартира процедура по преразглеждане на концесията с „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ – оператор на Летище Бургас. Решението на Алексиев е обусловено от факта, че до момента не са предприети никакви конкретни стъпки към откриване на нови въздушни маршрути от и до Летище Бургас и не се полагат достатъчно усилия за привличане на нови авиокомпании, които да оперират в областта. Това бе категорично заявено при скорошната среща, състояла се преди два дни, между кметовете на Бургас и Поморие с главния изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД д-р Франк Кванте и директора на Летище Бургас Георги Чипилски.
Кметовете Димитър Николов и Иван Алексиев настояват за целогодишна натовареност на Летище-Бургас
„Ще съгласувам решението си с представителите на туристическия бранш в общината. Имаме подкрепата на Бургаската регионална туристическа камара, но първо искам да чуя мнението на местните хора. Обмислям да стартираме подписка за прекратяване на концесията, защото не е нормално ние като Община да влагаме и заедно с бранша да работим активно за удължаване на сезона, а да не получаваме никакво съдействие от отсрещната страна.”, каза Алексиев.
Той се аргументира и с факта, че в обхват от 80 километра оперират два аеропорта – Варна и Бургас, които макар да се стопанисват от един оператор (концесионер) реално са конкурентни. Наличните диаграми показват, че съпоставено с местния аеропорт, варненското летище изпълнява почти наполовина по-малко летни пътнически полети, което налага то да бъде компенсирано и през зимата. По този начин се ощетява Бургаският регион, където се концентрират основно товарните превози, неносещи никаква добавена стойност за местната общност, работеща в сферата на туризма.
„Планирам да организирам и среща с колегите си – кметовете на Южното Черноморие, защото всички ние сме пряко засегнати от това пренебрежително отношение. От години южните морски общини подкрепяме „Фрапорт“, инвестирайки в специален фонд със средства от бюджетите си. Целта на фонда бе да се стимулират полетите през зимата и преди летния сезон, но до момента аз не виждам тези средства да са оползотворени в правилната насока”, коментира още кметът на община Поморие.
Da razgledame nqkoi fakturki I napravenite razhodi za sinqta zona, parkingite I boqdisvaneto na ulicite v Pomorie.
Podryjkata na ulichnoto osvetlenie I t.n....
Оръжия-казанлъшки за Украйна,Сирия,ИДИЛ през Джедда С.Арабия ,Авганистан а преди и контрабанда цигари
Отделно от тия фякти Бургас Сарафово е в планове на СОЩ,НАТО-ОТАН като евентуална логистична база за САЩ/Израел,НАТО самалети за асиметрични бойни ударе по граждански и военни цели в Ирян,Русия,Северен Кавказ,Ирак-Иран граница
Някой, който да се чувства ощетен може да е Стара Загора, която е в средата на южна България и има капацитет за далеч повече целогодишни пътници спрямо градчето от селски тип Приморско.
Че кой очаквате да лети до това място? То хора живеещи на по 100 км не искат да стъпват в "курортите" около Бургас, вие чак чужденци със самолети очаквате? Да не бяхте осирали всичко с хотели, цени и гнусно отношение навсякъде!
При тия стотици милиони инвестиции по договор .....реципрочни ще са и неустойките....
Щото така само на приказки мирише на гербаджийско предизборно събрание
Проблема е че Тиквата продаде двете концесии на Тимаджии, а те не разбират от бизнес..виж Телевизия Мустанг, бирата им, AIR Bulgaria,куп празни недовършени хотели... перат руски капитали....на корем
По спомен концесионера плаща по милион евро на година на Летище, и могат да се откажат от концесията без да им се наложат санкции от държавата...
Той Тиквон неговото си го е взел предварително!!!
Ванчо и Митито са дилетанти.
Сега летището се използва за други цели свързани с карго товари.
Защо ги дадохте летищата и пристанищата на концесия а сега ревете като мушнати гайди?
Другото което е, те си правят сметки без кръчмаря.Някой свързал ли се е с авиокомпаниите да ги пита какъв е проблема?Защо не пускат линии зимата?
Бих разбрал аргументите на кмета, ако са водени разговори и било в прав или завоалиран текст са им казали"Искаме да пуснем полети зимата за и от летище Бургас, но концесионера ни прави спънки"
Тогава би имала смисъл атаката срещу Фрапорт.
"ами и за хората от областа за студентите учещи в чужбина екскурзии почивки и други" - ми събирайте пари да субсидирате издръжката и на двете летища едновременно. Сигурен съм, че Фрапорт няма да оркажат.
Ама не щете, нали?!
Очакваме високият кмет с очилцата да открие, че китайци искат да инвестират 5Е-8 китайски йени в база в Бургас!
Изпълняват ли си договора - вероятно да.
Имат ли подкрепата в София - да.
Някакъв регионален кмет щял да притиска Франкфуртското летище заради сините си очи...